Stránka 41 z 52
Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 dub 2010, 09:12
od IGI
Ahoj. Nejlepší bude když si dáš skleničku vína nebo štamprli dobré slivovice, uvedeš se do pohody a v klidu přečteš celé vlákno, protože problémů s tou posranou klapou může být více. Vlákno si přečti pozorně dvakrát i všechny odkazy a uvidíš, že se to vyplatí. Do Opla nechoď budeš platiti a prd z toho. Oprava není jen tak a hlavně zjistit příčinu co odešlo. Nejlepší je vyndat celý odkládací box viz. nahlédnout do odkazového vlákna kde to popisují kluci, pár šroubků a šikovným nářadím odmontovat motorek klapy který je na třech šroubcích ale přístup stojí za prd. Chce to malou golovku a prodloužený klíč tuším č.10 nebo 8. Celkem 15.min. práce když to znáš. Potom musíš zjistit proč se motorek klapy protáčí. Pokud máš DELPHI tak jsou jsou dvě možnosti. mechanická závada a nebo elektronická závada. Další postup je na zváženou, dočteš se ve vlákně a ne vždy se vše podaří opravit jednoduchým způsobem

Já zatím jezdím bez klapy, jak říkáš zlatý favorit ale Oplík je lepší a na klapu se chystám před garáží jak bude krásné počasí. Něco už mám vymyšlené abych neplatil v servise 8-tisíc ale kdo ví jestli se podaří. Smradlaví disláci přibývají tak ať se neotrávíme.

Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 dub 2010, 19:54
od sikulito
Ahoj...mno tak zavada lokalizovana a zjistena..ta hridelka, na ktere je motorek a ktera vlastne drzi a nataci celou klapu je v pi*i...tedy zlomena hned kousek za motorkem uvnitr celeho toho bazmeku...mno takze to vidim na tu stamprlu..mam vynikajici merunku..a jdu zjistovat jak to rozebrat, abych se k ni vubec dostal..nebo alespon prichytil at je porad otevrena...
Mno nic...du ja na to...

Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 dub 2010, 20:18
od Frydex
Myslím že nejlepší řešení je, nechat klapu zavřenou, ať tahá jen venkovní vzduch a vys.rat se na to, protože ruku na srdce, kolikrát to člověk použije ?... Otevřeným oknem, se dá taky vyvětrat..

Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 dub 2010, 22:19
od sikulito
Tak ted pred chvili jsem skoncil...

nejvetsi problem je, ze ta klapka, kdyz je ulomena hridel, nejde jen tak nechat...vyresil to vrtak, sroubek a plastova podlozka..

Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 kvě 2010, 17:43
od Slash
Hlasim se do klubu nefunkcni klapky. Ale proc to pisu, ona ta klapka nekdy funguje, nekdy ne, ten motorek se zasekava a tak divne vrci. Takze je to urcite motorkem jo? Kdyz ho vymenim, bude vsecko fungovat tak jak ma ?
A kdyz funguje, tak se zapnutou vnitrni cirkulaci (sviti) tak je klapka zavrena(bere vzduch z venku) a kdyz ji "vypnu" (zhasne) tak se klapka otevře (bere jen z auta)
Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 kvě 2010, 17:49
od APiK
Slash píše:A kdyz funguje, tak se zapnutou vnitrni cirkulaci (sviti) tak je klapka zavrena(bere vzduch z venku) a kdyz ji "vypnu" (zhasne) tak se klapka otevře (bere jen z auta)
Přesně opačně.
video
Vzduch z venku - nesvítí, vzduch z vozu - svítí.
Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 kvě 2010, 18:09
od Slash
ano, ale píšu, že to mám opačně, prostě když nesvítí, tak strčím ruku do vetraku, kdyz sviti, tak tam tu ruku nestrcim, protoze je to zavreny, měl jsem napsat
A kdyz MI funguje servomotorek, tak se zapnutou vnitrni cirkulaci (sviti) je klapka zavrena(bere vzduch z venku) a kdyz ji "vypnu" (zhasne) tak se klapka otevře (bere jen z auta)
takhle to ted funguje u me v aute
Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 kvě 2010, 18:40
od APiK
Chápu, ale to je obráceně. Svítit má, když bere vzduch zevnitř, tzn. je otevřena klapka vnitřní cirkulace a zároveň uzavřen přívod vzduchu z venku.
Re: Zamlžování oken
Napsal: 13 kvě 2010, 18:46
od Slash
mno to já vím, že má svítit, když je cirkulace aktivní

Re: Zamlžování oken
Napsal: 19 čer 2010, 12:21
od Mitom
APiK píše:Chápu, ale to je obráceně. Svítit má, když bere vzduch zevnitř, tzn. je otevřena klapka vnitřní cirkulace a zároveň uzavřen přívod vzduchu z venku.
Dnes jsem to musel ve své Astře rozebrat, protože mlžení už bylo neúnosné. Takže ještě jednou pro toho, kdo to stále neví - pokud zapnu tlačítko "vnitřní cirkulace" (rozsvítí se kontrolka), klapka je v poloze z pohledu zepředu (do kastlíku) OTEVŘENA - čili nasává se vzduch z prostoru auta a je uzavřen přívod vzduchu z venku. Pokud vypínač vypnu (signálka zhasnuta), klapka je z pohledu zepředu (do kastlíku) UZAVŘENA - čili vzduch je nasáván zvenčí. Mimochodem, vše je krásně popsáno zde:
https://www.astra-g.cz/zamlzovani-oken/
Jinak já mám problém ani tak ne s motorkem, jako spíše s tím šnekovým mechanismem, který je společně s ozubenými kolečky vevnitř. Motorek pracuje tak, že dostane impuls a jede tak dlouho, dokud nedojde k nějaké zátěži - poté se vypne, v okamžiku stlačení tlačítka vnitřní cirkulace do druhé polohy opět najede, ale točí se opačně až do doby, kdy je odpor tak velký, že se vypne (tak jsem to vysledoval

) - u mě se stává to, že stlačím tlačítko, motorek by chtěl jet, ale celý ten šnekový mechanismus se nějak "rajbne" (sekne), pro motorek je to jakoby povel, že klapka dojela kde má a vypne. Na tom jsem skončil, nevím co s tím - každopádně motorek je v pořádku, naprázdno běží. Jo a navíc se mi na jednom konci zlomilo to plastové táhlo, takže teď mám závady dvě

Poradí mi někdo, kde sehnat to táhlo a co s tím mechanismem?
Každopádně klapka je teď u mě v poloze "z pohledu do šuplíku UZAVŘENO", tzn. nasávání ZVENČÍ, vnitřní okruh UZAVŘEN, okna se nemlží, vnitřní okruh mimo funkci.
Re: Zamlžování oken
Napsal: 19 čer 2010, 12:29
od Mitom
Slash píše:Hlasim se do klubu nefunkcni klapky. Ale proc to pisu, ona ta klapka nekdy funguje, nekdy ne, ten motorek se zasekava a tak divne vrci. Takze je to urcite motorkem jo? Kdyz ho vymenim, bude vsecko fungovat tak jak ma ?
A kdyz funguje, tak se zapnutou vnitrni cirkulaci (sviti) tak je klapka zavrena(bere vzduch z venku) a kdyz ji "vypnu" (zhasne) tak se klapka otevře (bere jen z auta)
Mi motorek taky obcas jel a obcas nejel - problem je ne v motorku, ale v tom snekovem mechanismu (snek na hrideli motorku a navazujici 3 plastova ozubena kolecka) - obcas se to nejak sekne a v tu chvili motorek zastavi (asi nejak pozna, ze jakoby klapa dojela do koncove polohy). Kdyz tlacitko vypnes, toci se motorek opacne - respektive mel by se tocit, ale pokud je snekovy mechanismus tak jako u me "seknuty", v motorku jen zahrci a hned vypne.
1. Zapnuta vnitrni cirkulace (sviti) - klapa je na pohled otevrena, privod zvenci tudiz uzavren
2. Vypnuta vnitrni ventilace (nesviti) - klapa je na pohled uzavrena (viz ten muj odkaz vyse), privod z vozidla uzavren a privod zvenci otevren.
Re: Zamlžování oken
Napsal: 26 čer 2010, 18:04
od zip
Re: Zamlžování oken
Napsal: 26 čer 2010, 18:23
od APiK
Jen škoda, že na těch pidiobrázkách není nic vidět.
Re: Zamlžování oken
Napsal: 26 čer 2010, 18:41
od zip
Re: Zamlžování oken
Napsal: 29 čer 2010, 19:27
od marve1
ahoj tak už taky patřím mezi vás,rozdělal jsem motorek a on běží když ho podržim tak se zastaví a jak ho chci vrátit na druhou stranu tak se někdy rozeběhne ale častějí neudělá nic i když mačkám tlačítko ty ozubeny kolečka chodí uplně volně ale zdálo se mi že ten motorek je stale pod proudem a je pěkně žhavý(mam ho ted vypojeny)zajímalo by mě co mu dává impuls aby se netočil