Stránka 34 z 40
Re: Autobaterie
Napsal: 10 pro 2012, 18:44
od mirda2908
12Vma pred nastartovanim a je asi mesic nova Varta dynamic 74AH 750A,ocka na baterce jsou nove
spermine a kde bych to mel hledat
Re: Autobaterie
Napsal: 10 pro 2012, 18:54
od spermin
ihned nabít, asi nebyla nabitá naplno, nabít va 12,6 V po odstátí.
Re: Autobaterie
Napsal: 10 pro 2012, 18:56
od mirda2908
a to bude stacit???protoze pred tim co sem mel baterku tak mit o ukazovalo taky chybu ale auto posledni dobou stalo u firmy a pak sem jel domu 20km a to nedobije moc tu baterku tak pres vikend dobiju a dam vedet
Re: Autobaterie
Napsal: 10 pro 2012, 19:12
od spermin
nabít co to dá, po cca 3 hodinovém odstavení ma mít těch 12,6V
(pokud neměříš hustotu elektrolytu) jinak je slabá.
Re: Autobaterie
Napsal: 10 pro 2012, 19:23
od mirda2908
ok diky dobiju a dam vedet
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 06:49
od Luboš X17DTL
mirda2908 píše:hosi cim muze byt spusobeno ze pri nastartovani a naslednem rozjezdu ukazuje palubak 12V a po minute ukaze normal 14.3V.Vcera sem si vsiml ze altik jakoby nedobijel tolik kolik ma.Servo vse fungovalo a tlmi mi to i svetla pak kdyz dosahne 14.V jede normalne.CO mam skontrolovat diky
Není to náhodou tím, že si motor dožhavuje?
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 07:17
od Marťasek
Chlapi díky za rady ale jste mimo. čtěte co píšu.
Závada se objevuje sporadicky tak 1x za 3 měsíce.
naprosto náhodně nezávisle na počasí.
Baterie ztratí své napětí během okamžiku!
Normálně jezdím, přijedu, vypnu motor a stačí pár sekund počkat a chtít opět nastartovat a baterka je totál v háji a má jen 3V - přitom ještě před pár vteřinama měla 13,5V!!!!!
Dám druhou a auto startuje v pohodě.
Dám znovu tu původní a nic.
Původní nabiju dám do auta a opět cca 3měsíce vpohodě jezdím...
Závada s okamžitou ztrátou napětí baterie se objevila jak na původní baterii neznámého staří tak i na fungl nové baterce!!!
Jeden případ za všechny s tou novou baterkou:
Dal jsem fungl novou baterii dal jí na nabíječku a druhej den hodil do auta a jel do OV na Opel Sraz. Přijel jsem k bráchovi do Bohumína (cca 120km) vyhodil rodinku a chtěl po cca 1h jet a auto ani neblaflo - spadly rafičky, nešlo ani rádio - baterie 3-4V!! Nahodili jsme auto přes kabely, nechal jsem to 5min klapat vypl motor,
po 10s zkusil nastartovat a auto blaflo jako by nic na baterce 13V!!!! A to byla funglovka!)
Altík dobíjí v pohodě 14,4V (měřeno včera) dig měřákem i přes OpCOM
Auto jezdí z 99% 4km drbky do práce a zpět - baterii jsem dobíjel naposledy před 1,5 měsícem tak že altík OK
Kabely a kostry 3x kontrolovány kontakty prostříkány kontaktolem a očištěny (rozebrány)
Nové kontakty na baterii - ( mínusový hl. kabel od baterie se strašně hřál proto uřezány a dány měděné oba)
Po vložení plně nabité baterie poklesne její napětí o 0,5V (
z 13,5 na 13V a drží)
Všechny průchodky zkontrolovány OK
Startér je po repasu - sice jsem to dělal já ale nenašel jsem na něm žádné viditelné poškození - vyčištěný, nové uhlíky, kabely OK.
Fakt je to záhada...
PS: auto bylo položeno na levý bok - bývalý majitel se vyhýbal srně

ale jednalo se pouze o plechařinu nic vážného - tedy přestříkané LZ dveře,blatník a nové urvané zrcátko. S el. se nic nedělalo.
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 08:39
od Dragon
Pokud napětí na baterce po připojení klesne o 0,5V, tak to znamená, že tam je někde nějakej svod (buď je někde částečnej zkrat nebo je něco zapnuté). Může to být třeba i něco v elektronice auta (poškozené autorádio nebo nějaká řídící jednotka - např. motoru, imobilzéru, centrálu).,
A ještě jedna věc to může dělat - pokud máš externí zesilovač (samostatnou krabici). Ten zesilovač když je zapnutej totiž docela slušně žere i bez signálu. Aby to takhle nežralo, tak se k němu vede od autorádia drát, na kterém se objeví 12V po zapnutí rádia (většinou z kontaktu pro napájení aktivní antény) a tím dá signál zesilovači, že se má zapnout. Pokud to tam není a zesilovač je trvale zapnutý nebo blbne rádio (případně je špatně zapojený) a posílá signál zesilovači trvale, tak to slušně vybíjí baterii a při vypnutém klíčku.
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 09:52
od p.somik
kolegovi na fabii se vybila baterie vždy, když více zapršelo, a problémy měl když zapnul současně rádio a stěrače.
Není možné, že by to byl nějaký spotřebič (třeba stěrače....nebo něco podobného ) ??
Není možné najít něco společného, co jsi zapínal , vypínal PŘED tím, než se baterie vyšťavila ??, případně jaké změny jsi udělal před první chybou ??
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 10:41
od vasekpetr1
Martásku jen se opatrně zeptám: jak měříš to napětí baterky? Měříš ho přímo na kontaktech baterky nebo na plusu proti kostře, kterou se někde měřákem napíchneš?
Podle tohoto:
Přijel jsem k bráchovi do Bohumína (cca 120km) vyhodil rodinku a chtěl po cca 1h jet a auto ani neblaflo - spadly rafičky, nešlo ani rádio - baterie 3-4V!! Nahodili jsme auto přes kabely, nechal jsem to 5min klapat vypl motor, po 10s zkusil nastartovat a auto blaflo jako by nic na baterce 13V!!!! A to byla funglovka!)
mně to připadne jako nedokonalý kontakt v obvodu baterky, než na zkrat. To by ty kabely byly pěkně nahřátý. Zkontroloval bych ukostření baterie (ale ne jen na baterce), propjení motoru s kastlí, propojení plusu mezi baterkou, alternátorem a starterem, případně bych zkusil natáhnout mezi mínusem a kostrou motoru nový kabel pro dostatečné ukostření.
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 13:15
od spermin
taky si myslím, že by na té baterce uvařil kávu, změř pri těch nízkých hodnotách
napětí PŘÍMO na svorkách a potom na kablech tam bych viděl chybu
potom to taky nabíjí, nenabíjí, nabíjí ATD
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 13:37
od HonzP
Přesně jak píšou kluci. Na vojně jsem byl na nabíjecí stanici a věř, že kdybys (akumulátor v dobrém stavu) vybil tak jak popisuješ, tak by se to bez exploze neobešlo. Pár explozí jsem zažil a zábavný to je až po delší době.
a sakra!
baterka je - svítidlo
baterie je - vojenská jednotka bo monočlánek
v autě máme AKUMULÁTORY
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 13:46
od Marťasek
Chlapi díky za rady. ty kostry ještě prubnu když tak dám raději nové kabely.
Baterie měřena přímo na olověných kontaktech.
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 14:22
od spermin
to s tou BATERKOU není možné, neběhali ti po ní bílé myšky.
Jinak prudkým vybitím by došlo ke zkroucení a tím i zkratu desek a to
bys již jistě nerozchodil.( to hoří i klíče kterými povoluješ kontakty)
Já omylem přepoloval své udělátko na udržování baterie a druhý den
startér ani necvakl, ale po 6 hod nabíjení byla BATERKA jako mladice.
Re: Autobaterie
Napsal: 11 pro 2012, 15:26
od mirda2908
LUBOŠI muze to byt i tim to me vubec nenapadlo,kdyz necham auto nastartovane a nepridavam plyn tak je to pak v pohode nic se nedeje