Stránka 4 z 6
Napsal: 02 srp 2006, 21:12
od milosh
manli2 píše:no v manuálu na str. 153 tak jesli jsem to pochopil tak lze přeřadit za jízdy a brzdit motorem taky

no taky sem to cetl, jen pro jistotu

uz mam i chytrou knihu JAK NA TO, tak mam aspon co cist na WC

Napsal: 02 srp 2006, 21:31
od Sršeň
milosh píše:tak jeste dotaz na majitele automatu, da se za jizdy radit i stupne 1-2-3 nebo musim jet pouze na D a po zastaveni tam hodit 1-3?prip. kdyz jedu z prudkeho kopce, je mozne dat prip. 1 abych brzdil motorem nebo je to zverstvo? jeden kamos co ma VW s automatem tvrdi ze to neni problem, ale zrejme ma tiptronic kde to muze sazet ruco, ale prej u opel automatu by se to akurat zkurvilo , tak jak teda?
No da sa jazdiť 1-2-3-D, ale prestalo ma to baviť, tá páka nieje ako manuál a nesedelo mi to nejak. A aj tak sa musíš dostať do určitých otáčok aby to vôbec preradilo. Ja jazdím stále na D, pri rýchlom predbiehaní dávam na 3 a z prudkého kopca v pohode daj 1 a brzdí to motorom. Len sa nepozabudni a nedávaj P ešte ak úplne nezastavíš. Určite by si prevodovku takto zničil. A kúp si štartovacie káble, totiž automat sa nedá roztiahnuť. Pri zhasnutom motore tam máš akoby stále neutrál. Aj na križovatkách nedávam na N. Pri zaradení D a rýchlom zošľapnutí plynu to autom úplne sekne.
Napsal: 30 srp 2006, 20:41
od alex
prednedavnom kupil som si tiež automat s motorom 16XEL 100k a možem prehlasiť že zvykať na to mi trvalo asi tak dve minuty a vyskusal som už hadam všetko čo ma napadlo myslim na tu prevodovku, preraďovať rychlostne stupne počas jazdy nie je žiadna divočina, ta prevodovka to zvlada uplne spickovo a o režime šport ani nehovorím, radi to uplne plynulo a prave na tento zvuk si treba zvykať, manual sa nechyta, keď teraz presadnem občas do mojej dyzlovej astry s manualom, tak si pripadam ako na trojkolke

teraz si myslim, že automat je krok vpred, a to som bol veľky zastanca manualneho radenia,

, inač na semaforoch davam v pohode N a nemusim stať na brzde je to chore, keď potom sa treba pohnuť len to priťiahnem k sebe do D bez brdzy, niekto tu písal, že to preradzuje len pri určitých otáčkach, nie je to celkom tak, preradzuje to podľa podmienok jazdy, okamžité zaťaženie motora, ako rýchlo sa zošliapol plynový pedál, podľa rýchlosti, atď. Takže trojku tam može zaradiť pri akých koľvek otačkach, treba sa s tým naučiť jazdiť. Mám taky dotaz pre všetkých čo mate automat astru g 1.6 16V CD r.v.99, ak stojite na rovine a plynule sa rozbiehate rovno, ono to postupne zacne preradzovať, koľko krat to preradí???? všade v manualoch je 4, mne to radí 5x!!!!
Napsal: 30 srp 2006, 21:33
od Sršeň
No ak podržíš brzdový pedál, tak prevodovka je akoby v režime N, to znamená že sa nesnaží stále zaberať, alebo ako by som to povedal. A máš pravdu že ak sa úplne plynulo rozbieham a počítam koľko krát prehodí rýchlosť podľa citu, tak je to aj 5x. Tak isto keď idem strmým kopcom na stupeň 1, tak časom mi prehodí akoby ešte raz na nižší stupeň a vyzerá to akoby to bolo spojené napriamo, tak ako je stupeň 4.
A malá otázka na spotrebu benzínu ?
Napsal: 30 srp 2006, 21:44
od alex
zatiaľ som v štadiu pokusov a dlhšiu vzdialenosť som nerobil, flakam to po meste, cca 7,7l, ale mam pocit že to bude normal, až sa upokojim tak napišem.
Napsal: 30 srp 2006, 21:54
od alex
no a kedy používaš N ? neviem či ma niečo brzda spoločne s radením, všimol som si akurat že keď ju stlačim tak sa mi elektricky odblokuje rýchlostna paka, nemá niekto nejaky članok o tom ako to funguje ta automatická prevodovka, ja si pamätam že opel sa s ňou dosť chvalil a najprv ju tušim davali do malej korzicky, v telke bezala reklama do zblaznenia

:):)

Napsal: 30 srp 2006, 22:02
od milosh
ja jezdim stale na D, neutral vubec nedavam, jen kdyz jedu z kopce davam postupne 3-2, jednicku jen z hodne prudkyho...
Cim dyl jezdim, tim vic uz bych nechtel manual

Napsal: 30 srp 2006, 22:13
od alex
keď stojiš na červenu 2minnuty, tak ....? ja dam N.
Napsal: 30 srp 2006, 22:17
od AstraDTI
Ja jsem tuhle stal v zacpe za nakym duchodcem (kdyz jsem ho pak predjizdel tak jsem si vsimnul ze ma automat) a ten ani v kopci neslapal na brzdu. Drzel to furt plynem a permanentne mi najizdel na naraznik

Napsal: 30 srp 2006, 22:28
od alex
takym sa hovori , že "SPECIALIST".

Napsal: 30 srp 2006, 22:30
od milosh
AstraDTI píše:Ja jsem tuhle stal v zacpe za nakym duchodcem (kdyz jsem ho pak predjizdel tak jsem si vsimnul ze ma automat) a ten ani v kopci neslapal na brzdu. Drzel to furt plynem a permanentne mi najizdel na naraznik

kdyz stojis na kopci tak to stoji samo ne?

Napsal: 30 srp 2006, 22:53
od AstraDTI
Mno automat se na rovine pomalicku rozjizdi, ne? Takze je treba hamtnout na brzdu i na kopci. Teda ja jezdil v automatu jenom nejakou emerickou plechofku s fofrklackem pod volantem, takze nevim jak je to u astry

Napsal: 30 srp 2006, 23:09
od manli2
jj automat leze

a proto se snim dobře parkuje

Napsal: 30 srp 2006, 23:11
od milosh
kdyz stojis v prudsim kopci tak muzes dat nohu z plynu i brzdy a stoji to samo

Automat
Napsal: 30 srp 2006, 23:17
od Lukas G.
Chlapy, mě automat chodí úplně v poho. Mám 2.0DI rv. 2000. Natankoval jsem 40L nafty a při pohodové jízdě, někdy i rychlým předjížděčkách jsem na těch 40L najel 700km. Což se mě zdá v poho.

Automat je prostě supeeer
