Zdravím, jsem po dovolené a narazil jsem na toto téma. Připomělo mě to mé pocity když i mě ukazoval rychloměr špatně. Psal jsem o tom zde
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=835 Teď již mám vše v pořádku, ale co my to vše dělalo než jsem to dal sám dohromady. Otáčkoměr i rychloměr po zapnutí klíčku vyjel na max. a když jsem přidal plyn tak otáčkoměr ukazoval obráceně směrem k nule a rychloměr taky nafta a teplota neukazovaly. V servise jsem byl dvakrát, umí to opravit ale jen výměnou celých budíků. Zdaleka u opla neví jak to vše funguje, mají akorát tabulku kodů a nahrajou ti tam ten správný, ale kam ho nahrávají to vůbec nevý. Jejich diagnóza špatné budíky, kupte si nové a cena .... morda.
Code budíků je uložena v paměti typu eeprom (pamět kterou lze přepisovat a není závislá na napájení, to znamená že se nesmaže po vypnutí napájení) která má pouze 256 bajtů. Cod budíku zjistíte po stlačení nulování deních kilometrů a přidržení, muj code je tedy 009,3 to ,3 je třetí něčím vylepšená verze, puvodní byla 009,2 ještě se zobrazí jedno číslo které my není známo k čemu je ale s největší pravděpodobností jde něco kolem rozměru pneumatik. tabulka kódu je zde:
Code-Index-Liste Tacho
Motor Reifengröße Code-Index
X12XE 165/70R14 001
175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 002
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 003
X14XE /
X16XEL /
X18XE1 /
X20XEV 175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 006
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 007
X16SZR 175/70R14, 185/65R14, 215/40ZR17 004
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 005
X17DTL
Y17DT
X20DTL
Y20DTH 175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 008, ab MJ01 033
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 009, ab MJ01 034
175/80R14 27, ab MJ01 035
Z12XE 165/70R14 030
175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 031
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 032
Z14XE /
Z16SE /
Z16XE /
Z18XE /
Z20LET /
Z22SE /
Z22XE 175/70R14, 185/65R14, 215/40R17 033
185/70R14, 185/65R15, 195/60R15, 205/50R16 034
175/80R14 035
V opelu se tváří že jsou specialisti, ale na elektroniku a výpočetní techniku nemají, mají akorát proškolené automechaniky na ovládání přístroje TECH2, ale o eeprom vědí h...o. napojení na ten jejich zázrak mě stálo 500,- a to my nic nespravovaly. Origynál OPEL TECH software se dá stáhnout z internetu a dá se obejít i hardw. klíč ale je k prdu bez přístroje se kterým spolupracuje. V servise umí změnit kód ale to není přepsání celé eeprom co tam je. Stačí sehnat spravný damp třeba ho přečíst z jiných budíků a ten tam nahrát programátorem eeprom nebo zařízením které popisuji na
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=835 a je to (jenom nepoužívat staré PC typu 486

. Mohu nabídnout damp ale jen k mému autu 009,3 Chodit do servisu kde vám technik kterému řeknete o eeprom řekne že plácáte nesmysli je vyhazování peněz.
toto je damp a záleží na každém znaku:
BC09181201479719990093<3Ě:<Č xh=Kq2