Stránka 5 z 13

Napsal: 02 pro 2008, 13:18
od Phrz
ja mam tu sondu ve stejnem stavu jako ty, spotrebu po meste sice max do 8l spis 7,5l jednotka taky nehlasi zadnou zavadu, da se na techu zjistit opravdova funkcnost ty lambdy?

Napsal: 02 pro 2008, 13:49
od tappaja
Co jsem cet, tak lambda muze skapat tak, ze obcas neco ukazuje, nebo ukazuje "slabe" a jednotka to nepozna, jen se hazi do na zaklade nepravdivejch udaji do rezimu "open loop" kdy ignoruje nektery cidla a jede v obohacenym rezimu.
Takze koukat, jak casto prechazi z closed do open, popripade jestli tam nejak delsi dobu nepretrvava, to by znamenalo, ze to napeti z ni nepulsuje a pak RJ obohacuje smes se vsema negativama. Protoze jinak si to spotrebu nedovedu vysvetlit.

Ale jak prijde osciloskop, hned to promerim.

Napsal: 02 pro 2008, 14:01
od tappaja
Taky jsem netusil, ze pujde lambda hodne rychle kukat (rika se tomu kontaminace), kdyz spalim neco spatnyho, extra nebezpecnej je prej silikon (WD-40 treba), pak olej (a ze to ty nase motory z NDR umej paradne), takze moje lambda, ktera na 1000% je puvodni, tak ta uz ma nejlepsi leta za sebou.

Napsal: 03 pro 2008, 19:35
od tappaja
Tak jsem pri ceste z prace nahodil NTB vedle sebe a koukal, co dela lambda. Rek bych ze to pulsovani je skoro ukazkovy, od 0.1 do 0.8V celkem pravidelne, ale je to furt CLOSED a AFR 14,6, vic to neukaze a min je tam jen zridka. Taky to na volnobeh ukazuje vetsinou"rich" nicmene pri jizde to kmita rich-lean. Takze podle tohodle nepoznam asi nic.

Napsal: 04 pro 2008, 00:01
od Phrz
na emisich se pozna spravna funkce?

Napsal: 04 pro 2008, 05:08
od tappaja
Na emisich urcite jo, pri volnobehu a zvysenych otackach. Jen nemam zadnej schopnej servis pri ruce.

Napsal: 04 pro 2008, 08:55
od Okura
kolik ti ukazuje tlak na volnoběhu v sání?

Napsal: 04 pro 2008, 12:09
od tappaja
Zkusim zjistit do vecera a dam vedet.

Napsal: 04 pro 2008, 12:18
od spermin
chlape, já myslel že už to máš OK. :(

Napsal: 04 pro 2008, 12:20
od tappaja
No rek bych, ze auto jede celkem slusne, vcera jsem byl v noci v praci tak byly Ateny prazdny a svihal sem to svizne, rek bych, ze auto jede nad 3500ot paradne. Volnobeh je taky OK, jen ty stredni otacky, tam je to takovy divny, linejsi, musim podradit, abych "vystrelil"

Napsal: 04 pro 2008, 12:39
od spermin
ono to chce párkrát pořádně provětrat :) :) na 6000 OT, ale v koloně to jaksi nejde. Astra táhne od cca 3000 OT. 8)

Napsal: 04 pro 2008, 12:41
od tappaja
Jojo, hnedle se mi to zdalo lepcejsi, sviznejsi, jen ta spotreba silena.

Napsal: 04 pro 2008, 12:42
od gErda
spermin píše:ono to chce párkrát pořádně provětrat :) :) na 6000 OT, ale v koloně to jaksi nejde. Astra táhne od cca 3000 OT. 8)
provetrat az do omezovace aspon na prvni 3 rychlosti, a klidne i na neutral potom, dela to docela zazraky a dost lidi se toho boji ale neni ceho, kdyz mi kvuli EGR zacalo auto jet na 3 valce a trepalo se jak koza a blikala kontrolka a vsechno kolabovalo, tak co tomu pomohlo? (teda jeste pred tim nez sem pak koupil cely egr :D) udelal sem si tak 15km trasu a stridave sem tam jel 1 - 6000, 2 - 6500, 3 - 6500, zastavit, a znova, no a auto bylo jak novy :D

kor pokud mas 1.6 16V tak bych s tim poradnym vytocenim vubec nevahal

Napsal: 05 pro 2008, 12:32
od Miguello
Možná si zaťukáte na čelo, ale nedá mi to, abych se nepodělil o svou úvahu. Předem se omlouvám, že píšu odhady a domněnky, ale fakt se mi nechce počítat, už teď makám přesčas a bolí mě palice.

Předpokládám, že auto, resp. tachometr, má nastaveno jak počítat ujetou vzdálenost. Zřejmě 1 km = 10000cm = X otočení kola, jehož obvod je Y cm, kdy Y má někde uloženo. Takže příklad: obvod kola Y je 1m, takže po 1000 otočeních kola připíše do ujetých 1km.
Stále se mi nechce počítat, takže další nepotvrzená domněnka - větší kolo (disk) s gumou s nižším profilem může mít stejný obvod jako menší kolo s gumou s vyšším profilem. Předpokládejme, že ve velkém techničáku jsou veškeré kombinace kol a gum shodné co se obvodu týče.
Já mám ve velkém techničáku 195/55/R15, ale obuto mám 195/65/R15 => větší obvod => za jedno otočení kola větší vzdálenost.
Berme, že auto má nastaveno počítání pro 195/55/R15.
Kdyby obvod 195/55/R15 byl přesně 1m, tak jsem po 1000 otočeních kola ujel přesně 1km.
Berme, že rozdíl obvodů 195/55/R15 a 195/65/R15 je přesně 10cm, takže s 195/65/R15 jsem podle tacháče, který počítá podle 195/55/R15, ujel přesně 1km, ale ve skutečnosti (díky většímu obvodu) jsem ujel o 1000 x 10cm = 100m více.
Po 1000km podle tacháče je to pak rozdíl 100km.
Pokud mi tedy na nádrž vychází podle tacha 400km, ve skutečnosti jsem ujel třeba 440km. Což teda není zas takový rozdíl, ale pokud je základní premisa že auto, resp. tachometr, má počítání ujeté vzdálenosti tak, jak jsem popsal nahoře, správná, tak tam prostě nějaký rozdíl je a stačí to jen dopočítat.
Nyní otázky na nepřepracované a početně schopné:
1) jak kára počítá ujetou vzdálenost ? tj. jestli je vůbec základní premisa správná nebo jsem kompletně mimoo mísu :D
2) to bude zřejmě ten kód, co ukazuje displej u budíků při vyblikávání kódů (které jsem samozřejmě nikdy nedělal) nebo při mazání hlášky InSp (kdo si to má pamatovat, kde jsem to četl)
3) kód se dá změnit jen přes diagnostiku ???

A tím jsem se totálně vyčerpal, zamykám kancl a jdu spát..

Napsal: 07 pro 2008, 17:33
od tappaja
Okura píše:kolik ti ukazuje tlak na volnoběhu v sání?
map 0.28 bar 0,96V (plus minus kolem tehle hodnoty)