Stránka 4 z 7

Napsal: 18 led 2008, 18:49
od Marian
Tak už to někdo má udělaný? Čidlo jsem koupil nový za 270,- a přemýšlím kam ho v autě připevnit. Od stávajícího čidla natáhnu čtyři kabely do kabiny do přepínače. A teď poraďte. Jakej tam mám dát ten přepínač abych zapínal a zároveň rozepínal dva kabely. Chápete?

Napsal: 18 led 2008, 19:46
od Defender
No myslím že každej čeká na toho prvního, co se mu to povede, teda včetně mne :oops: .

Napsal: 18 led 2008, 20:00
od Marian
No já byl prohledat garáž a našel jsem ten přepínač takže pokud se mě bude zítra chtít a bude čas tak se na to vrhnu. Je nevím ještě kam mám dát to čidlo

Napsal: 19 led 2008, 13:20
od spermin
jako čidlo mám zjištěné 2 ks termistorů 10 Kilo s obrácenou hodnotou zapojené paraelně, cena CCa 15 kč.
teď jenom zapojit, rozdíl proti origo čidlu zjištěný 1°C, já budu zapojovat na páčku zadního stěrače, který jsem odstranil. Obrázek

Napsal: 19 led 2008, 14:36
od Red_Dragon
teď jsem zkoumal zapojení v Opel TIS a jestli můžu poradit, tak doporučuju zapojit senzor přímo u konektoru displeje. Stačí jen spojit jeden vývod senzoru s tím venkovním. A druhý vývod zapojit přes přepínač, tzn. že se musí také přeštípnout druhý vývod venkovního senzoru a připojit na přepínač.
konektor MIDu - modro/bílý drát (pin2) a modrý drát (pin3)
konektor TIDu - modro/bílý drát (pin5) a modrý drát (pin7)

Napsal: 19 led 2008, 14:55
od Red_Dragon
Obrázek

Napsal: 19 led 2008, 15:04
od Marian
Tak je to v čudu :cry: Právě jsem se na to chystal a chtěl jsem to čidlo trošku zmenšit, protože je tam moc výstupků a ucvakl jsem i to co jsem neměl. Takže doporučení pro ostatní: nestřihat prostřední kulatinku co je v prostředku tam jak se to zacvakává do mřížky. Takže jsem to vyhodil a přemýšlým co dál. Jestli koupit to co píše Spermin nebo znovu nový a hlavně kam to umístit

Napsal: 19 led 2008, 15:24
od Marian
Mám blbou otázku protože tomu nerozumím. Co to znamená obrácená hodnota u termistorů a jaký je rozdíl mezi PTC a NTC. Hledal jsem na http://www.gme.cz/index.php?lk=&sk=&act ... 7#KATALOGA ale nevím co mám přádně hledat. Nemůžete někdo poslat odkaz kde se to dá koupit? S tím zapojením na ten MID je super ale nějak se mě to nezdá že by to byl tak uzavřenej okruh, ale jelikož tomu nerozumím tak asi jo

Napsal: 19 led 2008, 16:17
od spermin
stačí říct co jsem uvedl a DOBRÝ prodejce ví o co jde, mám za to, že s stoupající teplotou stoupá odpor. Normálně to je naopak.
Hledej u GM elektro, GES elektronic a jiné speciálky.

Napsal: 19 led 2008, 16:21
od Red_Dragon
U NTC se stoupající teplotou odpor klesá, u PTC odpor stoupá.

Napsal: 21 led 2008, 10:55
od rychlyradim
chtěl jsem se zeptat jestli Vám to taky dělá....když je venku např. -5C a ja nastartuji auto...(ten den už ale muselo jet) tak mi teploměr ukazuje třeba 10C a postupně to klesá až na těch -5C...že by nějak sálala teplota z motoru přes teploměr?!?!????
Když příjdu ke studenemu autu..tak teplota je OK!

Napsal: 27 úno 2008, 19:36
od UmbroR
Ahoj tam ma uz to nekdo zmaknute to teplotni cidlo uvnitr??Je to opravdu super napad..a moc me zajima..

Napsal: 28 úno 2008, 09:11
od spermin
UmbroR píše:Ahoj tam ma uz to nekdo zmaknute to teplotni cidlo uvnitr??Je to opravdu super napad..a moc me zajima..
velký problém je že není garáž, takže čekám na teplo.

Napsal: 28 úno 2008, 09:16
od UmbroR
ok uz at to je jsem zvedavej a pokud se to podari hned jdu do toho

Napsal: 01 čer 2008, 18:47
od spermin
Jíž jsem si zapojil měření vnitřní teploty
Potřebný materiál,
2x termistor 10K s obrácenou hodnotou zapojené paralelně cca 18 Kč
1x přepínač, Já náhodou použil s vypínáním cena 9 Kč
Sada konektorů 4 pozice - cena 7 Kč
Vodiče, tavné lepidlo
Nejdříve jsem musel zjistit, které piny displeje ukazují teplotu. Já jsem zjistil, že
To jsou piny 6 a 8 barevně to je modrý a modrobílý vodič. Tyto jsem přerušil a
zapojil přes přepínač původní čidlo i čidlo vnitřní teploty. Čídlo vnitřní teploty jsem umístil a
přilepil tavnou tyčinkou u noh spolujezdce a to proto, že při uzavřené cirkulaci tudy proudí vzduch.
Při zkoušce se můj typ přepínače ukázal jako potřebný, protože při přepnutí z nižší
teploty, na vyšší mi displayi ukazoval stále stejnou hodnotu, ale když jsem přepínač dal
do nulové hodnoty, vymazala se teplota a potom byl údaj na teploměru aktuální. A jeden
postřeh, při zkoušce jsem při plně zapnuté klimatizaci během 2 Km měl teplotu v kabině ze
30 na 21 °C, prostě paráda.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek