Stránka 5 z 27
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 07 čer 2010, 06:58
od Alzafir
4csala
když
povolíš matici na vstřiku, musí se nafta
protlačit. Když ji
vyšroubuješ úplně, musí
stříkat!!
Odvzdušnění si hezky popsal, ale jak to vypadá s naftou na vstřicích... ani zmínka. Řetěz Ti nepřeskočil, pokud jsi nemanipuloval s čerpadlem jinak ,než jen s elektronickou částí.
Ještě můj poznatek- jednou jsem kvaltoval, 2 vstřiky vůbec nepřipojil a motor vesele jel na 2 válce.Ale to ropné pole... Mexický záliv hadr

Takže jestli nemáš jinou závadu, musí to chytit. Jen pořád nevíme, co ta nafta???

Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 07 čer 2010, 09:11
od csala
Prepáčte, že som nespomenul množstvo nafty v trubkách
Tam problém nebol. Odpojil som trubku od prveho vstrekovača a nafta pri štartovaní tiekla na plný prúd. To isté na štvrtom vstrekovači. Tretí vstrekovač som len uvoľňoval a doťahoval počas štartovania, a presakujúcu naftu okolo závitu bolo vidno. Na druhý vstrekovač som sa nejak nedostal, je tam zlý prístup
Postup s uvoľňovaním matíc počas štartovania som opakoval asi trikrát.
Kupujem diagnostiku. Mám vyhľadnutú OP-COM za cca 60€.
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 11 čer 2010, 08:36
od csala
Auto je štvrtý deň v servise, ale nepodarilo sa im to naštartovať
Podľa mechanika to tlačí z trubiek naftu dostatočne, ale nevedel zmerať tlak na výstupe čerpadla. Tak som mu radil, nech tam pripojí nejaký vstrekovač, či to dokáže cez neho pretlačiť naftu. Dnes by to ešte mali diagnostikovať, aj keď mi je divné, prečo práve s diagnostikou nezačali
Ináč začínam sa pomaly obzerať po novom čerpadle. Je tam typ VP44 0470504016.
Ak by niekto vedel o dobrej cene, dajte vedieť

Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 11 čer 2010, 12:13
od ludom
Zdar kolego,
no od utorka mam podobný problém. auto je u RomanaK, a už sme skušali vsetko okrem jednej veci. zostava mi vymeniť snimač vačky čerpadla. mne sa auto snaži chytit, ale ako nahle by malo ist do otačok automaticky vypina. Roman tam nameral, že na vačke skaču hodnoty otačok 500-0-450-0 atd. predsuvník maka ako hodinky.... problem je v tom že ja tam mam PSG16

zohnal som si čidlo, tak to idem este skusiť, inak stare čerapdlo papa......... a to je tam prosim relativne nove - menené pred 4 rokmi na stitku je rok 2006....
csala píše:Auto je štvrtý deň v servise, ale nepodarilo sa im to naštartovať
Podľa mechanika to tlačí z trubiek naftu dostatočne, ale nevedel zmerať tlak na výstupe čerpadla. Tak som mu radil, nech tam pripojí nejaký vstrekovač, či to dokáže cez neho pretlačiť naftu. Dnes by to ešte mali diagnostikovať, aj keď mi je divné, prečo práve s diagnostikou nezačali
Ináč začínam sa pomaly obzerať po novom čerpadle. Je tam typ VP44 0470504016.
Ak by niekto vedel o dobrej cene, dajte vedieť

Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 11 čer 2010, 21:06
od csala
Dnešný verdikt servisu je vadný "snímač úhlu natočenia kľukovky". Podľa mňa sa jedná o ten istý snímač, ktorý bol diagnostikovaný pred týždňom inou diagnostikou ako "snímač polohy kľukovej hriadele". Číslo chyby mi nevedeli povedať
Môj názor na to je, že sa ani jednej diagnostike nedá veriť a predpokladám, že sa jedná a zavádzajúcu chybovú hlášku. O nejakých Live dátach nemajú ani páru

Ten snímač by sa dal relatívne jednoducho vymeniť z nejakej starej elektroniky, ale ako vravím, neverím, že je vadný.
Takže som sa rozhodol, že začnem zháňať nové čerpadlo, pretože to pôvodné už má asi najlepšie roky za sebou.
Ale tá cena

Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 11 čer 2010, 21:17
od Fritol
no ja bych se nejdříve podíval na live data otaček motoru jestli ti bude ukazovat . aby si čerpadlo nekupoval zbytečně.. jinak repas čerpadlo cca 22.000 kč
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 12 čer 2010, 02:40
od hanysek75
neblbni a zkus ten snímač otáček-cca 1500,- ku 20,000,-
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 12 čer 2010, 08:41
od csala
hanysek75 píše:neblbni a zkus ten snímač otáček-cca 1500,- ku 20,000,-
Jedna diagnostika vypísala Snímač polohy kľukovej hriadele a druhá diagnostika vypísala Snímač úhlu natočenia kľukovky. Je to to isté. Nejedná sa o snímač otáčok.
Podľa tu dostupných informácií pri vadnom snímači polohy kľukovej hriadele motor nejde natočiť. Tento snímač sa nachádza v čerpadle. Náhradné hodnoty pre tento snímač neexistujú.
http://88.86.106.174/jpeg/750_VP44_v_praxi_10.jpg
Je pravda, že aj tento snímač by som si trúfol vymeniť, ale samostatne sa asi nepredáva, jedine pozháňať nefunkčnú riadiacu jednotku a snímač z nej prehodiť. Ale ako som už písal, poruchu tohto snímača nepredpokladám. Možno som poškodil nejaké obvody súvisiace s týmto snímačom vtedy, keď som menil tranzistor v riadiacej jednotke. Alebo takáto chybová hláška možno len znamená problém v hydraulike čerpadla. Ináč hláška o chybnom snímači polohy vyskočí len pri extrémne dlhom štartovaní. Prečo nie hneď?
Live data je pre servisákov neznámy pojem. Odniesť to inde?
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 12 čer 2010, 09:12
od Fritol
podle EPC
62 38 395 ČIDLO OTÁČEK KLIKOVÉHO HŘÍDELE motory (X20DTH , Y22DTH) cena cca 1 865,- na vůz Omega B
ja jednou řešil taky Astru G (Z16XE) točila ale prostě nenastartovala.. diag. bez chyb. hodil jsem live data a zjistil ze otačky motoru při startovaní se tam střidalo 0-80 otč. za min. vyměnil sem čidlo a auto hned jezdilo

Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 12 čer 2010, 20:56
od Vaclav
csala
pokud ti dvě diagnostiky napíšou chybný snímač úhlu natočení klikovky, asi by jsem ho vyměnil.... jen by mě zajímalo, co to je za servis, ve kterém jsi to měl. Když by mi řekli vadný snímač otáček klikovky, tak by jsem si ho tam asi nechal vyměnit a trval by jsem na tom, že auto musí jet. A jestli by se netrefili, jejich problém. Vím že už jsi z toho zoufalej, ale pokud si nejseš stále jistej, zkus někoho kdo má diagnostiku, která má livě data a budeš mít jistotu. Další možností pokud tipuješ závadu na čerpadle je napojit na dignostiku samotné čerpadlo. Rozhodně by jsem nešel do nového čerpadla, pokud by jsem si nebyl stoprocentně jistej závadou... čerpadlo je trochu drahý špás. A jestli nechceš snímač hned kupovat, pokus se s někým dohodnout, jestli ti ho nezapůjčí na zkoušku a uvidíš.
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 12 čer 2010, 21:37
od csala
Chlapi, neviem, či si rozumieme. Snímač otáčok a snímač úhlu natočenia kľukovky sú predsa dva rozdielne snímače. Ten druhý sa nachádza v čerpadle a všetky servisy, aj značkové v tomto prípade menia celé čerpadlo. Neviem o tom, že by sa snímač úhlu natočenia kľukovky predával ako samostatný diel. K tejto súčiastke majú prístup asi len zmluvní opravári čerpadiel Bosch, a možno aj oni menia iba celú riadiacu elektroniku čerpadla, pretože tento snímač je jej súčasťou.
A potom je tu ešte ďalší rozšírený názor, že ak sa začne niečo okolo čerpadla diať, najlepšie je nechať takéto čerpadlo kompletne repasovať; že napríklad iba výmena tranzistora je len dočasné riešenie.
Ale poslať na diagnostiku samotné čerpadlo je dobrý nápad
Horšie na tom je, že to zase nejaký čas potrvá

Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 12 čer 2010, 22:19
od RomanK
U dieselových motorů s čerpadlem VP44 nebo PSG16 je snímač klikové hřídele umístěn na bloku motoru pod olejovým výměníkem (pod olejovým filtrem). Snímač otáček vačkového hřídele je čidlo umístěné v těle čerpadla a snímá otáčky hřídele čerpadla. U benzínových motorů je snímač otáček vačkového hřídele umístěn na hlavě válců popř. u vačkových kol. Z toho vyplývá, že u dieselu je vačkou myšlena hřídel čerpadla a u benzínu vačka ovládající ventily (sací a výfukové). Diesel tedy nemá na hlavě válců u vačkového kola či hřídele (která ovládá sací a výfukové ventily) žádné čidlo snímající jeho otáčky.
- Snímač otáček u dieselu nebo benzínu je snímač klikové hřídele.
- Snímač otáček vačkového hřídele je buď snímač polohy hřídele čerpadla (diesel) nebo polohy vačkové hřídele (benzín)
- Otáčky motoru by měly vždy být dvojnásobné oproti otáčkám vačky.
Pozn.
Čidlo otáček klikového hřídele je běžně výměnný díl (OPEL, Elit, Autokelly...)
Čidlo polohy hřídele čerpadla se dá sehnat taky, lze jej i vyměnit bez demontáže čerpadla, ale neprodává jej žádný známý dodavatel autodílů. Lze jej sehnat spíše v BOSCH diesel servisu, nebo u firem zabývající se repasováním čerpadel. U tohoto čidla dochází k popraskání páskového kabelu mezi řídící jednotkou a čerpadlem a tím k vadnému přenosu snímaných dat do ŘJ.
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 13 čer 2010, 12:08
od csala
Díky. K ujasneniu názvoslovia prikladám pekný obrázok
http://aa.bosch.cz/download/formule/for ... 004_01.pdf Snímač, o ktorom sa od začiatku bavíme má pozíciu č. 7.2
Ak je ten páskový vodič na snímači polohy natočenia kľúkovky fakt náchylný na poškodenie, tak som ho z najväčšou pravdepodobnosťou mohol poškodiť ja, keď som odsúval riadiacu jednotku čerpadla o pár cm, aby som sa dostal k vysunutiu zadných skrutiek krytu elektroniky
Potom by to všetko malo logiku: bez tohto snímača auto neide naštartovať
Tu je video, ako ten snímač vyzerá
http://www.bmwklub.sk/bmw3/e46-320d-100 ... 6e6037917b
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 13 čer 2010, 14:14
od Vaclav
Páskový vodič ke snímači v čerpadle je dostatečně dlouhý a pokud jsi elektroniku posunul jen kousek, aby jsi vyndal zadní šrouby, tak podle mého názoru by jsi mu neměl nic udělat.
Re: Čerpadlo VP44
Napsal: 14 čer 2010, 07:53
od csala
Vaclav píše:Páskový vodič ke snímači v čerpadle je dostatečně dlouhý a pokud jsi elektroniku posunul jen kousek, aby jsi vyndal zadní šrouby, tak podle mého názoru by jsi mu neměl nic udělat.
No to je aj môj názor. Dával som si na to veľký pozor, aby som to nepoškodil. Práve preto sa od začiatku domnievam, že chybová hláška o snímači úhlu natočenia kľukovky je nejaká zavádzajúca hláška. Niekde som čítal, že ak je problém v hydraulike čerpadla, riadiaca jednotka to nevie správne identifikovať a potom z toho tie bludné chybové hlášky. (Vlastná diagnostika s live datami je môj sen

)
Tlačí ma čas, objednal som nové čerpadlo v cene 650€. Tak som zvedavý, ako to všetko dopadne a určite vás tu všetkých budem informovať.