Stránka 5 z 5
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Napsal: 05 lis 2010, 12:31
od Astra - R@SAG
Pico píše:Od novoty som registroval pri studených štartoch drsný zvuk motora a chvenie, ktoré po chvíli prestane ale údajne je to normálne pri našom motore. Cez víkend som bol na chate v lese a bola dosť kosa. Čakal som na ženu v studenom naštartovanom aute a mal som zapnuté rádio. Auto sa chvelo presne ako keby išlo len na 3 válce, až som stíšil muziku - čo sa deje, ale bolo to v pohode a po chvíli ako po masle / ale až keď som motor zahrial jazdou /.
Tak to samé se mi stalo taky a jak jsem otevřel kapotu, motor se třebal, jako by mu byla zima a pomalu mi skakal do náručí

. Po zhruba 2 min vše OK. Nakonec to bylo svíčkou. Odešli mi 2 svíčky 2 dny před výměnou, tak jsem to musel urychlit

. Po zahřátí motoru vše bylo v pohodě, tak mrkni na svíčky
Návod zde

:
http://astra-rasag.ic.cz/1846/Vymena%20 ... nport.html
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Napsal: 05 lis 2010, 16:03
od Astra - R@SAG
Mám dotaz asi na spíše naše odborníky RomanaK a Dennyho.
Jen by mě zajímalo jakým způsobem se během životnosti řetězu u motoru 1.4 16v Twinport probíhá mazání, nebo zda uzubená kola jsou upravena tak, aby řetěz se nemusel mazat. Děkuji za info

.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Napsal: 01 bře 2011, 10:44
od Astra - R@SAG
Jeden s kolegů tohoto fóra mě kontaktoval s úrčitou věcí. Poškodila se mu vodní pumpa a uteklamu voda a zde nastal problém u polské výroby a motoru 1.4 16v Twinport není namontaváno
elektronicky řízené chlazení motoru 
, a proto jak začne unikat chladící kapalina, tak to poznáte pouze kontrolnou vody v nádobce a za jízdy to lze poznat pouze stoupáním teploty motoru, ale pokud voda unikne rychleji, tak cčidlo teploty to nemusí zaznamemat a může dojít k přehřátí motoru a později i zadření. Protože na palubní desce se nerožne žádná kontrolka, jak tomu je u Aster vyrobevých v Německu, kde se rožne kontrolka a případně se řídící jednotka přepne do nouzového stavu. Proto jsem zjišťoval situaci zda se tato jednotka dá dodatečně namontovat.
Podle Dennyho to nelze a tak mě napadlo nahradit víčko chladící kapaliky za jiné které obsahuje plovák a má vývod s 2 dráty, jak mají jiné značky a připojit to např. na signalizaci úniku brzdové kapaliny a nebo to to připojit na určitou cignalizaci v interiéru. Pokud by ubyla voda zaznamenal by to plovák a rožne se kontrolka.
Má otázka zní zda se dá nahradit originál víčko, právě za takové, které by tam pasovalo a mělo uvedený plovák a el. vývody.
Tak nové info, u Aster s palubním PC a Německé výroby je nádobka chladící kapaliny vybavena čidlem pro úbytek kapaliny není to na výčku a teď jen vyřešit zapojení. Myslíte že by to šlo zapojit opravdu např. na ubytek brzdové kapaliny i to čidlo vody. Děkuji na názory. Starší nádobka je investice zanedbatelná

.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Napsal: 29 dub 2011, 14:01
od Astra - R@SAG
Tak vše objasněno a vyřešeno ohledně případného úbytku chladící kapaliny. Pokud chcete zamezit do budoucna např. zadření motoru 1.4 16v Twinport s důvodu rychlého úniku chladící kapaliny, je tu velmi pěkné a cenově dostupné řešení

.
Postačí zakoupit palubní PC od Davida B s fora + páčku na palubní PC + nádobku s čidlem ( originál s Aster s pal. PC s Německé výroby ). Kompletní incestice nepřesahuje 3000Kč i s prací a jako bonus získáte pal. PC s rozšířenými funkcemi

.
Re: údržba 1.4 16v Twinport
Napsal: 31 kvě 2012, 17:23
od Astra - R@SAG
Jinak bych dopsal že v 77 100 km jsem byl nucen vyměnit termostat s důvodů chybného fungování a pro jistotu jsem vyměnil i čidlo chladící soustavy. Důvod byl ten, že při napojení na diaknostiku jsme zjistily, že motor se zbytečně přehřívá, po výměně vše OK, staré čidlo mám jako náhradní

.
Jinak pal. PC, které jsem si nechal dodělat i s hlídáním úniku chladící kapaliny mám na Astře už přes rok a 2 měs. Za tu dobu jsem najel přes 16 000km a opravdu skvělá hračla. Dokonce se mi podařilo s Astrou jet za kombinovanou spotřebu 5,4 lit./100km.
Jinak mě letos čeká opět technická a jsem zvědav zda projdu bez stráty kytičky, snad ano.