Stránka 5 z 24
Napsal: 23 lis 2007, 19:49
od duff74
Taky jsem se bál, že v odlitku bude vyžrané sedlo termostatu, ale říkal jsem si, že položka 250,- za termostat není zas taková hrůza a počítal jsem s tím, že v případě neúspěchu to vyhodím a koupím komplet i s kolenem. Dnes první jízda, motor na 90 st. po 4 km a o topení ani nemluvím

Napsal: 25 lis 2007, 00:21
od bajky
Dobry den páni.Nevie niekto kde presne sa nachádza snímač teploty chl.kvapaliny na motore 1,6 8V 55kW 16SXZR.Mám totiž problém že mi neukazuje teplotu chladiacej kvapaliny a myslím že tým pádom nemá ani RJ správne údaje a je možné že tým pádom mám väčšiu spotrebu.Ak by mal niekto aj foto menenia toho snímača aj termostatu na takomto motore,bol by som mu vďačný ak by mi ich poskytol.Ďakujem
Napsal: 28 lis 2007, 07:05
od Gallo
Včera jsem vyměnil termostat a vše funguje jak má. Tímto děkuji DUFFovi za konzultace po tel. a zjištěni kódu termostatu. Fakt mi to hodně pomohlo;))
Doporučuju všem,kdo má nějaký problem s teplotou, vyměňte termostat, je to pak velký rozdíl a cena 271kč je vzhledem k výsledku zanedbatelná...
Napsal: 28 lis 2007, 16:14
od spermin
josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit.

Napsal: 28 lis 2007, 19:41
od ANTIMON
spermin píše:josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit.

Já jsem koupil termostat a v krabičce u něj byl těsnící o-kroužek a sáček se silikonem.vyšel mě na necelých 300 Kč.
Napsal: 28 lis 2007, 21:07
od josef
spermin píše:josef píše: jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.
nemusí se kupovat drahý odlitek, axistují tmely na bázi silikonu, kterými je možno tento defekt opravit a termostat přilepit.

Asi si trošku nerozumíme, drážka byla tam co dosedá talířek když je průchod vody termostatem uzavřený. Myslím, že tmel na bázi silikonu by se tam, kde se to opotřebovává častým zavíráním a otvíráním neudržel. Kdyby se sedlo znova opracovalo do kužele, zas by bylo hluboko. A na vyvaření sedla hliníkem a opětné opracování nemám možnosti. Taky bych radši, kdyby byl vadný pouze termostat.
1,8 - 92kW
Napsal: 29 lis 2007, 01:06
od Shintec
Zdravim, mam take trochu podezreni na termostat. Jezdim 25 km, je to plynule, na zacatku 3 krizovatky, pak dalnice plus kousek vesnice. Rucicka ted v zime zustava i potech 25 km zcela dole, jen sem tam se podiva k 80°C. Pokud zajedu do centra, vyleze teplota na 90°C, jakmile se rozjedu, tak po chvilce pada opet skoro uplne dolu.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.
Napsal: 29 lis 2007, 05:59
od Troodon
ja ma diesla X20DTL takze zahrievanie mi celkom trva, navyse jazdim v nizkych otackach do 2500..
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?
Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
Re: 1,8 - 92kW
Napsal: 29 lis 2007, 07:52
od Gallo
Shintec píše:Zdravim, mam take trochu podezreni na termostat. Jezdim 25 km, je to plynule, na zacatku 3 krizovatky, pak dalnice plus kousek vesnice. Rucicka ted v zime zustava i potech 25 km zcela dole, jen sem tam se podiva k 80°C. Pokud zajedu do centra, vyleze teplota na 90°C, jakmile se rozjedu, tak po chvilce pada opet skoro uplne dolu.
Normalni?
Topeni funguje tak nejak normalne, nemuzu si nejak moc stezovat.
Tvé podezření je naprosto správné. Mě to dělalo to samé. Na křiovatkách na volnoběh se to ohřálo, po rozjetí šla teplota dolů. Teď po výměně termostatu se motor zahřeje a teplota drží na 90°stupňů bez problému i za jízdy...
Napsal: 29 lis 2007, 09:30
od Stand
Troodon píše:ja ma diesla X20DTL takze zahrievanie mi celkom trva, navyse jazdim v nizkych otackach do 2500..
otazka na majitelov ropakov.. po kolkych km sa vam zohreje motor tak na 90ku?
Mne to trvy vzdy min 10km,zalezi od stylu jazdy, ked vytacam tak sa zahreje malinko skor.
Zrovna dnes jsem to zkoušel(-6°C), po ujetí 4Km sem zastavil a šahal na hadice chladiče, do chladiše evidentě teplá voda nešla a malý okruh byl zahřátý(rafička teploměru na nule), z toho sem usoudil že termostat dovírá vpořádku. Po ujetém 6km se mi zvedla ručička na 80°C(z čehož sem usoudil, že termostat otevřel a čidlo teploměru začlo měřit proudící teplou kapalinu), Na 8 km sem měl teplotu 88°C(stabilní teplota mého auta už po 3roky).
Měřeno při vypnutém topení a ventilátoru.
Jinak v tomhle počasí teplota na teplomněru při delším sjíždění z kopce bez plynového pedálu nebo delším stání klesá(ale jelikož je čidlo mimo malý okruh nejspíš to nebude žádný problém, protože velký okruh se uzavře a ochladí náporem vzduchu tudíž klesne i naměřená teplota)
Jinak já každý rok dávam před chladič silný karton stříknutý z vnější strany černým sprejem (zakrývám jen tu část kde není chladič vzduchu pro turbo) Ta malá část co je nezakrytá pod zmíněným chladičem vzduchu bohatě stačí na zimní dochlazení motoru.
(tímto jsem odstranil zbytečné zavírání a otvírání termostatu kdy při každém otevření do ohřátého motoru vnikne na nulu ochlazená voda...)
Standa
Napsal: 29 lis 2007, 13:28
od duff74
Gallo píše:Včera jsem vyměnil termostat a vše funguje jak má. Tímto děkuji DUFFovi za konzultace po tel. a zjištěni kódu termostatu. Fakt mi to hodně pomohlo;))
Doporučuju všem,kdo má nějaký problem s teplotou, vyměňte termostat, je to pak velký rozdíl a cena 271kč je vzhledem k výsledku zanedbatelná...
Tak to je supr, že si ho sehnal. Jinak mimochodem, byl jsem nucen se zastavit pro něco v Oplu ve Zlíně. Zahlédl jsem tam ty poklice, které jsi mi prodal. Cena za kus - 744,-Kč a to na ní byl znak Chevroletu. Kolik by asi stála oplácká ???

Vypláznout 3 tis. za čtyři plastové výlisky, děkuju nechci !!!.
Jinak ještě jeden poznatek: U Aster (tedy i Zafir), na můj vkus až moc ovlivňuje teplotu, zaplé, příp. vyplé topení. Takže to asi fakt bude konstrukcí, jak už tu někdo psal, že voda se stíhá ochlazovat na výměníku topení.
Napsal: 29 lis 2007, 16:24
od sovicka
Prosím vás, kde jste termostat koupili?
Soused [automechanik, kterého jsem požádal o nákup a výměnu termostatu] se vztekal že ho u Auto Kelly nemají, U Elitu mají jen komplet se vším za 2200Kč a u Opela že taky nic...
...já to vůbec nechápu, taková běžná součástka a nic? Někde přeci být musí...
Napsal: 29 lis 2007, 17:01
od Gallo
Já třeba u fa. Olejspol, prodávají i díly na objednávku. Duff jej koupil také v autodílech. Pátrej po termostatu od fy. QH s označením QTH600K
Napsal: 29 lis 2007, 17:06
od Cidla
Gallo píše:Já třeba u fa. Olejspol, prodávají i díly na objednávku. Duff jej koupil také v autodílech. Pátrej po termostatu od fy. QH s označením QTH600K
Jojo přesně tak jediná firma co dodává jen vložku dnes jsem ho v Pardubkách koupil za 301Kč
Napsal: 29 lis 2007, 17:15
od Frydex
Je tenhle termostat použitelný taky pro diesla ?? 1,7