Stránka 5 z 7

Re: Drhne klíč -nejde otočit

Napsal: 15 srp 2012, 21:12
od 22 ToMik
já mám podobný problém, v létě když jsou delší dobu vedra mám problém otočit s klíčkem a dvakrát se mi už stalo, že se mi po otočení zasekl ve třetí poloze a startér pěkně zasyčel.. mám to vyzkoušené už třetí léto

Re: Drhne klíč -nejde otočit

Napsal: 16 srp 2012, 07:25
od APiK
Ano, je toho tu dost napsáno, stačí hledat a tohle s tím sloučit. Já jen dodám, že důležitá je prevence - tedy mazání zámku ještě před tím, než se začne zadrhávat. Každé jaro důkladně prostříkávám WD-40 a rozhodně s ní nešetřím. Nic nerozdělávám, jen stříkám a otáčím. Pak to chce tak týden vozit s sebou papírové kapesníky, protože když vytáhnu klíč, tak je promaštěný. Od doby co takhle preventivně stříkám - nemám problém.
Kdo maže ten stříká - tedy vlastně jede.

Re: Drhne klíč -nejde otočit

Napsal: 16 srp 2012, 08:33
od Marťasek
No ale otázka je: kam to WDčko pak teče???

Jinak mě se začíná ten klíč taky "zadrhávat" tak se na to chystám už nějakej tenpátek ale nemůžu se za boha k tomu dostat.

Re: Drhne klíč -nejde otočit

Napsal: 16 srp 2012, 09:40
od HerryCZ
Ja muzu jen doplnit sve zkusenosti. Kdyz jsem auto koupil, taky drhnul klic. Tak jsem to rozebral a vycistil dle navodu. Poradne vse vyfoukal a pak vystrikal prvni WDeckem a pak Silkalem. Pote jeste namatlal silikonovou vazelinou a vratil z5t. 3 roku jiz bez problemu.

PS: Jen doplnim, ze WDecko nema dobre dlouhodobe ucinky. Opravdu je dobre jen na rozhybani, proto jsem potom pouzil silkal.

Re: Drhne klíč -nejde otočit

Napsal: 16 srp 2012, 11:50
od vejv
Tak jsem dneska dopoledne rozebral, dle navodu to byla brnkacka, akorat jsem preskocil postup odepnuti packy od konektoru, to nebylo treba. Takze diky autorovi za skvely navod.
Jinak jsem zámek prolil WDckem a profoukal tlakem vzduchu, vylezla spina no chvili jsem s nim lomcoval proleval olejem a vyfoukaval, nakonec poradne vyfouknul, ocistil a namazal vnitrek, kde jezdi takova zastrcka (jinak jeji loze bylo znacne vymackane). Taky jsem profoukl tu cast v aute odkud jsem zamek vyndal, vse dle navodu smontoval a ted se to nezadrhava, chodi to jak ma, tak uvidim ajk dlouho to vydrzi, ale kdyby tak uz vím jak na to :-)
prace asi na pul hodky

Re: Drhne klíč -nejde otočit

Napsal: 16 srp 2012, 13:03
od APiK
Marťasek píše:No ale otázka je: kam to WDčko pak teče???
Všude kde jen může, což v tomhle případě nevadí. Chce to WD-čko s trubičkou, trochu šikovnosti a nešetřit.
HerryCZ píše:PS: Jen doplnim, ze WDecko nema dobre dlouhodobe ucinky. Opravdu je dobre jen na rozhybani, proto jsem potom pouzil silkal.
To je pravda - proto to preventivně dělám každé jaro.

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 16 srp 2012, 22:32
od Radoš 92
.

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 16 srp 2012, 22:36
od Radoš 92
Úplně brnkačka to vyndat a dát zpátky. Práce na 10 minut i s čištěním. Já celé rozebral, umyl, hezky jarem, odmastil, sestavil, promazal, několikrát jsem klíč vložil, vytáhl, utřel, vložil, vytáhl, utřel a dokola, a prostor pro klíč čistý a zbytek promazaný. A všechno v pořádku.

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 24 bře 2013, 11:38
od Alzafir
Začal se mi taky sekat zámek, vyndal ho ven, bohužel stavítka uvnitř jsou ojetá, takže zasunutý klíč je nedokáže zatlačit tak, aby nebyla povyjetá a nebránila otáčení v pouzdru zámku.
Stavítka jsou dobře viditelná na tomto Fridexově fotu ( autorovi dík 8) )
https://www.astra-g.cz/forum/download/f ... &mode=view
Co ze stavítek vyčuhuje nad povrch zámku, to jsem opiloval. Vyfoukal vyčistil a složil, naprostá paráda.
Pak je ještě jedna možnost, koupit novou vložku v oplu, za necelých 3500 :mrgreen:

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 24 bře 2013, 20:21
od Radoš 92
Dobrá volba, měls vzít tu drahou, měl bys dobrý pocit, že živíš OPEL :mrgreen:

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 16 dub 2013, 17:14
od polnik
Ahoj. Me tim klicem vubec nejde otocit, pujde ta vlozka vytahnout, ocistit promazat a vatit zpet podle navodu? Dekuju

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 16 dub 2013, 19:21
od denny
No,jestli už ani neodemkneš volant a nenatočíš správně tu vložku,tak už tě čeká jen odborné odvrtání pouze té vložky,ale to už bude muset udělat jen znalý člověk,který ví kolik a jakým vrtákem.Pokud to udělá blbě,tak budeš muset vyměnit i celou zámkovou klemu.

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 25 čer 2013, 23:23
od Saposvk
Sakra pred vcerom ked boli horucavy tak som isiel do roboty na aute, neslo mi tocit klucikom, tak som tam znasilnoval kluc v spinacej skrinke asi 10 min. Takmer som ho dolamal, no nakoniec mi to nabehlo. No co je horsie, uz mi to zacalo robit aj za studena. Myslite ze spinacka je uz komplet v haji , alebo pomoze to precistenie ? Skusim najprv asi len kupit ten pripravok do zamkov, mozno to pomoze, ale moc tomu neverim :(

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 10 črc 2013, 00:16
od Saposvk
Super, navod mi pomohol. Demontoval som zamok, doma som zistil ze je mechanicky poskodeny. Milimetrovy kusok na zamku bol odlupnuty a pri otacani klucikom sa to zachytavalo o to poskodene miesto , po zabruseni a namazani ide ako novy. :) 8)

Re: Demontáž valcovej vložky zámku riadenia a zapaľovania

Napsal: 19 srp 2013, 19:13
od john1
chlapi ja to vcera zkousel vyndat a neslo mi to :( dal jsem klic do polohy jedna a skousel tlacit slabouckym sroubovackem ale necitil jsem ze bych treba zatlacil nejaky cep. to musim tlacit sroubovackem hned pri zamacknuti klice a otacenim,,nebo nejdrive otocit klic do polohy 1 a az potom tlacit na sroubovacek? a kdyz uvolnim sroubovackem tu zapadku ,potom se vlozka zamku musi otocit ve smeru hodin. rucicek o 90st? nebo jen vytahnout primo ven? dekuji za doplneni. jinak jsou zde super navody :D