Stránka 4 z 4
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 12:40
od Joska
technicky honíte řemenici, která "bere za mák" výkonu(stále), když zapnete klimu(a bez záruky) je jedno jestli mechanickou nebo automat - el.magnetická spojka(nejspíše a nejčastěji) spojí řemenici s kompresorem - to je ten úbytek výkonu o kterým asi mluvíte, nastavení ventilátoru, který honí vzduch do interiéru s tím nemá moc co dočinění. tím jen zrychluje předávání tepla (fyzikálně ne ochlazování!! ) výměníku, tzn - ventilátor na 4 ti požene sice "teplejší vzduch" ale víc, než vent1, chaldnější a míň...automat asi bude více měně regulovat výstupní - nastavenou teplotu - jak to bych si už vymýšlel
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 12:50
od zdenekp
Podle toho jak to vidím u sebe (mám automat), reguluje to právě otáčky ventilátoru. Porovnává nastavenou teplotu s teplotou v interieru (snimac je snad nekde v sloupku palubovky).
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 12:54
od brhy
aj tak klimu nepouzivam lebo je to somarina

takze nemam ani za ten mak menej vykonu
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:05
od Joska
no otáčky kompresoru to moc regulovat nemůže (maximálně přes nějakou kluznou spojku(to spíš ne...) nebo variátor...(ten by se ale asi uběhal)
na druhou stranu by ti ale měl ventilátor furt foukat stejně ne?? jeslti nebude spíše uzavítat "nějakou" klapku na přisávání "teplého vzduchu" bylo by to asi jednodušší řešení, ne?
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:07
od zdenekp
psal jsem otáčky ventilátoru, né kompresoru

Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:11
od Joska
druhý odstavec ...
....na druhou stranu by ti ale měl ventilátor furt foukat stejně ne?? .... (podle tvého nastavení...0/1/2/3/4)
to by totiž znamenalo, že když jsi dosáhl požadované teploty interiéru, vypne se ti ventilátor..
o kompresoru jsem psal jako o možnosti kde regulovat klima...
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:18
od zdenekp
Reguluje to jen otáčky ventilátoru.
Čím vyšší rozdíl nastavené teploty vs. teploty v interiéru, tím vyšší otáčky (např. při zapnutí klimy v rozpečeným autě). Otáčky ventilátoru se postupně snižují s klesajícím rozdílem teplot, myslím že se může ventilátor klidně i zastavit, ale to asi nenastane (většinou se auto rychleji ohřívá než ochalzuje).
Samozřejmě lze automat vypnout a otáčky regulovat ručně. To ale taky nemá vliv na kompresor. Ten se prostě točí stále podle toho jak se točí motor (řemen).
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:32
od Joska
ovládal jsem dvouzonový automat v superbu - a to tak, že jsem ho rozhasil, nastavil jsem u sebe si 14° a u bratra němce, pro kterýho jsem jel dovedlejšího města do hotelu asi 28° - a zaboha jsem to nemohl změnit

...asi si umíte představit jak se jelo(čekali na něj technici ve firmě)...(byl jsem ještě mooc malý ušák - ze 105ky na superb..to i ta řadící páka byla jiná...

)
automat pracuje tak, že se snaží(co nejrychleji) dosáhnout požadované teploty a udržet(+2° možná) je to tak, ne? tzn, nějaká regulace tam byt musí, manuál jen chladí, podle nastavení teploty - ale furt stejně, fouká 18°, 20°. atd...
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:32
od Salám
brhy píše:
klima zapnut ventilos na 4 a ide to ked mas v meste 35 stupnou a zapnutu klimu tak skus si dat plny za 3 a uvidis ten rozdiel

Jesli to nebude tím, že v horku jede každé auto hůř než při 10 stupních

Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:37
od zdenekp
jm9454 píše:automat pracuje tak, že se snaží(co nejrychleji) dosáhnout požadované teploty a udržet(+2° možná) je to tak, ne? tzn, nějaká regulace tam byt musí, manuál jen chladí, podle nastavení teploty - ale furt stejně, fouká 18°, 20°. atd...
Mám zkušenosti jen s Opel Zafira r.v. 2003 s automatickou klimatizací, to je moje auto.
Moje automatická klimatizace (= standardní) reguluje jen otáčky ventilátoru.
Edit: leda že by to regulovalo navíc (kromě otáček ventilátoru) i tu teplotu (pochybuju), ale to nepozoruju. Zato pozoruju změny otáček ventilátoru. Mluvím stále o Zafiře A.
Re: Klima vs. vykon
Napsal: 20 srp 2009, 13:47
od Joska
asi jo, šel jsem se zeptat kolegy, jen je mi to divné, ale technicky je to asi nejednodušíí...nejsem odporník
normální klima (ne v autě..)si reguluje výkon kompresoru...ale tady se kroutí kompresor jak mu kroutí motor...v tom máme schodu...