Stránka 4 z 7

Napsal: 13 úno 2007, 16:43
od CUBErt
No já měnil x věcí na přední nápravě právě na 180ti tísících...

Napsal: 14 úno 2007, 13:25
od nada
este mam jeden problem... clovek co mi auto predaval mi vravel ze je tam zly nejaky homokyneticky klb....sa to prejavuje takym pukaním ked idem do prava a pridam plyn....taky puk puk....:) ma stym niekto skusenosti co je to zac a akosa to da odstranit teda okrem vymeny samozrejme...ale asi nijako:)

Napsal: 14 úno 2007, 18:53
od Trdlo
Homokinetický kloub je kloub, na kterém Ti de facto drží kolo. Doporučuju rychle vyměnit, aby Ti nevyběhl. Projevuje se přesně tím, co popisuješ, to jest pukáním, neklidným chodem kol z plného do plného rejdu....
V replice stojí cca 2700,- Kč, práce v servisu tak na dvě hodiny.
Jinak je to takový kužel, zasunutý do ramena nápravy, je na něm manžeta zajištěná páskou. Kdyby jsi ho chtěl najít. :wink:

Napsal: 14 úno 2007, 20:26
od nada
Noo dakujem za odpoved....inac hned vymenit.. no s tym som neratal....inac mal som to na rampe tak nahodou presne viem ako vyzera teda kde sa nachadza....a mam sancu tu vymenu zbuchat sam alebo je to cisto len pre profikov?? ale asi sa stava ze clovek narazi na nejake tie atipicke šroby...Inač by ma este zaujimalo ked sa tu bavite o tych gulovych čapoch a vymene, či sa to meni iba samotne teleso toho čapu alebo sa to meni aj s tzm celym spodnym ramenom....som si totiž všimol že ten čap tam je nitovany a nie skrutkovyna...tak si len neviem predstaviť ako si to niekdo doma na kolene odvrtava a znovu nituje:) ale ved nato su asi servisy....ale ked sa to meni aj stym spodným ramenon tak to musi stať asi vac jak 800korun:) diky hoši:D

Napsal: 14 úno 2007, 22:46
od Trdlo
No pokud Ti ten kloub půjde vytáhnout z ramena, což je lepší případ, tak ho vyměníš v klidu sám, ale jelikož ho většinou nevyndáš (protože je do ložiska zakouslej), tak musí ven celý rameno a kloub vylisovat. Ale dá se to zkusit, není to zase tolik práce, když ho dostaneš ven sám, novej nasadíš jako prd.
Akorát po výměně kloubu by jsi měl udělat i geometrii.
A k tomu čepu, dá se vyměnit samostatně, je nejtovanej, musíš odvrtat ty nejty a pak dáš šrouby, co jsou u nového čepu přibaleny.
A až budeš pod autem, tak zkus taky vůle na kostech (spojovací tyčky stabilizátoru), jsou na nich dva čepy a to taky rádo odchází.

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:22
od Brano
Nazdar
Este vcera som si myslel, ze mam poskodene horne ulozenie tlmica ale ked som sa tomu pozrel blizsie na zubok tak som objavil volu v cape spodneho ramena. Vyzera to takto http://obchod.autokelly.sk/imageview.as ... 215710.jpg
Ak som dobre pochopil co pise Trdlo vyssie tak musim vymenit cele spodne rameno?
Nestaci odvrtat tie tri nity, ktore drzia cap na ramene a priskrutkovat ich naspat?

Vopred diky...

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:35
od langdon2
Ja si myslim ze staci ten cap vymenit...Presne, odvrtat, a naskrutkovat novy cap.Sak tie capy sa predavaju aj samostatne....A na www.opelclub.sk je dokonca na to aj navod ako sa to robi.

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:37
od Trdlo
Popsal jsem to na špatný auto.... :oops: už jsem to opravil. Samozřejmě to jde. Odvrtáš nejty, vyklepneš čep, dáš novej a dáš šrouby co jsou u čepu. A pokud pro něj půjdeš do kelly, vem si hned i na druhou stranu a udělej oba. Měly by se měnit v páru. A vezmi si delphi.

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:38
od langdon2
tak tak, to mas ako s tlmicami...vzdy menit len v paru...Taktiez aj pruziny.

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:39
od Brano
Diky za rady
Predpokladam, ze nasledne by som mal spravit aj geometriu...
Alebo netreba?

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:39
od nada
Ahoj ahoj

tak ja ma za sebou komplet vymenu aj capov ramien, aj riadenia aj tyciek stabilizatorov. nakoniec mi buchot sposobovali tie tycky..nanestasteie pre mna som ich menil az posledne, ale tak aspon mam komplet vsetko nove.. Ako pises tie gulace je mozne odvrtat a naskrutkovat nove.. nieje to nic tazke. akurat sem tam nejde nieco dobre povolit. ak si trochu technicky zdatny zvladnes to aj sam.. niekde tu bol aj postup na astru F ale je to podobne.. Ak mozem odporucit na tej stranke auto kelly sa daju najst aj gulace su skrutkami..vraj su to nejake spevnene skrutky aby si ich hned na prvej jame nestrihol.. skus kupit tie a mozes ist na vec..

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:41
od nada
Brano píše:Diky za rady
Predpokladam, ze nasledne by som mal spravit aj geometriu...
Alebo netreba?
geometria sa vraj robi iba po vymene capov riadenia..ja som vsak menil vsetko a daval som ju robit po vymeme gulacov. Inak markantny rozdiel pred a po..fakt som to mal znacne rozhasene.. aj na gumach to bolo nielel vidiet ale aj pocut v zakrutach.

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:48
od Brano
Tak vidim a citam, ze to ide aj svojpomocne.
Pustim sa do toho ale este predtym zrusim objednanu navstevu servisu OPEL :D
Len dufam, ze nenarobim viac skody ako uzitku...

PS: s utahovacimi momentami je to ako?

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 09:54
od langdon2
Srobujes pokial ide.....:D :lol:

Re: klepani pri nerovnostech..

Napsal: 22 dub 2009, 11:12
od Trdlo
Momenťák v ruce. :D Zvládneš to sám, jen povolíš čep z náboje, montpákou stlačíš dolů, odvrtáš a našroubuješ nový. Geometrii nemusíš, odklony se na astře stejně nenastavují a sbíhavost se ti výměnou spodního čepu nezmění.
A ještě dodám u delphi čepů jso všechny šrouby dodávány s čepem. Jak na upevnění čepu do ramene, tak k náboji. I s matkami. Jen si všechny ty šrouby mázni při montáži měděnou vazelínou, ulehčíš si povolování až to budeš rozdělávat příště. :wink: