Stránka 49 z 54
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 03 lis 2014, 08:17
od langdon2
V sobotu prezute na zimne gumy, a vymeneny olej...
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 04 led 2015, 11:12
od langdon2
Moja Astra sa rozhodla den po Vianociach ze spapa sviecku. tak sme dosli domov na tri valce..
vysledok, olomene z jedneho vyfukoveho ventilu.. Tak som to cele rozobral, v hlave som vymenil 11 ventilov.. Vsetky sacie, nakolko som ich mal doma, a vyfukove podla potreby.. tie som menil 3 kusy, lapoval som az kym to nebolo uplne tesne.
Na piesty prisli nove piestne kruzky, a tak isto som uz daj aj nove ojnicne loziska. Vysledok je taky, ze konecne mi v motore nic neklepe
Naklady na tuto opravu boli v podstate smiesne.. toto vsetko ma vyslo na cca. 191€ plus 23,50€ olej....
Hlavu som rovnat nedaval, kedze bola pekne rovna, kontrolovane speci pravitkom, a pred tym s nou ziaden problem nebol. len sa pekne ocistila, tak ako aj dosadacia plocha na bloku motora.
Viacej foto som nerobil, nebolo casu nato.. celu GO som robil vonku pred domom, kedze sa mi to nechcelo tahat 30km na lane do dielne
sroby na hlavu 18,3
tesnenie hlavy 14,4
tesnenie pod olejovu vanu 7,9
tesnenie veka ventilov 7,72
tesnenie vyfukoveho potrubia 6,7
tesnenie sania 7,62
tesnenie sania 2,62
tesnenie vackoveho hriadela 2ks 3,78
piestne kruzky 40
ojnicne loziska 12,1
Cistic karburatora 17,6
brusne pasty na ventily 2
6 kusov sacie ventily.. mal som doma nove origo GM
vyfukovy ventil Vika 15
dva sacie ventily Elit 10
gufera ventilov Elit 9,86
dva vyfukove ventily IC 16
Spolu: 191,6€
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 04 led 2015, 11:25
od jerry mouse
pekne, pekne,

piesty si dekarbonizoval mechanicky alebo aj chemicky? Neviem či okrem toho že ti to menej klepe je badatelny pocit aj po zlepšenom vykone? O zmenšenej spotrebe oleja je asi ešte predčasne hovoriť však? Nech ti to jazdi k maximalnej spokojnosti, ale aspon si predviedol vzorne parkoviskove GO

ako kedysi ked to robili rusaci na našich cestach počas presunov, jednoducho zaparkovali auto na polnu cestu a zopar dni to auto opravovali až kym po vlastnych neodjechali!

Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 04 led 2015, 11:34
od langdon2
Jerry, dakujem.. cistil som vsetko s cisticom karburatorom.. s tym to ide uplne super.. plus som tomu miestami dopomohol s jemnou kefou..
Sacie a vyfukove kanaliky v hlave tiez carburator cleaner a zubna kefka.. Karbonu tam bolo na rozdavanie.. velke kusy chrast odpadavali..
To klepanie je prec.. pred tym to bolo take mlaskave klepanie.. musel to byt dake ventil.. boli dost zakarbonovane.. ale tak po 309000km sa nic ine ani cakat nedalo. To klepanie bolo dost silne u mna, teraz to je prste ticho
Kvoli tomu klepaniu mi menili 5 rokov dozadu hydrostely.. pomohlo to na pol dna.. potom to klepalo znova.
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 04 led 2015, 11:49
od Hardy
Sama generalka tuto

. Ale verím že si teraz určite spokojnejší

. V podstate to môže jazdiť ďalších 300 000km. Staré ojničné ložiská boli v akom stave. Nafoť ich ak ich ešte máš

. A na kľuke si prečo nevymenil? Aspoň si ich pozrel? A mňa asi bude čakať generálka prevodovky kurňajs

. Na voľnobeh z nej ide divný zvuk jak z rozbitého ventilátora...ale len niekedy. Hold 400NM a 230 000km si vypýtalo asi svoju daň

.
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 04 led 2015, 11:52
od langdon2
kluka krasna, ako nova.. ojnicne loziska tak isto boli krasne. vymenil som ich preto, lebo to stalo len cca. 12€ A pre dobry pocit

Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 04 led 2015, 12:02
od langdon2
U mna to uz bolo nutne.. hrozne bola cela hlava zakarbonovana, gufera tvrde ako kamen, vobec to netesnilo.. ventily boli podpalene. Piestne kruzky boli zakarbonovane.. zralo to cca. liter oleja na 2000-3000km. Zalezalo od stylu jazdy.
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 18 úno 2015, 23:37
od jerry mouse
langdon2 píše:
ked sa chce, vsetko sa da....
To vo vnútri odstrojenej remenice je plastové lôžko, alebo sa iba tak javy?

Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 19 úno 2015, 08:03
od langdon2
remenica je cela kovova..
Lozisko som z nej vytlkol kladivom.. tusim ze 36 orech zapasoval presne..
Nove lozisko som tam jemne naklepal tym orechom a kladivom, a potom sekacom som tam spravil jazycky, aby bolo zafixovane.. tak ako original...
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 01 bře 2015, 21:16
od langdon2
Dnes som dal trocha dokopy jedny LUCAS brzdice.. rok vyroby 2011, pridu do mojej Astry namiesto BOSCH co tam mem teraz.. tie po repase budu na predaj
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 01 bře 2015, 21:39
od Hardy
Jak je to s tými brzdami? Takéto isté Lucasy sa dávali aj do LETka neskor? Alebo pri turbínach boli väčšie? Či jediný rozdiel bol ten že použili iný medzikus aby tam dali iba väčší kotúč? Mňa už tie zadné Boschky tiež dosť serú.
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 01 bře 2015, 21:44
od langdon2
Boschky ti mozem zrepasovat, budu jak nove, na dlhe roky..
do LETKA sa davaju LUCAS s 38mm valcekom. Tuna ako vidis je 36mm, ale ja by som mal mat len 34mm, ale to neriesim...
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 01 bře 2015, 22:25
od brian29
podla mna je to tak ze BOSCH sa daval do roku 2002 a od 2002 su LUCAS. aspon tak som to vypozoroval na Astre G. Inak zadne kotuce by mali byt rovnake pre vsetky motorizacie aj oba systemy BOSCH aj LUCAS. Iba platnicky su ine a lanovody a samozrejme brzdice...
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 02 bře 2015, 08:30
od langdon2
Ano, je to tak ako pises.. Kotuce su rovnake pre oba systemi, len dosticky sa vymenia.
Re: Langdon´s Astra X14XE
Napsal: 20 dub 2015, 14:37
od megdesign
Cawes. Precital som takmer cele vlakno - super praca.
Chcel by som sa pytat jednu vec. Na Zafire mam TC - ci je moznost dorobit tam tlacidlo na vypnutie TC... Vo vlakne je o tom daco malo popisane... Dalo by sa to dorobit na Zafiru? A ak hej, vies aj how do it?

Alebo si to mal od novoty?
Dikes.