Stránka 38 z 40
Re: Autobaterie
Napsal: 01 čer 2015, 19:15
od Luboš X17DTL
Čím dřív, tím líp
Re: Autobaterie
Napsal: 01 čer 2015, 21:20
od Zralok
Ještě mne napadlo že bych tam mohl po dobu regenerace abych mohl jezdit strčit tu 44aH a do kufru bych dal ještě jednu 44-47ah (nevím přesně) co je funkční a má ji tchán ve sklepě (protože ji vyměnil zbrkle aniž by se poradil a ono to bylo něco jiného než baterka) a měl ji v kufru jako rezervu nebo bych ji přes autozásuvku co mám v kufru mohl zapojit a jejich výkon by se spojil a obě by se za jízdy dobíjely. Co na to místní elektroodborníci? - Samozřejmě bych dal pozor aby + bylo na + a - na -
A je zajímavé že konfigurátor exide mi pro můj motor tvrdošíjně nabízí pouze 60 nebo 61aH baterie. Konfigurátor zde:
http://webshop-cs.tecdoc.net/exide/home.jsp
Re: Autobaterie
Napsal: 01 čer 2015, 21:28
od vasekpetr1
Nevymýšlej kraviny - ty tkaničky, co ti vedou do autozasuvky ti těžko přenesou ten proud, co po ní chceš. Dej jednu baterku a tu pořádně dobij.
Re: Autobaterie
Napsal: 02 čer 2015, 07:42
od Zralok
OK, dnes zajedu ke tchánovi dobiju ji (tu 44Ah co mám ve sklepě jsem dobíjel 0,8A přes noc a ráno byla dobitá neb i po 14ti dnech od nabíjení a pár svíceních měla před nabíjením 12,6V) a jednu z nich nechám v kufru jako rezervu a na jednu budu jezdit.
Re: Autobaterie
Napsal: 02 čer 2015, 07:58
od vasekpetr1
Ono to tvé zapojení dvou baterek paralelně na sebe skrývá jedno velké nebezpečí a tím jsou vyrovávací proudy mezi jednotlivými zdroji. Jednak hrozí, že ty baterky mezi sebou budou "zápasit" pro srovnání napětí (musel bys je propojit stejně silnými kabely, jako máš na originál baterce ke starteru), a hlavně v případě zkratu na nechráněné části (kabel bez pojistky) ti do tohoto místa poteče zkratový proud obou baterek a to už může klidně skončit i požárem. A to nemluvím o tom, co na to alternátor, který by musel ládovat proud do obou baterek. Proto jsem ti napsal, že je to kravina

(byl jsem lehce opivněn, tak se omlouvám

).
Re: Autobaterie
Napsal: 02 čer 2015, 08:22
od Zralok
JJ v poho já jsem laik a právě proto jsem se raději ptal. Sám od sebe bez posvěcení někoho znalého bych to nedělal.
Jinak ten návod na regeneraci baterie pomocí nabíječky z Lidlu sem zkopíruji, kdyby někdo chtěl taky zkusit. Je to z fóra U Pramene od člena A(&F):
A) pokud máte nabíječku z LIDLU + aku, u kterého je napětí bez zátěže větší jak 10,5V, který ale už "ztratil kapacitu" (je tedy na odpis), tak potom:
- tento akumulátor přiměřeně rychle vybijeme pomocí vhodné zátěže (třeba opakovaným startováním naprázdno + následným zapnutím dálkových světel, apod.), až napětí spadne na hodnotu kolem 7V ... jakmile tento odpojíme (přestaneme ho zatěžovat), jeho napětí se většinou začne pomalu zvyšovat ... jakmile dosáhne 8,5V připojíme nabíječku, která se po zapnutí sama přepne do "impuslního režimu" (bliká pouze kontrolka nabíjení), který trvá až do hodnoty 10,5V ... poté se sama přepne do režimu "12V moto-akumulátorů" (proud 0,8A) ... nic nepřepínáme, necháme tak, až se nabije na plnou hodnotu (tzn. kdy svítí zelená kontrolka) ... většinou je nutno tuto proceduru opakovat ještě 2x až 3x (kdy už ale pro zrychlení procesu můžeme přepínat proud "z moto na auto") ... vysvětlení: pouze při pulsním nabíjení se provádí desulfatace desek ...
B) pokud máte nabíječku z LIDLU + aku, u kterého je napětí bez zátěže menší než 8,5V, který ale přitom nemá žádný článek ve zkratu (je tudíž rovněž na odpis), tak potom:
- tento akumulátor pomocí vhodného zdroje "dotlačíme" až na napětí cca 9V (já k tomu používám laboratorní zdroj s nastaveným konstantním proudem 2A, někdy trvá trochu dýl, než se nabíjení "rozjede") ... po odpojení od zdroje většinou začne napětí pomalu klesat ... při dosažení 8,5V připojíme nabíječku, ... a dále již postupujeme jako u bodu A) ... pokud ani po těchto procedurách aku "nedrží napětí" (poměrně rychle se samovybíjí), tak má v elektrolytu zřejmě už příliš mnoho kalů, které zkratují desky = tady pomůže jedině výplach a nalití novéto elytu (nebo odvoz do sběru) ... vysvětlení: Lídlovská nabíječka si hlídá minimální napětí akumulátoru ... a při nižší hodnotě než 8,5V nepovolí zapnutí nabíjení ... (pozn.: hodnota 8,5V + 10,5 je katalogová, nepatrně se liší kus od kusu ... zatím jsem ještě tento typ nekuchnul, tudíž nevím, jestli je možno tyto hodnoty uvnitř korigovat :ething: ) ...
Re: Autobaterie
Napsal: 02 čer 2015, 08:42
od Alzafir
Osobně netuším, jaké pulsy ta lídlova nabíječka umí.
Co se mi osvědčilo, a osvědčuje, měřič hustoty. Pokud máš baterku, do které se dostaneš přes víčka, změř si hustotu, to hodně napoví. I rozdíl v článcích je patrný.
Pak se vyloženě osvědčil prášek , tuším se to jmenuje
start amper (pokud to ještě existuje). Jedna várka obsahuje 6 pytlíků, nasypeš do každého článku a oživuješ pomalým nabíjením baterku.
Mám ověřenou nabíječku typu jednocestné usměrnění diodou a v mezidobí, kdy je dioda v nepropustném směru, je baterka vybíjená žárovkou.
Tohle je na sulfát spolehlivý lék.
Edit: Rozhodně není vhodné spojovat 2 baterky paralerně. To se děje v modelářských praxí běžně, tam jsou baterie odděléné většinou schotkiho diodou. To v autě nedokážeš.
A napojovat na zásuvku v kufru je možné jen v Zafiře, kde už název vozu Za
fira napovídá, co se může stát

Takže nezkoušet!!
Re: Autobaterie
Napsal: 02 čer 2015, 08:53
od Zralok
Jmenuje se to Amper Plus a ten jsem Ti doporučil právě já

Měřič hustoty ani ten Ampér plus nemohu neb ta aku nemá špunty (ani pod nálepkou jak to některé mají).

Re: Autobaterie
Napsal: 03 čer 2015, 08:30
od Zralok
Tak v autě je minibaterka 44Ah - natočilo to na ni v pohodě i dojelo do práce a původní už úmyslně vybitou baterku mám ve sklepě kde se ji teď budu snažit dostat do stavu aby ji nabíječka z lidlu vyhodnotila k regeneraci což by mělo být cca 8,5V. Vybila se na cca 6,5V tak jsem k ní připojil adaptér 9V 0,8A abych ji dostal na těch cca 8,5V.
Re: Autobaterie
Napsal: 08 čer 2015, 21:35
od spermin
máš SZ. jinak mám za to že ta nabíječka z lídlu by měla jet i na to nižší napětí, jenom to bude dlouho trvat.
Re: Autobaterie
Napsal: 23 čer 2015, 11:18
od peter13675
Ahoj,
aku silnu autobateriu doporučíte do 1.7cdti 59kW Astra G ?
momentalne je tam 74Ah 680A EN, bohuzial uz je zla
je potrebna az 74Ah alebo staci aj slabsia napriklad 60Ah ?
pripadne nejaky typ na autobateriu pre 1.7cdti 59kW ?
Re: Autobaterie
Napsal: 23 čer 2015, 11:36
od Vojta
z výroby se dávala 70A
Re: Autobaterie
Napsal: 21 dub 2016, 08:46
od Zralok
Tak mi už asi baterka klekla. Po bouračce mělo auto vybitou baterku. I když mi v servise slíbili že ji nabijí tak to nechali až na teď kdy začali auto opravovat a to už při tom hlubokém vybití baterka po měsíci odešla. Oni ji zkoušeli nabít a nedržela napětí. Dal jsem teda do auta alespoň malou 47Ah - vím že auto i s touto baterkou startovat zvládá v pohodě, ale dlouhodobě bych na ni nechtěl jezdit, tu z auta jsem vrazil na nabíječku z Lidlu ale po 28h stále nabíječka nabíjela bylo slyšet že aku vaří a přitom na kontaktech jen 12,5 a po odpojení nabíječky to začalo hned klesat. Auto zvažuji ještě nechat tak dva roky tak uvažuji jestli vzít nějakou údržbovou nebo opět bezúdržbovku. Ta Exide Premium co jsem tam měl už na konec nárok měla - vydržela 6 let což mi přijde slušné tak přemýšlím jestli ji vzít opět nebo by na ty dva roky stačila i nějaká obyčejnější. V autě byla původní origo i ta Exide s výškou 17,5cm nebude problém výška 19cm?
Edit: Tak když jsem koukl na ceny údržbových a bezúdržbových a dám asi zase Exide Premium 72Ah kterou seženu pod 2 tis.
Re: Autobaterie
Napsal: 21 dub 2016, 09:04
od 22 ToMik
já Ti můžu baterku přeměřit až dojdu odpol domů... místo Varty jsem loni na podzim dal Exide Premium (byla mi doporučena přímo prodejcem v obchodě Varta) a vím že byla vyšší než Varta a vešlo se to docela v pohodě...
Re: Autobaterie
Napsal: 21 dub 2016, 10:32
od Zralok
Exide Premium co jsem měl a co opět asi dám má výšku 17,5cm. Předpokládám že i 19 by vešlo v pohodě ale asi to jak jsem psal vyřeším opět tou Exide Premium 72Ah. V Ostravě s odběrem zdarma je za 1979,- a to myslím není co řešit. Údržbovku co jsem se díval bych měl za cca 1600-1700 a to myslím nemá cenu řešit. Ještě jsem poslal mail do prodejny baterek co mám kousek od práce kde i zdarma baterie testují tak uvidím co mi nabídnou.