Nazdar chlapi.
Nechcem zakladať novú tému, tak svoj príbeh píšem tu a dopredu ďakujem za rady.
Včera som konečne vyčistil EGR ventil na svojej Omege 2.2DTI r.v. 2001, motor Y22DTH, na tachometri 268 tisic km. Je tam ešte mechanický EGR, to znamená ovládaný iba podtlakom, žiadna elektronika, žiadna voda, iba jeden nátrubok na podtlakovú hadičku. Odpojil som tú podtlakovú hadičku, vytočil dve skrutky a EGR bez problémov vybral. Predtým som este odmontoval tlakovú hadicu prívodu vzduchu z intercoolera do tej hliníkovej lišty sania na hlave valcov a keď som zrkadielkom pozrel do otvoru v tej lište sania a videl značné množstvo nalepeného karbónu, tak som sa bez váhania dal do čistenia. Nič viac som nedemontoval, len som drevenou paličkou karbón zvnútra z toho otvoru vyškrabal a tiež otvor po EGR ventile. Vysypalo sa z tade za pol hrste humusu. Vyčistil som aj EGR ventil, ale na ňom mnoho čistenia nebolo, je to veľmi jednoduchá súčiastka, v kľude prítlačný tanierik utesňuje prívod spalín do sania a podtlakom sa otvor s prívodom spalín otvára. Membrána na EGR tesnila. Za týmto EGR ventilom smerom k motoru tam mnoho bordelu nebolo, celé sanie sa mi odoberať nechcelo, to by som musel odpojiť trubky od vstrekov, tak som to poskladal. A ono to nechcelo naštartovať
Chytlo to veľmi ťažko až na tretí pokus. Predpokladal som, že sa nejaké uvoľnené čiastočky karbónu dostali pod ventily ale nedávalo to logiku, žeby netesnili všetky štyri valce, proste ani jeden valec si pri prvom štarte ani neškrtol. Na palivovú sústavu som nešahol. Takže ten motor až taký jednoduchý nie je

No ale keď to konečne chytlo, auto šlo podstatne lepšie ako predtým, prírastok výkonu typujem tak 10 až 20kW, až som si závidel

Po pridáni plynu to zadymilo, ale som si povedal, že však je tam olej v intercooleri, turbo už papká olej riadne, tak cca 5l na 10 tisíc km

, a teraz konečne ten motor voľne dýcha tak saje všetko, čo sa v saní nahromadilo. No ale dnes po 40km jazdy s motorom trhlo, po ďalšom km znova, a potom ďalších 10km stále častejšie, posledný km to bolo len samé trhanie a už aj rozsvecovanie kontrolky motora na cca 1 až 2 sekundy. Nejak som doskackal do cieľa, vyradil rýchlosť pred zaparkovaním a auto pri voľnobehu zdochlo. Naštartovať už nešlo

Šiel som nakupovať. Po polhodine som otvoril kapotu, pokýval s konektorom od čerpadla, vybral a naspäť nasadil konektory od riadiacej jednotky, pokýval so všetkými relátkami a poistkami v motorovom priestore a bez problémov naštartoval. Po 20km jazdy to trhanie začalo znovu, 5km trápenie, potom som na 20 minút odstavil, odobral z pred váhy vzduchu krúžok (bol tam z minulosti, aby ten motor aspoň trochu šiel), a ďalších 20km pokračoval bez problémov v jazde. Potom to začalo trhať. Ale tých pár km som došiel domov. Tak som vymenil palivový filter, aj keď ten starý po 30 tisíc km zanesený nebol, ani nebol čierny od predpokladaných netesných krúžkov pod vstrekmi. S novým palivovým filtrom som spravil 10km a až pri plnej záťaži a 4000 otáčkach to trhlo.
Zajtra idem niekde na diagnostiku, čo za chybové hlášky mi načítajú. Ináč motor už niekoľko týždňov niekedy po studenom štarte klepal a triasol, ako keby šiel na tri válce, po zohriatí bol voľnobeh kľudný, predpokladal som zadierajúce sa vstreky, pridával som aditíva TDA od Castrolu a olej M2T do nafty, vyzeralo to, že to aj pomáha, ale motor predtým netrhal, až teraz po vyčistení EGR. Čerpadlo VP44 je tam nové, 30 tisíc km, nové, nie repasované a čerpadlo VP44 má tendenciu vypadnúť nastálo a nie začať vypínať naftu po 20km
Môže olej v saní poškodiť niečo iné? Čítam tu niečo o MAF senzore, to je váha vzduchu? A čo snímač tlaku v saní, ale to by snáď motor netrhal tak, ako keby niekto na sekundu vypol naftu. Môže byť niečo od teploty závislé na taký spôsob? Už som zažil teplotne závislý snímač otáčok motora, ale to motor iba spadol do núdzaku, netrhal. Díky.