No předpokládám, že to bude otázka několika minut, ne?milosh píše:Otazka zni na jak dlouho by bylo to prehrani cestiny?
čeština a slovenština v MID
Re: čeština do MID/TID
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Reklama
Re: čeština do MID/TID
zatím mám upravený pouze svůj laboratorní MID, ještě musím trochu upravit firmware a hlavně vyzkoušet funkci. V testovací fázi bych potřeboval najít nadšence s technickým umem, který měl MID od výroby a který by byl ochotný můj upravený MID otestovat na svém voze – vozu nic nehrozí
, za to dám krk
úprava MIDu není rozhodně otázka několika minut – je nutné odletovat (horkým vzduchem) původní mikro (80 pinové pouzdro QFP s roztečí vývodů 0,65mm, viz. foto v příloze), provést několik malých úprav na plošném spoji a následně osadit nové mikro. Pro zkušeného a vybaveného elektronika to je práce tak 30minut. Ovšem věc nese riziko, že se při manipulaci mohou poškodit již tak chatrné spoje plochého kabelu LCD displeje. Jistě sami víte, že vynechávání nějakých těch sloupců čí řádek není nic neobvyklého. I já jsem s tímto bojoval, dostal jsem od RomanaK MID na pokusy (ještě jednou díky), který byl téměř nečitelný, takže krom vlastní změny mikra jsem ještě opravoval kabel. Na fotkách vidíte, že jsem byl 100% úspěšný s metodou ala Hany (zkrácení kabelu)… takže bych to viděl tak, že v případě nutnosti bude potřeba řešit nejen úpravu MIDu, ale také opravu kabelu, zkrátka takové repase palubního počítače
zatím nevím, jak případné zájemce uspokojit – nějaký ten kousek dokáži udělat, ale je to dost komplikované, neboť s tím musím otravovat kolegu v práci. Také si dovedu představit možnost, že udělám návod, jak na to a budu pouze poskytovat naprogramované mikro. Jak jsem psal, úprava MIDu není složitá, jen to chce nějaké to vybavení a zkušenosti s opravami plošných spojů osazovaných SMT technologií (dnes naprosto běžné)
co se týče zobrazovaných informací je samozřejmě možné, aby si každý zájemce definoval vlastní sadu textů a případně grafických symbolů. V praxi by to vypadalo tak, že si každý připraví texty do souboru s definovaným formátem a pomocí editoru bitmapových fontů případně dodělá potřebné grafické symboly – pokud bude zájem, hodím sem potřebné informace, aby si mohli hračičkové začít hrát (fonty bez CZ diakritiky a editor už tady jsou). V MIDu je celkem 12 jzykových mutací, takže můžete mít na každý měsíc jiné hlášky
v tuto chvíli mám k dispozici firmware z MIDu č. dílu 90437531, což je podle EPC DISPLEJ - MĚŘIČ SDRUŽENÝ (NEPOUŽÍVÁN S ELEKTRICKÝM OHŘÍVACÍM SYSTÉMEM) (KROMĚ DODATEČNÝCH RADIOVÝCH A TELEFONNÍCH DÍLŮ) (KROMĚ DODATEČNÝCH DÍLŮ PRO SYSTÉM ONSTAR NEBO NAVIG.SYSTÉM). Číslo dílu MIDu je lze přečíst na jeho zadní straně nebo pomocí diagnostiky a mého SW na změnu jazyka MIDu Klik
Edit: nemohu vložit obrázek mikra MIDu - překročena velikost příloh (?) Tak alespoň tady

úprava MIDu není rozhodně otázka několika minut – je nutné odletovat (horkým vzduchem) původní mikro (80 pinové pouzdro QFP s roztečí vývodů 0,65mm, viz. foto v příloze), provést několik malých úprav na plošném spoji a následně osadit nové mikro. Pro zkušeného a vybaveného elektronika to je práce tak 30minut. Ovšem věc nese riziko, že se při manipulaci mohou poškodit již tak chatrné spoje plochého kabelu LCD displeje. Jistě sami víte, že vynechávání nějakých těch sloupců čí řádek není nic neobvyklého. I já jsem s tímto bojoval, dostal jsem od RomanaK MID na pokusy (ještě jednou díky), který byl téměř nečitelný, takže krom vlastní změny mikra jsem ještě opravoval kabel. Na fotkách vidíte, že jsem byl 100% úspěšný s metodou ala Hany (zkrácení kabelu)… takže bych to viděl tak, že v případě nutnosti bude potřeba řešit nejen úpravu MIDu, ale také opravu kabelu, zkrátka takové repase palubního počítače
zatím nevím, jak případné zájemce uspokojit – nějaký ten kousek dokáži udělat, ale je to dost komplikované, neboť s tím musím otravovat kolegu v práci. Také si dovedu představit možnost, že udělám návod, jak na to a budu pouze poskytovat naprogramované mikro. Jak jsem psal, úprava MIDu není složitá, jen to chce nějaké to vybavení a zkušenosti s opravami plošných spojů osazovaných SMT technologií (dnes naprosto běžné)
co se týče zobrazovaných informací je samozřejmě možné, aby si každý zájemce definoval vlastní sadu textů a případně grafických symbolů. V praxi by to vypadalo tak, že si každý připraví texty do souboru s definovaným formátem a pomocí editoru bitmapových fontů případně dodělá potřebné grafické symboly – pokud bude zájem, hodím sem potřebné informace, aby si mohli hračičkové začít hrát (fonty bez CZ diakritiky a editor už tady jsou). V MIDu je celkem 12 jzykových mutací, takže můžete mít na každý měsíc jiné hlášky

v tuto chvíli mám k dispozici firmware z MIDu č. dílu 90437531, což je podle EPC DISPLEJ - MĚŘIČ SDRUŽENÝ (NEPOUŽÍVÁN S ELEKTRICKÝM OHŘÍVACÍM SYSTÉMEM) (KROMĚ DODATEČNÝCH RADIOVÝCH A TELEFONNÍCH DÍLŮ) (KROMĚ DODATEČNÝCH DÍLŮ PRO SYSTÉM ONSTAR NEBO NAVIG.SYSTÉM). Číslo dílu MIDu je lze přečíst na jeho zadní straně nebo pomocí diagnostiky a mého SW na změnu jazyka MIDu Klik
Edit: nemohu vložit obrázek mikra MIDu - překročena velikost příloh (?) Tak alespoň tady
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: čeština do MID/TID
Tak to jsem trochu špatně pochopil, to se omlouvám.APiK píše:No předpokládám, že to bude otázka několika minut, ne?milosh píše:Otazka zni na jak dlouho by bylo to prehrani cestiny?

2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: čeština do MID/TID
Nedá mi to, abych tady nevyjádřil obdiv nad tím co PepaS dokázal. Nejen, že je zatracený nadšenec, ale je vidět, že má taky hluboké znalosti v elektronice a podle rozpitvání micra bych řekl až na "fyzikální" úrovni
. Přitom od počátku věděl, že vložené investice a čas se mu nemůžou nikdy vrátit. Ještě štěstí, že jsou takoví frajeři mezi námi.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: čeština do MID/TID
Ty bláho,klobouk dolů.....česká astra.





Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: čeština do MID/TID
podle toho cypa SlezskáRadoš 92 píše:Ty bláho,klobouk dolů.....česká astra.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()


Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: čeština do MID/TID
Já se klidně nabídnu jako testovací vůz "West Frydexen Astrisen" 

Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: čeština do MID/TID
V tom tvém by to nebylo tak hezké jako v mém...

Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Re: čeština do MID/TID
ještě si dovolím jeden snímek MIDu (CZ verze a opravený plochý kabel displeje). Návrh zdejšího aktivního člena 

Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
Re: čeština do MID/TID
To bych moc chtěl..aby se u mého auta někdo zjevil, opravil nečitelné sloupečky na displayi a pak tam fouknul pravu jadrnu ostravštinu..ale na nějakou seriovou úpravu to nevypadá vzhledem ke složitosti celého toho procesu (teda aspoň pro mě)
Jinak logo perfektní!
Kdo umí ten umí...
Jinak logo perfektní!

EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: čeština do MID/TID
taky musim chvalit je to supr 

SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
- scarfacesk
- Příspěvky: 362
- Registrován: 08 pro 2008, 10:12
- Bydliště: SK-BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: čeština do MID/TID
len rad by som sa spital preco aj tidu sak tid nema hlasky alebo ma ???
Re: čeština do MID/TID
TIDu se to netyka, nazev vlakna se tahne z davnych casu...scarfacesk píše:len rad by som sa spital preco aj tidu sak tid nema hlasky alebo ma ???
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít