Stránka 4 z 4

Napsal: 09 srp 2008, 17:40
od vasekpetr1
Není to, co popisujete (bazmek na filtru vzduchu) není čidlo, ale ventil odvzdušnění benzinové nádrže a potrubí? Aspoň tak to má vyznačeno Etzold v knize "Jak na to".

Napsal: 09 srp 2008, 18:41
od rychlyradim
vasekpetr1 píše:Není to, co popisujete (bazmek na filtru vzduchu) není čidlo, ale ventil odvzdušnění benzinové nádrže a potrubí? Aspoň tak to má vyznačeno Etzold v knize "Jak na to".
odvzdušnění benzínové nádrže??!!?!?ale to vede od vzduchového filtru?!!??!!?! :?

Napsal: 09 srp 2008, 20:41
od Petrik
Nové auto nemám :D , ale mám na mysli jeho kupní cenu, za kterou bych se nechtěl smiřovat s takovou "anomálií.
Ještě k tomu čidlu. To co říkáte o ventilu nádrže je v tomto případě mimo. K tomu čidlu co mám na mysli vedou jen 2 dráty, jinak by tam musela vést podtlaková hadička. Je umístěno mezi vzduch filtrem a přírubou se škrtící klapkou. Je vidět hned po otevření kapoty.

Pozn.: S knihou "Jak na to" jsem si v garáži podložil skříň. Informace typu, že si mám označit před demontáží polohu disku oproti náboji, když sundavám kolo nebo že si mám odpojit baterku a rádio odkódovat v odborném servisu již znám a nic jiného tam není :( Teda kromě těch jiných nesmyslů. Škoda peněz!

Napsal: 09 srp 2008, 22:44
od tappaja
Tak to bude cidlo teploty nasavanyho vzduchu, je na ty trubce co vede z airboxu ke klapce, asi v pulce, ze?
Dnes sem experimentoval s diagnostikou, live datama, odpojoval jsem ruzny cidla:

MAP - hned hodi chybu
EGR - hned hodi chybu
Cidlo klepani - hned hodi chybu
Volnobeznej ventil (aka krokovej moturek) - nehodi chybu, ale otacky 1200, posleze 2000, po pripojeni asi do pul minuty se sam zreguluje a je tam tech 830.
Cidlo teploty nasavanyho vzduchu - nehodilo chybu

nicmene motor bezel porad. Zitra asi budu pokracovat v experimentech:)

Napsal: 10 srp 2008, 08:53
od vasekpetr1
odvzdušnění benzínové nádrže??!!?!?ale to vede od vzduchového filtru?!!??!!?!

Máme každý jiný motor. Já mám X16SZR, tam elektrické čidlo teploty vzduchu na potrubí není. Teplota nasávaného vzduchu je řízena bimetalem před filtrem.

Napsal: 11 srp 2008, 20:19
od Petrik
tappaja píše:Tak to bude cidlo teploty nasavanyho vzduchu, je na ty trubce co vede z airboxu ke klapce, asi v pulce, ze?
Dnes sem experimentoval s diagnostikou, live datama, odpojoval jsem ruzny cidla:

MAP - hned hodi chybu
EGR - hned hodi chybu
Cidlo klepani - hned hodi chybu
Volnobeznej ventil (aka krokovej moturek) - nehodi chybu, ale otacky 1200, posleze 2000, po pripojeni asi do pul minuty se sam zreguluje a je tam tech 830.
Cidlo teploty nasavanyho vzduchu - nehodilo chybu

nicmene motor bezel porad. Zitra asi budu pokracovat v experimentech:)
Tak jsem dneska taky zkusil odpojit čidlo teploty nasávaného vzduchu a též mi to nevyhodilo chybu. Navíc jsem zkoušel, zda jím prochází proud při nastartovaném motoru, ale vůbec se zkoušečka nerozsvítila.
Nevím tedy, jak si tot vysvětlit. růchod proudu čidlem je snad základ principu, nebo se pletu?

Napsal: 11 srp 2008, 21:17
od Defender
No mne zaujal experiment Tappaji s tím volnoběžným ventilem, to jsou přece přesně ty příznaky co máme :wink:, což by ukazovalo, že je v čudu a začne makat později než má, proto ta prodleva cca. 1 min. a před tím zvýšení otáček na kolem 2T, než se to srovná :D
Možná se pletu, ale jediná možnost jak to vyzkoušet je, že se tam zapojí ventil, kterej je bezpečně v pořádku a vyzkouší se (ale je to na dlouho než to schladne) takže práce na dlouhou dobu, čili mít ten ventil pučenej alespoň na 24hod. :wink:
Ale kde ho vzít, toť otázka :cry:

Napsal: 11 srp 2008, 21:24
od tappaja
A dnes sem cestou do prace nechtene experimentoval, cidlo teploty nasavanyho vzduchu, zapomnel jsem ho zapojit, rozsvitila se kontrolka asi po 300m, chyba 0110-cidlo teploty nasavaneho vzduchu-vysoke napeti. Po pripojeni OK. (ale jelo to stejne jako se zapojenym-takze napyku)

Na cestu z prace jsem odpojil EGR uplne, kontrolka hned ON, ale auto jelo jak vitr, i po zahrati. Je mi jasny, ze tam aspon nejak ovlivnenej vykon bude, smerem dolu, ale rozdil nebe a dudy, zmizelo takovy to houpani po pridani plynu, motor sel za plynem, po ubrani opet zmizelo houpani.
Uz se tesim na novej EGR, budu referovat a podam hlaseni.

Napsal: 15 srp 2008, 19:37
od pansuu
Dneska mám novej poznatek k "našemu sytičovému problému". Teplota kolem 13 stupňů a "sytič" naskočil několikrát za den :x Doposud to bylo vždycky jen ráno, při prvním startu! Jak vyzkoušet to čidlo???

Napsal: 15 srp 2008, 19:56
od tappaja
Napada me to napichnout na diag, live data a sledovat kolonku tepolota nasavaneho vzduchu.

Napsal: 15 srp 2008, 20:21
od Petrik
Čím víc nad tím špekuluju, tím víc mě to směřuje naopak k čidlu teploty chladící kapaliny. Fakt, že to dělá většinou jen nad 15 stupňů, tlačí na čidlo teploty vzduchu, ale není to už pravidlo.
Utvrzuje mne v tom i fakt, že se mi často rozbíhá ventilátor, aniž by (dle mého soudu) byl důvod - například po dlouhé cestě, kdy poslední kilometry už motor nijak neženu, takže by vychlazený měl být (teplota na 90 stupních).

Napsal: 15 srp 2008, 20:56
od Phrz
Petrik píše:například po dlouhé cestě, kdy poslední kilometry už motor nijak neženu, takže by vychlazený měl být (teplota na 90 stupních).
kdyz po dlouhe ceste auto zastavis a udajne "nezenes" tak teplota ryhle stoupne a sepne se vetrak protoze se okamzite prestane chladit pres vzduch.... me se vetrak za celou cestu nezapne az kdyz jdu otvirat garaz a zastavim tak to zacne hucet

Re: Automatický sytič ?

Napsal: 11 kvě 2009, 22:26
od Shuya
Mno tiez mam 1.6 16v a tento problem mam ja, auto som kupoval po prvom majitelovy a tvrdi ze to roby od novoty, z kamaratom som nad tym spekuloval a prisli sme asi na toto. Auto po nastartovani ( ked je studene, za tepla nie) ma otacky maximalne 1500ot/min toto trva maximalne tak pol minutky a potom otacky klesnu na nejakych 700ot/min. No a teraz sa dostavam k tomu jadru, prisli sme nato ze by to mohol byt nejaky snimac ktory upravuje zmes alebo nieco upravuje,ale nevieme prist nato ze co to je.Starsie auta maju tiez tento problem , no nevieme ci to je problem, ale ja si myslim ze to tak ma byt, ze to nieje závada, na tolkých autách jedna a ta ista zavada? to sa mi nece moc verit alebo opel zanedbal nieco... :?: tot moj skromný názor