Stránka 5 z 8

Napsal: 06 led 2007, 11:31
od rychlyradim
fanuc píše:Len pre zaujímavosť. Na 1.8 16v X18XE1(na Slovensku) to stojí origoš v opli 2700Sk.Je to aj s nátrubkom, alebo ako sa to volá.
od opla bych nic "orig" nekupoval stejně to je např. ten termostat od Boshe akorát si tam narazí svoji značku a prodávaj to za těžký háky :twisted:

Napsal: 06 led 2007, 11:39
od indet
V tomhle je naše výhoda motoru X16SZR - termostat stojí okolo 300Kč. Bohužel zas jeho poloha je pěkně na prd pod rozvody. :roll:

Napsal: 06 led 2007, 11:44
od Vojta
rychlyradim píše:
fanuc píše:Len pre zaujímavosť. Na 1.8 16v X18XE1(na Slovensku) to stojí origoš v opli 2700Sk.Je to aj s nátrubkom, alebo ako sa to volá.
od opla bych nic "orig" nekupoval stejně to je např. ten termostat od Boshe akorát si tam narazí svoji značku a prodávaj to za těžký háky :twisted:
a kde maj toho bosche nebo jinou náhradu výrazně levnějc než originál?

Napsal: 06 led 2007, 11:45
od Happy
indet píše:V tomhle je naše výhoda motoru X16SZR - termostat stojí okolo 300Kč. Bohužel zas jeho poloha je pěkně na prd pod rozvody. :roll:
a stačí případně sundat kryt nebo se musí kvůli termostatu snad sundávat rozvoďák?! :shock:

Napsal: 06 led 2007, 11:45
od fanuc
Vojta píše:
rychlyradim píše:
fanuc píše:Len pre zaujímavosť. Na 1.8 16v X18XE1(na Slovensku) to stojí origoš v opli 2700Sk.Je to aj s nátrubkom, alebo ako sa to volá.
od opla bych nic "orig" nekupoval stejně to je např. ten termostat od Boshe akorát si tam narazí svoji značku a prodávaj to za těžký háky :twisted:
a kde maj toho bosche nebo jinou náhradu výrazně levnějc než originál?
tak na toto som sa chcel presne opýtať !!! :lol:

Napsal: 06 led 2007, 11:58
od jozef.ondrus
Nechcem kecat ale mal som takyto problem. A ako to byva chyba bola medzi sedadlom a volantom. Ked som siel z kopca bez toho aby som sliapol na plyn (trosku dlhsie) tak teplota motora klesla a kurenie natopilo. Kym som zisiel z kopca bol som ako cencul. Dak som vzal Astru kamaratovi do servisu a on povedal ze je to normalne. VYSVETLENIE: Ked ides z kopca a nestojis na plyne motor sa nezohrieva (suvisi s nulovou spotrebou) ale chladiaca kvapalina cyrkuluje normalne takze motor sa chladi(teplota klesa). A kureine netopi. Ale ked ides po rovinke s plynom a teplota kolisa tak je to termostat. DUFAM ze nekecam tak mi to bolo vysvetlene v servise a ma to aj svoju logiku. 8)

Napsal: 06 led 2007, 12:05
od fanuc
jozef.ondrus píše:Nechcem kecat ale mal som takyto problem. A ako to byva chyba bola medzi sedadlom a volantom. Ked som siel z kopca bez toho aby som sliapol na plyn (trosku dlhsie) tak teplota motora klesla a kurenie natopilo. Kym som zisiel z kopca bol som ako cencul. Dak som vzal Astru kamaratovi do servisu a on povedal ze je to normalne. VYSVETLENIE: Ked ides z kopca a nestojis na plyne motor sa nezohrieva (suvisi s nulovou spotrebou) ale chladiaca kvapalina cyrkuluje normalne takze motor sa chladi(teplota klesa). A kureine netopi. Ale ked ides po rovinke s plynom a teplota kolisa tak je to termostat. DUFAM ze nekecam tak mi to bolo vysvetlene v servise a ma to aj svoju logiku. 8)

podľa mňa kecáš !!
Aj keď ideš dolu kopcom, tak motor ide.Áno, chladiaca kvapalina cirkuluje, ale na to je tam ten termostat aby tú cirkuláciu zabrzdil.Samo že nie úplne.A keď ju už zabrzdí, tak tú vodu motor aj na neutrále zohreje.
A teraz pre zmenu dúfam, že nekecám ja.

Napsal: 06 led 2007, 12:14
od jozef.ondrus
Tak je rozdiel ci mas NEUTRAL (vtedy motor tu kvapalinu zohrieva) a ked mas rychlost a nestojis na plyne (vtedy motor tu kvapalinu NEzohrieva) ved hovorim ze to suvisi s nulovou spotrebou. KEd nestojis na plyne nevstrekuje sa nafta MOOTR SA NEHREJE (ide iba autokompresiu). :wink:

A ten termostat sa moze aj kludne zavriet ani to ti nepomoze (a aj keby tak teplota motora v Astre sa meria aj tak ZA termostatom)

Myslim ze nekecam.

Napsal: 06 led 2007, 13:21
od rychlyradim
jozef.ondrus píše:Tak je rozdiel ci mas NEUTRAL (vtedy motor tu kvapalinu zohrieva) a ked mas rychlost a nestojis na plyne (vtedy motor tu kvapalinu NEzohrieva) ved hovorim ze to suvisi s nulovou spotrebou. KEd nestojis na plyne nevstrekuje sa nafta MOOTR SA NEHREJE (ide iba autokompresiu). :wink:

A ten termostat sa moze aj kludne zavriet ani to ti nepomoze (a aj keby tak teplota motora v Astre sa meria aj tak ZA termostatom)

Myslim ze nekecam.
no rozdíl jestli máš neutrál nebo zařazenou rychlost z kopce je tedy podstatná!!! přečti si to v manuálu tak o tom také píší! pokud máš snad neutrál tak to musí motor něco udržovat v chodu ne?(benzín) ale pokud máš zařazenou rychlost z kopce bez přidání plynu tak je to valivý odpor - pokud máš palubní počítač tak ti to ukáže 0.00L/100Km

Tu cenu termostatu Vám zjistím od jakého prodejce!ale musíte si počkat na pondělí, protože už má prodejce zavřený co mi to ukazoval!

Napsal: 06 led 2007, 14:09
od indet
Happy píše:
indet píše:V tomhle je naše výhoda motoru X16SZR - termostat stojí okolo 300Kč. Bohužel zas jeho poloha je pěkně na prd pod rozvody. :roll:
a stačí případně sundat kryt nebo se musí kvůli termostatu snad sundávat rozvoďák?! :shock:
Tady je foto ala Manli :arrow: Obrázek
Jinak pod rozvody je samozřejmě ještě plastový kryt, který je potřeba sundat. :roll: Blbé co :?

Napsal: 06 led 2007, 14:31
od Vojta
kterej chytrej přišel na to že se auto se zařazenou rychlostí z kopce nezahřejvá? to asi na fyziku zrovna chyběl, motor se přece točí, tim pádem dochází ke tření, tim pádem se zahřejvá, ne sice tolik jako když jedeš 150 do kopce ale určitě nestydne, od toho je tam termostat aby škrtil vodu do chladiče když teplota klesá, správně by se teplota motoru neměla za jízdy vůbec hejbat. Jakmile je jednou auto zahřátý na provozní teplotu tak by teplota měla klesnout až když motor chcípneš

Napsal: 06 led 2007, 14:46
od indet
Vojto klid, já už to vzdal s vysvětlováním že teplota nemá při jizdě z kopce o moc klesnout. :wink:

Napsal: 06 led 2007, 15:11
od Arwy
no rozdíl jestli máš neutrál nebo zařazenou rychlost z kopce je tedy podstatná!!! přečti si to v manuálu tak o tom také píší! pokud máš snad neutrál tak to musí motor něco udržovat v chodu ne?(benzín) ale pokud máš zařazenou rychlost z kopce bez přidání plynu tak je to valivý odpor - pokud máš palubní počítač tak ti to ukáže 0.00L/100Km

Tu cenu termostatu Vám zjistím od jakého prodejce!ale musíte si počkat na pondělí, protože už má prodejce zavřený co mi to ukazoval
No valivý odpor nie. Ten pôsobí opačne, proti pohybu - brzdí Ťa. Pri jazde z kopca Ťa "poháňa" pôsobenie gravitačnej sily, sklon kopca a Tvoja hmotnosť.

Napsal: 06 led 2007, 15:56
od fanuc
Nedalo mi to a bol som to teraz vyskúšať.Kúrenie vypnuté,aj ventilátor a teplota cca po 5 Km na 90ºC.Hneď na to som zapol kúrenie "naplno" aj vetrák a teplota mi začala klesať až na cca 60ºC.Keď som to prepol bez kúrenia, tak teplota vyšla na 90ºC. A to všetko na rovine, lebo u nás je najväčší kopec most cez železnicu. :) Tak čo je pokazené? Alebo nič? Je to ok?

Napsal: 06 led 2007, 16:15
od indet
To jako topení i větrák naplno :?: Nebo jen topení :?: Jasně pokud pustíš topení i větrák naplno pujde teplota trochu víc dolů jak normálně, ale těch 60°C je už moc. Jinak jak často pouštíš teplotu naplno :?: Si snad "finňák", abys měl v autě jak v sauně.