Tak se teda taky přidám do diskuze.. Škoda zmařeného života, ale může si za to sám. Sám patřím do té "rizikové" skupiny mladých řidičů, ale je to prostě o lidech. K čemu ti je, že jezdíš slušně, neohrožuješ svůj život ani život ostatních na cestě, když tě sejme nějaký namachrovaný debil a to bez ohledu na věk. Na sk. B by se měly zavést povinné psychotesty stejně jako je tomu u C a D. Protože to co se teď děje na silnicích je hodně silné kafe...
manli.. prostě až nabere nějakou praxi v řízení.. jak jinak ti mám odpovědět... to je individuální a záleží to na každém jedinci..
a pro upřesnění, mě je jedno zda sis jako první auto koupil 37kw škodovku, nebo 150kw zahraniční auto.. mě jde o to, že by každý sám za sebe měl pouvažovat s čím se bude učit a zvolit něco slabšího...
taky se tě na něco zeptám.. proč myslíš, že jsou motorky rozdělené do skupin podle věku a třeba v chorvatsku můžeš do 24 řídit auto jen s max výkonem 75 kw a rychlosti pro tuto kategorii lidí snížené o 10km/h pod rychlostní limit v danném úseku...
Nemyslím, že by omezení věku a výkonu něčemu pomohlo.. Pokud jsi dement, zabiješ se i ve favoritu a věk v tom nehraje žádnou roli. Ale ta snížená rychlost, a třeba rok ježdění pod dohledem třeba rodiče či jiné osoby by aspoň trochu pomoct mohlo..
No podle mě to není o autě, ale o člověku samotném... samozřejmě, když začátečník sedne do 400 koňovýho auta, tak se brzo vyseká, ale to už je trochu OT... já osobně hned po autoškole sedl do 92kW Zafiry, jelikož je to jediné auto v rodině... jezdí slušně, i ten výkon tam jakš takš je...ale do slabšího auta, než toto, už určitě nepůjdu, i když mám pořád "čerstvý" papíry... když předjíždím, tak jedině v případě, že vidím 100%ně před sebe...stejně tak vím, že když je ostrá zatáčka, tak tam nenalítnu ve 130, abych skončil ve stromě...
V autoškole jsem jezdil s fábií 1,2 htp a když jsem předjížděl, třeba autobus, tak to trvalo celou věčnost, takže slabé auto taky není až tak bezpečný - zabit se dá v čemkoliv, protože všechno dokáže jet tak rychle, jak stačí k nezvládnutí zatáčky...
Naposledy upravil(a) Stigi dne 17 srp 2011, 22:10, celkem upraveno 1 x.
já jsem začal s tím, že pokud nejsi vyježděný (jako že nemáš odhad, praxi a pod..) , že ti výkon motoru při předjíždění nepomůže.. a pak jsme to začali rozvádět...
funzoo píše:taky se tě na něco zeptám.. proč myslíš, že jsou motorky rozdělené do skupin podle věku a třeba v chorvatsku můžeš do 24 řídit auto jen s max výkonem 75 kw a rychlosti pro tuto kategorii lidí snížené o 10km/h pod rychlostní limit v danném úseku...
kdo ví...
protože... nejčasteji způsobí nehodu řidiči ve věku 25 - 34 let.... následováni 35 - 44let... to nějak nesedí s tím omezováním držitelů čerstvého řidičského oprávnění....
ja nejsem pro omezování čerstvých řidičů... já jen souhlasil s tím, že by se měli učit ve slabších autech, ale ať je to na každém z nich... od toho se odvíjí i to co psal stigi, že je to o člověku samotném.
možná si mě na začátku špatně pochopil a tak tu zbytečně spamujem...
koukám zase debata. na tom snížení výkonu možná něco i bude, ale mě už to snad nepostihne v 37 letech jinak rizikové vidím právě nevyježděné mladé kluky co v 18 ti udělaj papíry a natěšený koupí v bazaru třeba BMW což neberte jako rýpnutí do Manliho. Bavorák starej ale pojízdnej a docela už dělo, na údržbu nezbudou peníze a klučina má v tu chvíli v ruce zbraň. Chce se ukázat a výsledek většina z nás zná. Každopádně ale záleží na jednotlivci
Jo,jo.Všichni jsme byli mladí a nevyježdění.Jen mozek určoval kde mám šlapat na plyn a kde pomaleji.Ještě že jsem ho poslouchal.
Začínal jsem na Š125(po rovině i 145km/h) a pak Citroen CX 2,5D.A dožil jsem se dvou vnuček.
ze vy jste zacinali na stodvacach, pac skoro nic jineho nebylo a ty auta sou ve sve maximalni rychlosti pri havarii vic zivotu nebezpecna, nez dnesni auta...
tohle je presne ono...
manli2 píše:protože... nejčasteji způsobí nehodu řidiči ve věku 25 - 34 let.... následováni 35 - 44let... to nějak nesedí s tím omezováním držitelů čerstvého řidičského oprávnění....
...ale stejne tu vsichni budou nadavat na mlady kluky co jezdej jak magori, kdyz taci lide se najdou ve vsech vekovych katekoriich a je uplne jedno, jake mas zkusenosti...
Ti první jsou nevybouření a ti druzí mají krizi středního věku a bojí se zestárnout a zklidnit hormóny.
Zkrátka:muži jsou nebezpeční od 25 do 44.To budu ještě 2 a půl měsíce.Tak bacha...