Stránka 6 z 7

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 11 říj 2011, 13:40
od spermin
důvod- cirkulace při otevřené klapce vnitřního okruhu a není ovlivněno slunečním ohřevem.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 11 říj 2011, 20:26
od frenkiecz
Tak nahrubo hotovo.Čidlo jsem zatím schoval pod popelník.V tom nožním prostoru fouká od topení,tak ještě popřemýšlím.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 12 říj 2011, 14:35
od frenkiecz

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 04 lis 2011, 22:37
od frenkiecz
Pánové,nebyl by někdo od té dobroty a neposlal mi i nevyplaceně 2kusy termistorů na ten teploměr.Nemůžu najít v okolí kvelb kde by mi je prodali.Mám pocit,že ten origo teploměr kecá,nebo zkrátka dělá věci který nechápu.V autě nebude určitě 28',který mi to ukazuje. :(

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 15:16
od Alzafir
Chceš 2x 10kilo? kdyžtak zo potvrď, pošlu ti je.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 15:22
od vasekpetr1
A jak jsi to frenku zapojil? Vždyť si ty čidla dej vedle sebe a oměř po ustálení teploty jejich odpor, a pokud jsou v pořádku, tak to musí kecat jen o miliohmy. Použil jsi dvojitý přepínač nebo pouze jednoduchý a trháš jeden drát? Pak mně napadá nějaký svod na drátech nebo nevhodně použitý termistor.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 17:11
od frenkiecz
Je to zdvojený přepínač,takže každý vodič je přerušenej a připájenej.Na konci je origo teploměr.Když je prohodím,tak to stejně kecá.V kabině určitě není takový teplo který ukazuje a kromě toho tam si vozím ještě normální venkovní a podle něho to kontroluju.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 17:13
od spermin
předpokládám ŽE SI TO zbastil s původním čidlem na zkoušku, a teď to chce naostro.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 17:17
od frenkiecz
Co myslíš na zkoušku?Sundal jsem palubku,našel dráty,přeskříp,připájel,zadělal a zkusil.Všecko chodí,jem ta vnitřní teplota se mi nezdá.Venkovní je OK.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 18:27
od spermin
nech si auto přes noc venku, a ráno před sluníčkem nebo v noci si změř teplotu venku i uvnitř,
měla by být stejná.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 18:43
od vasekpetr1
No a kolik ti to teda ukazuje hodnotu odporu jedné a druhé větve? Když máš to auto odstavený a necháš ho vyvětrat, tak ty teploty musí být stejný. Pokud nejsou, kecá ti vnitřní termistor.

Spermin byl rychlejší...

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 20:28
od frenkiecz
Začátek je stejný ale v autě mi najednou vzroste teplota na např. 28'.A tak chci zkusit ty termistory.Origo teploměr je moc plastu a hmoty.Za zkoušku nic nedám-tedy cenu těch termistorů,ale na lihovým teploměru je 17' a na displeji je 23 a leží to vedle sebe.Tak je něco špatně.Už jsem i čidla prohodil a je to stejný.Zkrátka jako by si přidával na 1' půlku.Jinak je to fajnová věc.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 20:58
od Rabbit_Z22SE
Frenkie nějak mi neni jasný jestli si použil origo čidlo ( origo "OPEL"stejný jako pro venkovní teploměr) nebo si v GM koupil nějaký PTC (nebo NTC) termistor, který prodavači zrovna padl do oka. Ona to totiž není úplně sranda. Teplotní závislost odporu na teplotě zpravidla vypadá nějak takto (čili není lineární a pro různé senzory se liší strmost):
Obrázek
Nelinearitu pravděpodobně kompenzuje převodní tabulka (čili SW v autě). Zjednodušeně řečeno si auto změří odpor čidla a potom ti ukáže teplotu podle tabulky. Pokud má tvoje čidlo pro vnitřní teplotu jiný průběh závislosti, tak ti to zákonitě musí kecat. To že mají dva různé senzory stejný nominální odpor při referenčí teplotě (zpravidla 25°C) nezaručuje, že mají stejnou charakteristiku.

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 21:15
od frenkiecz
Je tam origo z astry,poctivě smeklej na vrakáči.Chtěli 150Kč. :lol:
A co třeba délka kabílku,nebo průměr?Může to ovlivnit?

Re: Vnitřní teploměr

Napsal: 05 lis 2011, 21:54
od vasekpetr1
frenkiecz píše:Začátek je stejný ale v autě mi najednou vzroste teplota na např. 28'.
Hele nemůže být zádrhel v tom přepínači, cos ho tam dobastlil? Přechodový odpor na kontaktu je sviňa. To je funglovka z obchodu nebo něco staršího? A jak jsou do něj kabely zapojené? Pájel jsi, šroubky nebo na konektory? Prostě to chce u TIDu při odpojeném konektoru změřit, co leze za odpor z jedné linie (vnější) a po přepnutí to změřit pro vnitřní linii. a jít po tom rozdílu. I když podle NTC by se zvýšený odpor měl projevit poklesem hodnoty teploty. A venkovní NTC v autě bude, protože při odpojeném čidle TID ukáže -45°C.

A délka kabelu by se projevit neměla - při hodnotě termistoru 10kΩ přidání desetin Ω z lanka kabelu nemůže tak razantně ovlivnit měření.