Stránka 4 z 24
Napsal: 24 kvě 2007, 17:55
od Arwy
Na 16 V motore je termostat nad kompresorom klimatizácie. Je na ňom aj konektor s čidlom teploty vody pre RJ. S rozvodmi a čerpadlom vody nemá nič spoločné.
Napsal: 24 kvě 2007, 19:36
od TOMHAJ
Arwy píše:Na 16 V motore je termostat nad kompresorom klimatizácie. Je na ňom aj konektor s čidlom teploty vody pre RJ. S rozvodmi a čerpadlom vody nemá nič spoločné.
to jsem si presne myslel,dekuji.Jen ze mi tam asi kolem neho trochu ukapava voda,neni to ani postrehnutelne...Uvidim,jestli to casem(termostat) vymenin a utesnim
termostat
Napsal: 21 říj 2007, 21:07
od philips412
Ahoj kluci,mam dilema- nejsem nijakej odbornik,myslite,ze by se dalo podle tech obrazku tady vymenit ten termostat i bez pomoci nejakyho mechanika?

Vi,ze je to subjektivni,ale zkuste to odhadnout...Spis bych chtel zasveceny nazory,jestli to je v pohode,pripadne i co za specialni naradi bych na to potreboval... Dik,F.
Re: termostat
Napsal: 22 říj 2007, 19:54
od Trdlo
philips412 píše:Ahoj kluci,mam dilema- nejsem nijakej odbornik,myslite,ze by se dalo podle tech obrazku tady vymenit ten termostat i bez pomoci nejakyho mechanika?

Vi,ze je to subjektivni,ale zkuste to odhadnout...Spis bych chtel zasveceny nazory,jestli to je v pohode,pripadne i co za specialni naradi bych na to potreboval... Dik,F.
Vyměníš ho v poho sám. Není to nic složitého. A budeš potřebovat 30 Torx na povolení dvou šroubů, který drží plastový kryt motoru a klasický ořech teď nevím z hlavy jestli je to 8, nebo 10 na povolení třech šroubů, který drží termostat.

Napsal: 07 lis 2007, 13:30
od Brano
Nazdar
Viete mi prosim poradit ci musim vypustit chladiacu kvapalinu pri vymene termostatu alebo odtial vytecie len malo kvapaliny? Mam X20DTL a termostat je hore na bloku motora. Diky
Napsal: 07 lis 2007, 14:08
od duff74
Vyteklo by ti jen tolik vody, kolik jí je nad úrovní termostatu, to znamená i z expanzní nádobky, která je výš. Než to mít celé mokré, to je lepší vodu vypustit přes takový malý plastový ventil (myslím že má červenou krytku), který je na chladiči na pravé straně dole viděno z pohledu řidiče.
Napsal: 07 lis 2007, 14:11
od Brano
Dik za radu. Vodu som uz raz vypustal lebo som menil chladic takze je to v pohode a zvladnem to

Ak som to spravne pochopil tak ju nemusim uplne vypustit ale staci len tolko aby som si to nezababral.
Napsal: 07 lis 2007, 15:17
od duff74
Brano píše:Dik za radu. Vodu som uz raz vypustal lebo som menil chladic takze je to v pohode a zvladnem to

Ak som to spravne pochopil tak ju nemusim uplne vypustit ale staci len tolko aby som si to nezababral.
Teoreticky stačí vypustit jen část, ale kolik to je, to nemám šajn. Já jsem to vždycky vypustil všechno.
Napsal: 09 lis 2007, 13:24
od čibi
Tak jsem si tu pročítal tohle téma, protože se mi nechtěl ohřát motor a koupil jsem tedy celé těleso termostatu za 1407 (wahler, Kelly).
Bylo to zbytečné, měnit to i těleso, stačil by samotný termostat. No ale 2x se mi to dělat nechtělo, takže teď se to ohřívá rychleji a topí pěkně.
Napsal: 19 lis 2007, 21:32
od Chavron
Taktiez sa mi to dost pomaly hreje a pravdepodobne nedoviera termostat. V autodieloch mi nasli ze sa da vymenit aj samotny termostat, nemusim menit aj ten hlinikovy odliatok. Nvyse, rozdiel je asi tisicka.
Napsal: 22 lis 2007, 17:29
od duff74
Taky jsem měnil termostat, koupil jsem QH za 251,- (norm. cena 310,-) a vyměnil ho, tak uvidím co je to zač. Pro ty, kdo hodlají výměnu provést a nemají rampu, jámu a nebo se jim nechce z nějakého důvodu vypouštet komplet voda existuje vypouštění vody přes expanzku, kdy se odpojí z expanzky hadička přicházející z leva ohne se dolů před chladič kde se strčí do PET flašky, nebo se nadstaví kouskem hadice a strčí se do kanystru na zemi, otevře se expanzka, prstem se ucpe vyústění po odpojené hadičce a do hlavního otvoru se silně ústy foukne, případně se fouknutí opakuje. Voda do jisté doby vytéká samospádem a pak se jí může pomoct foukáním. Nad termostatem je jí asi 2,5 l. Po výměně termostatu se doleje zpátky a je to.
Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně

Napsal: 22 lis 2007, 18:54
od Karel R
A jak jsi mazal ten nový termostat, tak to je vazelína, nebo lepidlo
?
Napsal: 22 lis 2007, 19:20
od duff74
V balení byl přiložený polštářek s nápisem Red rubber gear (nebo tak nějak). V pc translátoru jsem to přeložil něco jako červená masná guma. Ale konzistence je spíš jako vazelina a je spíš oranžová. Každopádně jsem tím koleno po obvodu potřel a přišrouboval. A drží a neteče. Tipnul bych to spíš na vazelínu.
Napsal: 22 lis 2007, 19:24
od Karel R
ok, díky, hlavně že to bylo přibaleno a nemusím nic shánět

Napsal: 22 lis 2007, 19:48
od josef
Chavron píše:Taktiez sa mi to dost pomaly hreje a pravdepodobne nedoviera termostat. V autodieloch mi nasli ze sa da vymenit aj samotny termostat, nemusim menit aj ten hlinikovy odliatok. Nvyse, rozdiel je asi tisicka.
Měnil jsem taky termostat hned po koupi auta. Někdy pohoda, někdy nezavřel. po vykuchání termostatu z hliníkové skříňky jsem zjistil, že v dosedací ploše talířku termostatu v hliníku je vytlačená hluboká drážka, takže nezbývalo než to koupit komplet i s hliníkovým odlitkem. Je to sice dost pálka (1400 Kč), ale teď pohodička a teploučko v autě.