Stránka 6 z 12

denní svícení

Napsal: 21 led 2007, 12:20
od majkl
ještě jednou prosím, je schopný někdo z těch , kteří to již montovali mi říci jaký je v těch dvou výrobcích rozdíl. děkuji

Napsal: 30 led 2007, 18:22
od Michal Vlas
Nerozumím tomu že si musím koupit druhou DIODU :idea: to mam koupit 2 ty systémy v mototechně?? Totiž moc se mi to líbí a konektor tam mam :)

Napsal: 30 led 2007, 21:10
od vasekpetr1
Tou druhou diodou docílíš toho, že kromě potkávacích světel se ti rozsvítí i světla obrysová a tyto obvody budou těmi diodami od sebe odděleny. Pokud by tam ty diody nebyly, tak při sepnutí přepínače světel na "parkovačky" by se ti hned rozsvítily i potkávačky a nešlo by to zhasnout.

Napsal: 31 led 2007, 06:20
od Sršeň
Originál OPEL relé funguje tiež tak, že keď dám kľúčik do spín.skrinky tak sa zapnú parkovacie svetlá a keď sa naštartuje tak stretávacie?

nastal problém

Napsal: 08 bře 2007, 19:12
od spermin
Pája píše:Já jsem včera koupil pískadlo (průměr 1cm x 1cm) za 24 kč a napojil jsem ho plusem na 30-proud po sepnutí klíčku (u mě volná pojistka č.42) a mínus na pojistku č.25 levé obrysové světlo. Pískadlo jsem nechal v pojistkové skřínce. Po zapnutí klíčku to decentně píská do doby než se zapnou světla.
:oops: :oops:
já jsem zapojil na neobsazenou poj.32 tak, že jsem vsunul pojistku a spojil pískadlem s poj. 7, pěkně pískalo, ale po zapnutí světel zhasíná přístrojovka a osvětlení multifunkčního displeje, po zhasnutí světel je vše O.K. Může někdo poradit? DÍKY.

Napsal: 08 bře 2007, 19:23
od Marky
Princ William píše:na tu palubku si zvyknes mam ji na plny pecky porad. jedinej problem je asi kdyz te sviti vostry slunce dozad. tak to neni videt ani sipka ne blinkry
Nekde jsem cetl, ze to proc casem nedopisuje multifunkcni displej je to, ze kdyz je to na plne pecky tak ty zarovky docela topjej a displeji se to moc nelibi.

Re: nastal problém

Napsal: 09 bře 2007, 17:49
od spermin
já jsem zapojil na neobsazenou poj.32 tak, že jsem vsunul pojistku a spojil pískadlem s poj. 7, pěkně pískalo, ale po zapnutí světel zhasíná přístrojovka a osvětlení multifunkčního displeje, po zhasnutí světel je vše O.K. Může někdo poradit? DÍKY.[/quote]
:P :P :P chyba se našla, stáhnutý poťák, takže vše OK :idea:

rozjezd

Napsal: 29 bře 2007, 21:36
od milode
Vojta píše:a to čekáš 20 vteřin než se rozjedeš?
Já se zásadně nerozjíždím ihned po startu a už vůbec ne se studeným motorem :wink:

Automatické rozsvícení světel

Napsal: 14 kvě 2007, 09:53
od Dragon
Tak jsem o víkendu montoval automatické rozsvícení světel, které jsem vymontoval z předchozího auta. Jedná se o typ PÍPÁK 5, který měří napětí v palubní síti a po zvýšení napětí nad stanovenou mez sepne výstupní relátka, takže není nutné připojovat kontrolku od dobíjení nebo mazání (funguje stejně jako popsaný typ ARS Smart). Protože nemám zabudovaný konektor pro severské země, tak jsem se musel připojit přímo.
Vymontoval jsem vypínač světel (sundat knoflík, povolit šroubovákama obě packy na bokách - jde to blbě a vytáhnout ho ven). Pod ním je vidět bílá svorkovnice. Dále jsem musel vymontovat kousek palubky - ten, co je v něm zasazený vypínač a fukar u řidiče (je nutné nejdřív vyndat fukar a potom povolit 3 šrouby - 2 za fukarem a 1 pod vypínačem světel). Pak už jenom stačilo vyndat kus palubky, vyklapnout z něj konektor na vypínač světel (kvůli lepšímu přístupu) a na dráty, které k němu vedou připojit PÍPÁK. Protože se mi nechtělo vyndavat jednotlivé piny z konektoru (je to hrozná piplačka), tak jsem vždycky oholil kousek vodiče, připájel k němu nový vodič a pořádně zaizoloval. PÍPÁK má v sobě 3 samostané relé, takže jsem nemusel používat diody.
Na svorku 15 (+12V přes spínací skříňku) jsem připojil přes vypínač (kvůli vypnutí automatického rozsvěcení v případě potřeby) napájení "+" PÍPÁKU.
Na svorku 31 (kostra) jsem dal napájení "-" PÍPÁKU.
Svorku 30 (+ 12V z baterie) jsem přivedl na jeden pól relátek na PÍPÁKU.
Svorky 56 a obě 58 (odvody do světel a podsvícení palubky) jsem připojil na druhé póly relátek na PÍPÁKU a bylo hotovo. Kdo nechce, tak nemusí zapojovat ten tenčí vodič na jedné svorce 58 (je to osvětlení palubky a SPZ), ale pak musí v noci zapnout světla ručně.
Čísla svorek jsou napsané na zadní straně vypínače světel (u konektorů).
Pokud někdo má jenom jeden kontakt relátka, tak místo dalších dvou kontaktů zapojí mezi výstup z relátka a zbylé svorky diody (ze svorky 30 do relátka, z relátka na svorku 56 a z relátka přes diody na svorky 58 ).
Kdyby se s tím někdo chtěl bastlit, tak by šlo nějaké malé zařízení (fungující na stejném principu) zabudovat přímo do vypínače světel (nějaké místo tam je) a nemusel by rozebírat palubku (jenom by musel případně vyřešit vypínání). Místo svorky 15 je možné vytáhnout vodič z pojistky 32, ale mě se nechtělo hrabat ještě v pojistkové skříni, takže jsem použil svorku 15.
Po nastartování začne auto dobíjet a asi po 2 vteřinách se rozsvítí světla. Původní funkce vypínače světel zůstala zachována.
Pokud by někdo chtěl něco podobného montovat, tak mu to může pomoct.
Čau Petr

Napsal: 03 čer 2007, 22:36
od Bobik
A jdou ti podle tveho zapojeni prepnou z potkavacich svetel dalkove?nebo nejdou..

Napsal: 23 čer 2007, 22:22
od Bobik
Tak jsem se konecne dostal k zapojeni automatu na svetla... jelikoz jsem nemel dost casu, tak sem si precetl navody z tohoto webu a mam dalsi poznatek.. KOupil jsem jiz pred casem ARS smart od fi. Zetron (byl v akci, za 50 procent puvodni ceny.. coz bylo dobre :-) )
Od dva prispevky vysse je popis zapojeni na ovladaci tlacitko svetel, tak sem to zapojil stejne.. ALE!!! Je tu jeden hacek se kterym nevim jestli na STK nenarazite..
Pri nastartovanem aute nejdou pustit solo parkovaci svetla... nevim zda je to dobre :-( U nasich sluzebnich Octavii, kdyz nezapnu svetla naskoci automaticky, ale jak zapnu do prvni polohy na parkovacky (zustanou svitit jen parkovacky - u me ted sviti porad tlumeny pres ARS!), kdyz pak dam potkavaci rozsviti se i potkaci ale to je jasne :-). Neni to spatne, ze nelze pustit jen parkovaci svetla pri nastartovanem aute? Nevite jak se to pise ve vyhlasce? Sice s parkovackama se jezdit nesmi, ale nejak se mi to nelibi :-( Asi to predelam pres relatko a didodu jako sem to daval nasim do thalie..

Napsal: 24 čer 2007, 13:19
od katamar
Díky Dragonovi za podrobný návod.Už mi to funguje

Napsal: 25 čer 2007, 09:04
od Dragon
Bobik píše:Tak jsem se konecne dostal k zapojeni automatu na svetla... jelikoz jsem nemel dost casu, tak sem si precetl navody z tohoto webu a mam dalsi poznatek.. KOupil jsem jiz pred casem ARS smart od fi. Zetron (byl v akci, za 50 procent puvodni ceny.. coz bylo dobre :-) )
Od dva prispevky vysse je popis zapojeni na ovladaci tlacitko svetel, tak sem to zapojil stejne.. ALE!!! Je tu jeden hacek se kterym nevim jestli na STK nenarazite..
Pri nastartovanem aute nejdou pustit solo parkovaci svetla... nevim zda je to dobre :-( U nasich sluzebnich Octavii, kdyz nezapnu svetla naskoci automaticky, ale jak zapnu do prvni polohy na parkovacky (zustanou svitit jen parkovacky - u me ted sviti porad tlumeny pres ARS!), kdyz pak dam potkavaci rozsviti se i potkaci ale to je jasne :-). Neni to spatne, ze nelze pustit jen parkovaci svetla pri nastartovanem aute? Nevite jak se to pise ve vyhlasce? Sice s parkovackama se jezdit nesmi, ale nejak se mi to nelibi :-( Asi to predelam pres relatko a didodu jako sem to daval nasim do thalie..
Na to mohu odpovědět pouze jedno. Psal jsem, že se do napájení relátka zapojí vypínač, ktrým je možné vypnout funkce relátka. Když ho vypnu, tak se po nastartování nic nestane a světla fungují pouze na původní vypínač. Pokud je dodržené i napojení na světla (každý okruh má vlastní relátko nebo diodu), tak po vypnutí funkce automatického rozsvěcení fungují světla stejným způsobem, jako kdyby tam automatika vůbec nebyla.
Takže při příjezdu na STK vypnu vypínač automatiky a dál už to funguje poze manuálně - obsluha STK je spokojena :wink: Při odjezdu z STK zase zapnu vypínač a všechno funguje automaticky, takže bych v tom žádný problém nehledal.. Stejně se dá postupovat v autoservisu nebo při opravách motoru a podobně.
K dotazu na přepínání potkávácí/dálková světla: pokud si dobře pamatuju, tak jsem to po montáži zkoušel a všechno bylo v pořádku. Doma to ještě vyzkouším a dám vědět.
Čau Petr

Napsal: 25 čer 2007, 18:53
od Bobik
Jo jeste jedna malickost, ARS smart pracuje na principu zmereni napeti (po nastarovani se v palubni siti zvysi napeti vlivem dobijeni o cca 0,4V), ale jak pise vyrobce nedopurucuje pro starsi dieselove motorizace do r.v.2000, ale ja bych to rozsiril a rekl obecne ze do Aster 2.0DTI vubec :-( .. sice funguje ale svetla se rozsveci az po cca 8-15sec. od nastarovani! Proto tem, kteri by uvazovali o automatu na svetla radeji dopurucuji sahnout po verzi, ktera pracuje na principu signalu od olejoveho cidla (od fi. Zetron je to ARS 01).. tot moje poznatky s automatem.

Nevite nekdo jak je to presne s tema svetlama??? Jestli musi umet auto svitit jen s parkovackama .. protoze me to ted jaksi nefunguje pri nastartovanem aute :oops: rovnou sviti jen tlumena svetla...

Napsal: 25 čer 2007, 19:21
od shadow
Teda pánové, upřímně řečeno se skláním před vámi, kteří trávíte tolik času na řešením toho " problému". Já sobně tohle absolutně neřeším a řešit nehodlám - prostě jsem zvyklej automaticky jakmile nastartuju, rozsvítím a opravdu se mi ještě nestalo že bych jel bez světel ( pokud mi neprdla žárovka) - mimochodem jak budete řešit až budete chtít bejt s buchtou v nastartovanym teplym autě někde na samotě - budete si svítit ? :lol: :lol: :lol: nebo máte vypínač aby Vám ta automatika zase na chvilku nefungovala.
Ne vážně, asi je to dobrá věc, ale podle mého názoru totální zbytečnost bez které se zcela určitě obejdu. Držím Vám palce při dalším zkoumání.