Tož začněme znovu čistý list.
Brzy tomu bude rok co jsem vyměnil Astrolet za Pumolet.
A rozhodl jsem se že jsem dám svůj povoz ať máte na co nadávat
Ford Puma
Motor: 1,7 VCT , benzín s časovačem ventilů. Díky tomu že motor dělali s
YAMAHOU motor má výkon
92kw což když porovnám s astroletama je silnější 1,8

. Auto díky časovači umí táhnout hezky odspoda a při překročení 3000ot (jako u každýho benzínu ) to začne být živé, mezi 4000 - 4500ot to výrazně mění Zvuk a tah (Auto chytne tzv. druhý dech u V6 fordů to dělá IMRC modul tady VCT) a taky to začne dosahovat maxima krouťáku
157 Newtonů (tu si drží mezi 4000-5500ot) pak krouťák klesá . Nejvyší 92 KW výkon je v 6300ot.
Výbava:
- 2x pytel (pro spolujezdce je velkej jak zeppelin)
- ABS + BTCS (systém protiprokluzu kol , funkční jen do 30km/h , je to spíš systém na pomoc při rozjezdu když to přepalíte na rozjezd nebo v zimě)
- EBD (systém elektronický distribuce brzdné síly - Vpředu kotouč, vzádu buben)
- systém Variable Cam Timming ("Variabilní časovač vačkové hřídele sacích ventilů")
- dálkovej centrál, kufr otevíratelnej dálkou, elektrický okna a zrcátka, manuální klima, rádio s CD
- + příprava na další vymoženosti (hodiny s teploměrem, ovl.rádia pod volant, výhřevný el. sedadla, modul na USB a SD kartu pro rádio )
spotřeba
nejde pod 7/100 , když člověk jede po dálnici....radši
nepočítat.
Puma je také jedním z mála aut jehož koncept a kastli navrhnul za
tři týdny počítač (za to Ford dostal i ocenění, já bych ho za to spíš nakopal do CPU)...prostě lidi s tím nemaj moc společnýho. A taky to je znát že některý věci na kastli nejsou vychytaný.
Servo je hydraulický jinak to trpí klasickejma
Fordíma nemocema. (Vadný vložky zámků, celkově divnej systém centrálu, přístup ke všemu v motoru , typ žárovek, výměna žárovek, umístění tlačítek , přistup a umístění rezervy atp.)
Dal jsem to celý do černa a tím chtěl vytvořit sériovou ale něčím zajímavou PUMU , myslím že se mi to celkem povedlo.
Když porovnám s Astroletem puma převažuje (v přípravě je článek PUMA VS ASTRA) , Je to prostě "sociální sporťák " ale pro mě vyhovující více než Astrolet. Ačkoliv Bertone by bylo žůžo
____
A s tímhle jezdím v práci (ČESKÁ POŠTA)
Fiat Dobló Cargo Combi
1,3 JTD 66kw
Líný užitkový, pokud člověk chce aby jelo musí dát plyn na podlahu.
Výhodou je že je nový , má věci jako ESP a Asistent rozjedu do kopce, což je změna ve vozovým parku ČP. Jinak je to auto "na vyhaslou sopku v Peruánských Andách."
