Re: Zamlžování oken
Napsal: 08 črc 2010, 14:46
Kedze som pred rokom tiez riesil problem s orosovanim skiel, podelim sa so svojimi skusenostami aj tu, hoci Omega C ma klapky ventilacie riesene podtlakom a nie motorom.
Aj ked je tu k tejto problematike popisanych neskutocne vela stran, niektore dolezite detaily tu spomenute nie su.
Zacnem asi tym, co vsetko je nutne skontrolovat, ak je s orosovanim problem.
Taktiez su urcite rozdiely, ci auto ma klimu manualnu, automaticku, alebo ziadnu. Vseobecne auta bez namontovanej klimy maju mensie problemy s orosovanim, pretoze vzduch do kabiny neprechadza cez vymennik tepla klimatizacneho chladiaceho systemu, ktory je mnohokrat zdrojom nadbytocnej vlhkosti. (Odtok kondenzatu musi byt funkcny).
Kabinovy filter musi byt cisty a hlavne skontrolovat, ci v priestore nasavania vzduchu do kabiny nestoji dazdova voda. Neviem ako v inych autach, ale ja som minuly mesiac nasiel cca 2 litre vody pod kabinovym filtrom, pretoze po roku bol odtok zase zaneseny bahnom. (Omega ma kabinovy filter pristupny z motoroveho priestoru).
Velmi dolezity je prestup vzduchu z interieru von z auta. Musi byt priechodny. Verim, ze konstrukteri to navrhli spravne, ale nesmie tomu branit nejaka umele vytvorena prekazka. (Ja som mal v odkladacej schranke pre lekarnicku naviac napchate vseliake naradie, flasu od oleja, handry, az kym som nezistil, ze prave tade vystupuje vzduch von z auta). Niektore auta maju vyduchy v zadnych dverach, niektore v C stlpiku, niektore v kufri, ale musi to byt vsetko priechodne. Zistite si, ako je to vo vasom aute, ja som tam zacal.
Klimakompresor je kapitola sama o sebe, pretoze su tu urcite obmedzenia. Klimakompresor sa v zime nezapne, pretoze vraj hrozi jeho poskodenie, ak by mal pracovat v zapornych teplotach. A prave v zime je rosny bod pri takej teplote, kedy lahko dochadza k zaroseniu skiel. Ak je relativna vlhkost vzduchu vysoka, dokonca 100% vtedy musi byt ozaj vsetko s autom OK, aby k orosovaniu skiel nedochadzalo. Vsimnite si, ze vtedy s orosovanim bojuju vsetci, aj majitelia mercedesov. Relativnu vlhkost vzduchu si pozrite na webovej stranke nejakej meteo stanice, napriklad http://meteo.azet.sk/graf2/europa/slove ... 48/vlhkost
Omega C ma automaticku klimu, a ta si niekedy pomaha tak, ze si samocinne zavrie klapku privodu vzduchu do kabiny (cize prepne na vnutorny okruh). Takto sa snazi rychlejsie docielit nastavenu teplotu v interieri. Na tuto vlastnost automatickej (a mozno aj poloautomatickej) klimy netreba zabudat, pretoze prave toto bolo hlavnym zdrojom problemov s orosovanim v mojom aute a nie len v mojom. Klima o uzavreti klapky privodu vzduchu svojmu uzivatelovi nijako neda vediet, jedinym sprievodnym znakom je nestandartne orosenie okien. Vtedy staci znizit nastavenu teplotu o par stupnov, klapka privodu vzduchu sa otvori a skla su za par sekund ciste.
Aj ked je tu k tejto problematike popisanych neskutocne vela stran, niektore dolezite detaily tu spomenute nie su.
Zacnem asi tym, co vsetko je nutne skontrolovat, ak je s orosovanim problem.
Taktiez su urcite rozdiely, ci auto ma klimu manualnu, automaticku, alebo ziadnu. Vseobecne auta bez namontovanej klimy maju mensie problemy s orosovanim, pretoze vzduch do kabiny neprechadza cez vymennik tepla klimatizacneho chladiaceho systemu, ktory je mnohokrat zdrojom nadbytocnej vlhkosti. (Odtok kondenzatu musi byt funkcny).
Kabinovy filter musi byt cisty a hlavne skontrolovat, ci v priestore nasavania vzduchu do kabiny nestoji dazdova voda. Neviem ako v inych autach, ale ja som minuly mesiac nasiel cca 2 litre vody pod kabinovym filtrom, pretoze po roku bol odtok zase zaneseny bahnom. (Omega ma kabinovy filter pristupny z motoroveho priestoru).
Velmi dolezity je prestup vzduchu z interieru von z auta. Musi byt priechodny. Verim, ze konstrukteri to navrhli spravne, ale nesmie tomu branit nejaka umele vytvorena prekazka. (Ja som mal v odkladacej schranke pre lekarnicku naviac napchate vseliake naradie, flasu od oleja, handry, az kym som nezistil, ze prave tade vystupuje vzduch von z auta). Niektore auta maju vyduchy v zadnych dverach, niektore v C stlpiku, niektore v kufri, ale musi to byt vsetko priechodne. Zistite si, ako je to vo vasom aute, ja som tam zacal.
Klimakompresor je kapitola sama o sebe, pretoze su tu urcite obmedzenia. Klimakompresor sa v zime nezapne, pretoze vraj hrozi jeho poskodenie, ak by mal pracovat v zapornych teplotach. A prave v zime je rosny bod pri takej teplote, kedy lahko dochadza k zaroseniu skiel. Ak je relativna vlhkost vzduchu vysoka, dokonca 100% vtedy musi byt ozaj vsetko s autom OK, aby k orosovaniu skiel nedochadzalo. Vsimnite si, ze vtedy s orosovanim bojuju vsetci, aj majitelia mercedesov. Relativnu vlhkost vzduchu si pozrite na webovej stranke nejakej meteo stanice, napriklad http://meteo.azet.sk/graf2/europa/slove ... 48/vlhkost
Omega C ma automaticku klimu, a ta si niekedy pomaha tak, ze si samocinne zavrie klapku privodu vzduchu do kabiny (cize prepne na vnutorny okruh). Takto sa snazi rychlejsie docielit nastavenu teplotu v interieri. Na tuto vlastnost automatickej (a mozno aj poloautomatickej) klimy netreba zabudat, pretoze prave toto bolo hlavnym zdrojom problemov s orosovanim v mojom aute a nie len v mojom. Klima o uzavreti klapky privodu vzduchu svojmu uzivatelovi nijako neda vediet, jedinym sprievodnym znakom je nestandartne orosenie okien. Vtedy staci znizit nastavenu teplotu o par stupnov, klapka privodu vzduchu sa otvori a skla su za par sekund ciste.