Stránka 34 z 52

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 14:17
od Mojmec11
Takže klapka klapkuje,asi bylo jen seklé servo(a kvůli tomu jsem kuchal panel :lol: ),páč po přepnutí polohy bylo po chvíli teplé(chudák motorek).
Co se týče toho přepínání klapky a rozvodů vzduchu.
Na ovladači rozvodů je mikrospínač,kterej v poloze rozmrazování oken nastavuje klapku na sání zvenku.Po otočení jinam se klapka případně přepne zpět,záleží na spínači klapky,pamatuje si polohu.Tzn. pokud dáte rozmraz oken a vypnete vnitřní cirkulaci a následně přepnete rozmrazování oken,třeba na topení na nohy,klapka se nehne a vzduch jde pořád zvenku.
Další mikrospínač je na ovladači teploty,funguje při otočení na ůplně (krajní poloha) studený vzduch a odněkud zevnitřku topení se ozve zabzučení.Asi je tam nějaká další servoklapka.Zajímalo by mne na co? Asi aby té druhé nebylo smutno. :lol: Kdyby se někdo nudil a kuchal celé topení,může to zjistit.

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 14:35
od APiK
Mojmec11 píše:Takže klapka klapkuje,asi bylo jen seklé servo(a kvůli tomu jsem kuchal panel :lol: ),páč po přepnutí polohy bylo po chvíli teplé(chudák motorek).
Nechci Ti kazit radost, ale jakmile se jednou "sekne" v krajní poloze, je jen otázka času, kdy Ti to udělá znova a znova a znova...

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 14:45
od Mojmec11
Je mi to jasné,tedka to musí vydržet,budu se snažit ji nepoužívat a až bude venku tepleji,páč s nohama venku z auta a nacpanej pod palubkou se to fakt nedá,tak podniknu patřičné kroky,oprava,úprava,výměna.

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 14:51
od APiK
Loni touhle dobou jsem řešil to samé. Nakonec jsem odpojil konektor od servomotorku, abych si omylem neťuk. Na jaře pak byla zmiňovaná operace dojezdů pomocí mikrosínačů. Zatím to funguje, ale ani tak to raději nepoužívám. jen v létě na rychlé ochlazování.

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 14:53
od Mojmec11
Já to používám k rychlému vytápění interiéru.Ale asi to vyřeším výhřevem sedaček. :mrgreen: :lol: 8)

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 16:40
od APiK
K vytápění se to dá použít taky, ale jakmile se v kabině nahromadí vlhkost, skla se začnou rosit.

Re: Zamlžování oken

Napsal: 31 pro 2009, 20:33
od IGI
No já to ještě taky nedal do kupy protože nebyl čas a přes zimu jsem si říkal, že to nebudu tolik používat ale pravdou je, že jsem to používal hodně, hlavně ve frontách u semafóru hlavně když je kolem plno náklaďáků dieselů co smrdí jako hrom a dokonce ty Oktávky 1,9 s vygřachanýma motorama co na to dupnou při rozjezdu a při předjíždění a vůbec všechny diesely když se jim čoudí z výfuku jak prase. :cry: Už mám navrženu náhradu za původní systém ale nemám to odzkoušeno. Dostanu se k tomu někdy na konci ledna 2010 a pak to hodím jak jsem slíbil do vlákna. Jsou tam dvě relátka za 30,-Kč a ta vratná proudová pojistka řádově do 20,-Kč. Ještě musím rozebrat ten modul ovládání topení a dle schématu tam něco takového je protože v katalogu se píše přímo o takové pojistce používané v automobilovém průmyslu. :?

Re: Zamlžování oken

Napsal: 01 led 2010, 22:42
od Boco
Caute,

pridam svoju skusenost.
Posledny pripad zahmlievania bol uz naozaj neakceptovatelny, vysledkom bolo uplne namrznutie celneho skla zvnutra...
Doteraz som si stale myslel ze je to vlhkym filtrom, tak som isiel rovno to iste rano kupit novy do opla (cca 18 EUR).
Ked som vybral kastlik a otvoril filter, zistil som ze bol uplne suchy! (neviem si predstavit ze dokaze upne vyschnut za 2 kratke jazdy po meste 2x20 min, takze problem je niekde inde...)
Cital som niekolkokrat o tej nestastnej klapke, ale mne vzdy pri testovani fungovala ako mala. Ale tentoraz uz nie - zostala v otvorenej polohe a uz sa nevratila. Tak som ju odpojil od serva a servo vybral. Rozobral som ho, nevyzera mat ziaden problem, idem ho skusit "upravit" podla predchadzajucich popisov tu vo fore - vlozenie vymedzovacej podlozky a uprava "dorazu".

Paralelne som sa snazil zistit kde je ta vratna poistka a nic som nenasiel, pozrel som do TIS2000 a podla schemy mi jedine miesto kde moze byt pripada ze je sucastou motorceka serva. Este vyskusam pripojit na 12V zdroj a uvidime ci sa zastavi v krajnych polohach a aky bude prud do motorceka ked sa zastavi v krajnych polohach v porovnani s prudom ked je v pohybe. Dam vediet ako to dopadlo ;)

Pre tych co maju zaujem pridavam schemu tejto casti (v anglictine)

Re: Zamlžování oken

Napsal: 02 led 2010, 10:12
od APiK
Boco píše:...a podla schemy mi jedine miesto kde moze byt pripada ze je sucastou motorceka serva.
To jsem zjistil to samé 8)
Boco píše:Este vyskusam pripojit na 12V zdroj a uvidime ci sa zastavi v krajnych polohach
To vyzkoušej. A hlavně si vytáhni jenom ten motorek a zjistíš, že když ho prstem zastavíš (simulace krajního dojezdu) tak po chvíli se s Tebou přestane prát. Po připojení opačného napájení se začne normálně točit na druhou stranu (pokud je v pořádku).

Re: Zamlžování oken

Napsal: 02 led 2010, 19:52
od vasekpetr1
A měl's Apiku ten motorek rozkuchanej? To by znamenalo, že ta nadproudovka musí být uvnitř motorku, protože jinak mi to není jasný, jak by se samotný seriový motorek při zastavení kotvy a pod napětím po čase nespálil :shock: . Jestli jsem tvůj příspěvek správně pochopil.

Re: Zamlžování oken

Napsal: 02 led 2010, 22:04
od IGI
Motorek jsem měl rozkuchaný a nic tam není. To schéma v příloze od boco je pro systém Behr nebo možná i Delphi pro koncové spínače. Ještě je schéma Delphi bez koncáků a motorek je paralelně spojen přes modul, který vypadá jako značka tranzistoru nebo podobně a je znázorněn v modulu E17. Pravděpodobně to bude přímo v tom modulu E17 který je součástí celého modulu ovládání topení. :?

Re: Zamlžování oken

Napsal: 03 led 2010, 00:47
od vasekpetr1
IGI napsal:
Pravděpodobně to bude přímo v tom modulu E17 který je součástí celého modulu ovládání topení.. :?
Souhlas - myslím si to samé už z dřívější diskuse k tomuto tématu o pár stránek dřív... 8)

Re: Zamlžování oken

Napsal: 03 led 2010, 11:45
od APiK
vasekpetr1: Rozkuchaný jsem ho měl a zdálo se mi, že na sběračích jsou bimetalové pásky, které se po zahřátí odepnou. Možná se ale mýlím, protože, když jsem motorek kuchnul, tak se tyhle pidivoučký sarapatičky doslova rozpadly na sto kusů.

Vem samotnej motorek z toho mechanizmu, připoj na 12V a po chvíli ho zastav rukou. Chvíli se pere a pak přestane. Pokud připojíš opačné napětí, tak se roztočí na druhou stranu a točí se zase do zastavení rukou a po chvilce se pak opět zastaví a "čeká" opět na přepólování. Myslím, že je to uděláno nějak mechanicky v kombinaci s tím bimetalem, ale protože se mi to rozpadlo, už jsem to dále nezkoumal.

Jo a sám jsem na to koukal jako vyvoraná nudle, když jsem se snažil pochopit jak to všechno vlastně funguje.

Re: Zamlžování oken

Napsal: 03 led 2010, 18:10
od IGI
Myslím, že jsou to jenom přítlačné plíšky a na konci uhlíky. Myslím že s tím bimetalem to nebude ono. Pokud by se plíšek zahřál tak by se musel odpojit od rotorku a to je nemožné. Po schládnutí by se zase spojil s rotorem a zase do kola a to by byl mazec. Funkčně by to vydrželo tak jeden měsíc a ne 8.let. Ty plíšky fungují zároveň jako pružiny. Když nad tím přemýšlím tak to bude jinak asi s tou vratnou nadproudovou pojistkou nebo nějaká trapná elektronika v MUT MUT. :(

Re: Zamlžování oken

Napsal: 03 led 2010, 18:24
od vasekpetr1
Tento elektrikářský oříšek mě vážně začíná zajímat. Opravdu se uvnitř toho motorku neschovává nějaký piditišťák s elektronickou pojistkou? Je fakt, že to může být nalepený i někde u statorového vinutí (nebo je tam permanentní magnet?). Teď je kosa, ale jak se oteplí, tak půjde motorek ven a taky budu laborovat :wink: