Stránka 4 z 4

Napsal: 28 čer 2006, 18:08
od alex
bol som to teraz pozrieť keď je motor studeny , rano mi bežal iba na klimovi vent. a motorovi nie, ale teraz keď je všetko zohriate sledoval som to asi 5min a zo začiatku sa motorovi netočil potom cca po 3min sa spustil na male otačky, z toho usudzujem, že to ktory ventilator beži a na ake otáčky rozhoduje nejaka riadiaca jednotka sledujuca teplotu, aj v klime, aj motora, aj vonkajsiu a snaži sa udržať optimalnu teplotu pre beh motora aj klimy.

Napsal: 04 črc 2006, 17:36
od Sršeň
alex píše:už mi to funguje ako ma 8) ešte ma napadla taka somarina a to som bol na ceste do servisu :D , pozrel som rukou či sa mi točia lopatky na ventilatore od klimatizacie, a.....začal som bohovať :shock: ani som ho nevedel pretočiť, tak som ho rozobral a tolko bordelu som ešte nevidel, tak som si dal zaležať a rozobral som aj motor a vyčistil, lebo v nom sa niečo zasekavalo, bol tam odhrdzavany kus železa, ktoré pochadzalo z vložiek ktore držia magnety po obvode motora, tak som všetko počistil, zložil a už mi to beži normálne, keď zapnem klimu, tak sa po chvili spusti ventilator na klime, len pri zvyšení teploty sa zapne aj ventilator na chladiči od motora ale oba ventilatory idu na nizke otačky a skoro ich nepočuť, to už je ine kafe, skuste si odpojiť ventilator na chladiči klimy, a zapnuť klimu , to sú točky a hluk :o ventilator na chladiči motora sa rozbehne na maximum. Dufam že zase chvilu ma ta astra necha na pokoji 8)
Teraz vážne nechápem aký môže mať súvis prečistenie ventilátora od klímy s točením ventilátora chladenia pri studenom motore. Akosi tomu nerozumiem. Ale nakoniec nemusím všetkému rozumieť. :lol:

Napsal: 04 črc 2006, 18:57
od TOMHAJ
ja dnes kouknul a u zahrateho motoru se mi take spustili oba ventilatory a klimu jsem pustenou nemel....

Napsal: 04 črc 2006, 20:12
od vasekpetr1
Já teda nevím jak vy, ale já mám chladič klimy(trubka výstupu média z kompresoru) umístěný v celé délce před chladičem motoru po směru jízdy; to znamená, že pokud ohřáté medium z kompresoru vstoupí do chladiče a je potřeba jej nějak ochladit, nabíhají oba ventilátory, protože chladí obě půlky chladiče. Zřejmě podle výstupní teploty média je řídící jednotka schopna pohlídat činnost ventilátorů a najet buď jeden, nebo oba.

Napsal: 04 črc 2006, 21:36
od pepca
vasekpetr1 píše:Já teda nevím jak vy, ale já mám chladič klimy(trubka výstupu média z kompresoru) umístěný v celé délce před chladičem motoru po směru jízdy; to znamená, že pokud ohřáté medium z kompresoru vstoupí do chladiče a je potřeba jej nějak ochladit, nabíhají oba ventilátory, protože chladí obě půlky chladiče. Zřejmě podle výstupní teploty média je řídící jednotka schopna pohlídat činnost ventilátorů a najet buď jeden, nebo oba.
:wink: :oops: to tedy platí i u absolutně studeného motoru?hnedky po vyjetí z garáže,klima zhruba tři minutky v chodu,trubka toho média je během té krátké chvilky velice horká,rozběhnou se oba ventilátory,samozřejmně po vypnutí klimy se větráky zastaví,i ten hlavní protože je motor stále studený,jestli jsem tě pochopil,tak to je tedy normální funkce,není nutno se znepokojovat?mám motor 1.6 16V XEL.díky za informaci. :wink:

Napsal: 04 črc 2006, 21:39
od pepca
ještě dotaz,ted v těch vedrech,kdy má vlastně spínat ventilátor chladiče motoru?zatím mně ještě vůbec nesepnul,tak nevím zda vůbec spíná,tedy motor jsem měl ohřátý maximálně na 92 stupnů,odhadem,tak nevím kdy má sepnout :cry:

Napsal: 04 črc 2006, 22:07
od Vojta
mě sepnul větrák na chladiči motoru jednou za celý 2 roky co mam astru....myšleno když byla vyplá klima...

Napsal: 04 črc 2006, 22:31
od pepca
Vojta píše:mě sepnul větrák na chladiči motoru jednou za celý 2 roky co mam astru....myšleno když byla vyplá klima...
:wink: jasný,právě proto,s klimoškou a studeným motorem běhá i ventilátor chladiče motoru,no a když mám klimošku vypnutou,motor ohřátý na těch odhadem 92 stupnů,tak větrák neběží,nevím při kolika stupních by měl vlastně sepnout,nemám to ještě vůbec zjištěné,ještě nesepnul,že běhá to vím díky klimošce,ale bez klimy to zatím nevím :cry:

Napsal: 04 črc 2006, 23:15
od manli2
pepca píše:ještě dotaz,ted v těch vedrech,kdy má vlastně spínat ventilátor chladiče motoru?zatím mně ještě vůbec nesepnul,tak nevím zda vůbec spíná,tedy motor jsem měl ohřátý maximálně na 92 stupnů,odhadem,tak nevím kdy má sepnout :cry:
mě spíná když ručička přeleze tu čárku mezi 80 a 100°C tedy někde kolem 92°C :wink:

Napsal: 05 črc 2006, 20:36
od Blue
pepca píše::wink: :oops: to tedy platí i u absolutně studeného motoru?hnedky po vyjetí z garáže,klima zhruba tři minutky v chodu,trubka toho média je během té krátké chvilky velice horká,rozběhnou se oba ventilátory,samozřejmně po vypnutí klimy se větráky zastaví,i ten hlavní protože je motor stále studený,jestli jsem tě pochopil,tak to je tedy normální funkce,není nutno se znepokojovat?mám motor 1.6 16V XEL.díky za informaci. :wink:
...no nezda sa mi to spravne takto to urcite nema fungovat :oops: nemas nahodu nejaku chybu klimy spojenu s problemom vysokeho tlaku (cidlo?) RJ si pak mysli, ze je treba chladit a tak pusta aj ked to nie je treba velnilatory na kondenzacnom chladici :idea:

Napsal: 06 črc 2006, 08:51
od vasekpetr1
Tak si po najetí klimy sáhni na trubku, co jde ven z kompresoru a bude ti hned jasné, že ta horká směs je potřeba zchladit. A protože na teplosměnnou plochu chladiče klimy foukají oba ventilátory, tak nabíhají oba. Já bych v tomto problém nehledal.

Napsal: 06 črc 2006, 10:30
od pepca
vasekpetr1 píše:Tak si po najetí klimy sáhni na trubku, co jde ven z kompresoru a bude ti hned jasné, že ta horká směs je potřeba zchladit. A protože na teplosměnnou plochu chladiče klimy foukají oba ventilátory, tak nabíhají oba. Já bych v tomto problém nehledal.
:wink: máš pravdu,já děkuji,trubka z boku chladiče je vážně velice horká již po krátkém chodu klimy,jsem rád,že to dělá i někomu jinýmu,že to tak asi je běžná věc. :wink:

Napsal: 06 črc 2006, 11:13
od Blue
Som sa pytal kolegov u nas v praci (vyrabame tu klimy ale pre priem.pouz) no ako normalne sa samozrejme ihned pri chladeni pusta kondenzacny ventilator. Pri aute by sa teda mal pustit po niekolkych min nakolko tam nie je urcite cidlo ale bude to natvrdo nastavene v RJ ze napr. pusti ak auto stoji po 3-4min ventilatory. Ak auto jede a chladi sa nemusia sa tocit ale vsekto zalezi ako je to naprogramovane. Tolko nase dohady... :D

Napsal: 14 črc 2006, 09:13
od Pisi
Vcera som bol v servise, ze si dam naplnit klimu, pretoze mi slabo chladila. Ked mi ju napojili na pristroj, aby zmerali tlak, tak im to tam zacalo velmi stupat do cerveneho policka. Servisak vravel, ze je tam velmi vysoky tlak, takze to nemoze naplnit. Neskor si vsimol, ze ked sme zapinali klimu, tak sa zacne tocit ventilator na klime, ale po cca 10-20 sekundach prestane a zacina stupat tlak. Vravel mi, ze sa s tym este nestretol, ze ventilator by sa mal tocit stale. Nevedel mi povedat v com moze byt problem, tam mi odporucil, aby som zasiel do autorizovaneho servisu opel. Nevie mi niekto poradit, v com moze byt problem?

Diki