Napsal: 20 črc 2007, 09:11
co to meleš.. opel umí benzíny už dlouho... až na du nedomrdlou 16V 1.6..
Forum pro majitele vozů Opel Astra G a Zafira A
https://www.astra-g.cz:443/forum/
No prave na tu 1.6 16v.manli2 píše:co to meleš.. opel umí benzíny už dlouho... až na du nedomrdlou 16V 1.6..
1mm a to jsi poznal na merce??Mas tedy oko....staci,kdyz stojis na jinem place,nebo ti vzadu bude sedet tchyne a uz mas na merce neco jinehoveski píše:Tak u mne po výměně oleje a nejetí cca 2000 km na měrce trošičku ubylo - tak 1mm. Takže já jsem spokojený. Měřeno postupem dle knihy Jak na to.
Nic se nestane neboj..philips412 píše:Malej amaterskej dotaz- dolit muzu i i jinou znacku oleje? Mam tam od vymeny nalitej Texaco 10w40, zajima me,jestli tam muzu dolit treba Shell helix....Budu respektovat pouze 10w40...nemelo by se nic stat,ne? Diky
a co mas teda za motor? 1.6 16V ? a za 1000km zmizel jeden dilek? to je cca tak 0,2 litru bych rek, to znamena ze ti to sezere jeden litr oleje za 5000 km +-, kdyz si prectes tuhel diskusi zjistis ze v porovnani s ostatnima si na tom stejneMilhi píše:Ahoj chlapci. Potreboval bych od Vas radu. Astrule zacala zrat olej a to docela hodne. Po nedavne vymnene oleje jsem kontroloval jeho stav a uplne sem se zhrozil. Za ujetych necelych 1000km je opet cerny jak noc a jeden dilek zmizel. Olej mizel uz pred vymnenou. Az ted to chci resit. Pod autem je sucho ani kapka. Utika do spalovacich komor? Kudy? Nestalo se to uz nekomu a co bylo potreba vymnenit pripadne kolik to stalo? Nemyslim si ze to je jako u ostatnich motoru 1,6 16V. Prijde mi to az desive.
To je uplne normalni! Ten olej se zaspini ale je stale kvalitni a v pořádku.Milhi píše:Ale nechapu to zaspineni olejepo takove chvilce nikdo nepozna ze byl vymnenen
Mýtus: Čím je olej čistší, tím je lepší.
Skutečnost: V některých případech má olej být znečištěný. Například ve spalovacích motorech vzniká velké množství karbonu a jiných látek, které jsou suspendovány v oleji a jsou jím unášeny. Mohou být odstraněny ve filtru oleje nebo při výměně oleje. Pokud by se tak nestalo, usazovaly by se tyto látky v motoru a mohly by způsobit i jeho poruchu. V tomto případě znečištěný olej zcela zřejmě znamená dobře pracující olej. Naopak např. hydraulický olej obsahující i relativně málo nečistot může způsobit poruchu servoventilů. Takže při některých aplikacích by olej měl vypadat znečištěně a při jiných musí být velmi čistý. Vždy je pak užitečné pravidelné sledování stavu oleje.
presne tak, zadny strachyMik3cuk píše:To je uplne normalni! Ten olej se zaspini ale je stale kvalitni a v pořádku.Milhi píše:Ale nechapu to zaspineni olejepo takove chvilce nikdo nepozna ze byl vymnenen
Mýtus: Čím je olej čistší, tím je lepší.
Skutečnost: V některých případech má olej být znečištěný. Například ve spalovacích motorech vzniká velké množství karbonu a jiných látek, které jsou suspendovány v oleji a jsou jím unášeny. Mohou být odstraněny ve filtru oleje nebo při výměně oleje. Pokud by se tak nestalo, usazovaly by se tyto látky v motoru a mohly by způsobit i jeho poruchu. V tomto případě znečištěný olej zcela zřejmě znamená dobře pracující olej. Naopak např. hydraulický olej obsahující i relativně málo nečistot může způsobit poruchu servoventilů. Takže při některých aplikacích by olej měl vypadat znečištěně a při jiných musí být velmi čistý. Vždy je pak užitečné pravidelné sledování stavu oleje.