Stránka 5 z 10

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 08 led 2015, 17:50
od Alzafir
Marťasek píše:...co na ten tvůj emulátor řeknou emise? Myslíš si že to pak projde?? ...
Mám za sebou STK ( naprosto perfekt :) ) a emise. Pohoda, hodnoty kouřivosti na spodní hranici měření 8) .
K těm se dostanete i protažením motoru ve vysokých otáčkách.
Kdyby pak byla měřená kouřivost vysoká, je to na pováženou, může to dělat netěsný EGR, vstřiky, turbo.
S emulátorem se směle může EGR vyloučit. Je to sice vyloučení jednoho dílu, bohužel toho nejlevnějšího. Operace turbo nebo vstřiky je horší varianta.
To už ale jinde jsme.
Závěr je jasný...tento emulátor nemá negativní vliv na měřené emise.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 08 led 2015, 20:42
od jerry mouse
Alzafir píše:
Závěr je jasný...tento emulátor nemá negativní vliv na měřené emise.
Tož Alešu je to tak, 8) ja to už davno rikal! 8)

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 09 led 2015, 19:42
od Mirajsek
Tak jak to vypadá s Y17DT? :?: A ještě otázka, bude fungovat na autě, kde je chip :?

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 09 led 2015, 22:00
od Alzafir
Čekám, až se mi kolega ozve, že má čas to vyzkoušet. Modul hotový mám.
A kupodivu, kolega má taky čipnutou :lol:
O víkendu ještě objednám nějaké konektory, takže by to mělo jít zapojit místo solenoidu EGR.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 09 led 2015, 23:00
od denny
Aleši po nějaké době zkus načíst readynesscode jak to vypadá.
Od 1.1.2016 to je povinné při měření emisí,pokud nebude načten neprojde to emisema.Do 30.6.2016 to může být jako příloha,pak už to musí dělat analyzátor\zážehové motory\nebo kouřoměr\diesel\ automaticky sám.
Jinak od 1.1.2015 není povoleno kouřivost povýšit o 0,5,jak tomu bylo,takže pouze hodnota na štítku je strop.
Od 1.1.2015 se taky již nelepí zelené známky.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 09 led 2015, 23:14
od jerry mouse
Denny a čo to znamena pre nás menej chápavých smrtelnikov? :? :? :?

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 10 led 2015, 11:23
od Alzafir
To Denny, nevím přesně jak se to testuje, ale jestli jsem to pochopil, pak je to výpis z jednotky, jestli to za poslední dobu ( někdy i hodně dlouhou, když se to nepromaže) nevyhodilo nějakou chybu ve všech snímačích a akčních členech, co jednotka ovládá a podílejí se na emisích, spalovacím procesu.
Takže u nafťáku to máme váhu, turbo-tlak a regulace, klapky, čerpadlo, EGR.
Když to vezmu na mojí Zafiře, tak EGR dostane impulsy, něco udělá a jednotce vrací zase impusly, informace o svém stavu. A přesně tohle dělá i ta krabička, já i jednotce vracím to, co chce vidět od EGRu.
Takže si myslím, že to není jak zjistit, jestli tam EGR je nebo ne.
U pnematických EGRů je to jednodušší, tam se to zjistí jen díky váze vzduchu, jestli funguje.
Co emulátor ovlivní, to už jsem psal, to je jasné, kouřivost tím lepším způsobem.
No a předpokládám, že přečtení těch kódů je totéž jako připojení a vyčtení opcomem.
Jestli je předpoklad správný, pak jsem v klidu, čas od času to napíchnu, od té doby, co jsem napojil emulátor se objevovala stále stejná chyba, žhavení, to bylo propaženým tranzistorem v jednotce žhavení, opraveno, kontrolka nesvítí, hlášení chyb od té doby čisté. A navíc chyba žhavení nemá souvislost s emulátorem :?:
Známku zelenou už nemám 8) .Doufám, že to vědí i ochránci a pomahači :lol:
Jak jsem psal, info o readynesscode mám jen mlhavé, když Denny napíše něco víc, bude dobře 8)

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 12 led 2015, 00:36
od denny
Readyness kod je kod připravenosti.Musí být celý v nulách.
Doba ani nemusí být dlouhá,ale ten ,kdo si den před emisema nechá smáznout paměť,tak je v háji.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 12 led 2015, 07:36
od denny
READINESS CODE - novinka pro měření emisí

V překladu zo znamená, že je vozidlo připraveno k měření emisí (Readiness = připravenost). "Kód připravenosti" si řídící jednotka motoru vytváří sama tím, že po startu motoru sleduje vybrané komponenty, které dle protokolu OBD-II (E-OBD) je povinná sledovat. Tuhle proceduru lze přirovnat jako kdybyste šli k lékaři na prohlídku a museli se připravit, den předem nejíst, ranní moč ssebou. Přesně tak musí být vozidlo připraveno k testu emisí. To znamená, že není možné, abyste emise začli provádět okamžitě po nějaké opravě, když jste před chvílí smazali paměť závad (v tu chvíli se "připravenost k emisnímu testu" vynuluje a vozidlo není připraveno k testu). To lze rozpoznat připojením OBD-II (E-OBD) Testeru, který toto hned prozradí.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 12 led 2015, 10:11
od jerry mouse
Denny to plati aj pre AG-ZA alebo na novšie auta z OBD-čkom ako je VC a vsjo novšie a taktiež či je to len pre dizel alebo aj benzin? :? :? :wink: :wink:

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 12 led 2015, 16:20
od Alzafir
Je to určitě i na benzín, tady je to vcelku pochopitelně popsané.
Z toho mi plyne následující. Před měřením emisí musím zajet k někomu, kdo se tímto bude živit, tzn zase někomu platit, víme, jak to u nás chodí, vznikne tím další korupční prostředí.
A dál, když si sem tam napíchnu diagnostiku a vyčtu paměť, která bude čistá, bez chyb ( aspoň těch, co hlídá soupiska readinesscode), pak je téměř jisté, že až pojedu na ten výčet k tomu někomu autorizovanému ( po uplynutí nějakého času, který nevíme jaký je), tak jsem v klidu.
V podstatě když při inicializaci jednotek, po otočení klíčku zapalování, zhasne kontrolka chyb elektroniky před startem, je paměť čistá a nemusím napojovat opcom (pokud tuto kontrolku auto má).

Takže závěr si udělám sám....pokud nebudu mít nějaké z čidel mimo toleranci, což signalizuje kontrolka motoru, zjistím to i opcomem, bude celá soupiska readinesscodů v nulách. Pokud tam bude nějaká jednička, jsem to schopen opcomem zjistit ( ne v readiness, ale v datech a registru závad), co a kde je špatně.
Takže smůlu budou mít ti, co na benzínech zaslepili EGRy, jezdí normálně, ale svítí kontrolka.
Ti by emisema v budoucnu neprošli, tady to bude muset řešit emulátor. Pak jednotka nezjistí, že tam EGR není, není ani důvod, aby se v readinesscode objevil EGR=1.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 18 led 2015, 19:44
od Šiny
Tak dnes nainstalováno Alzafirovo "Egršidítko" do Žirafy 2.2 DTI, motorizace Y22DTR. Auto zatím šlape jak hodinky, řekl bych, že dokonce jde lépe za plynem a dle mého zmizela turbo díra, kterou jsem měl mezi 2000-2100 otáček. Možná jen můj pocit, ale zatím spokojenost. Jo, kdo umí, ten umí,že Aleši 8) 8) 8) 8) Díky :) :) :)

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 23 led 2015, 12:35
od Mirajsek
Nějaký posun s Y17DT? Kdybych to neměl do Ostravy z Vysočiny tak daleko, přijel bych na vyzkoušení...

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 23 led 2015, 20:36
od Alzafir
Mám to na stole, bohužel se nemůžeme s kolegou nějak domluvit na společném termínu.
Během příštího týdne to dotáhnu 8)
Co jsem montoval na Y22DTR na VC, tak už nalítala přes 3000km, pohoda :) , funguje to.

Re: Emulátor elektronického EGR ventilu

Napsal: 24 led 2015, 16:23
od Alzafir
Tak dnes nečekaně nastala časová shoda a začaly testy na Y17DT. Ještě poladím program, ale v zásadě ano, chodí to. 8)
Během týdne bude hotovo.