Stránka 30 z 50
Re: agr
Napsal: 10 srp 2011, 15:47
od ocec
Filtre boli menene (vsetky) pri 70 000 km (teraz mam 81 000 km), takze to asi nebude problem. Skrtiacu klapku spolu s EGR som daval cistit asi pre 2 mesiacmi a taktiez bola robena diagnostika, ktora bola cista.
Re: agr
Napsal: 18 srp 2011, 21:10
od piko7697
mne vyhadzuje vyhadzuje chybu ked zafiru vytočím nad 110 km/ hod
Re: agr
Napsal: 01 zář 2011, 10:27
od kroup
Zdravím. Před týdnem mě u Astry už potřetí vypekl EGR, klasicky auto cukalo atd atd, byl jsem zrovna na dovolené daleko od domova, tak jsem EGR jednoduše odpojil. Od té doby problémy zmizely, stabilně svítí kontrolka řízení emisí. Ale objevil se jiný problém, při startování.
Má to pokaždé stejný průběh: Nastartuju, auto chytí na první otočení klíčkem, běží 5-10s, pak jakoby přestane být schopné držet volnoběžné otáčky a chcípne. Nastartuju podruhý, přitom motoru trvá o chvilku dýl než chytne (otočí tak třikrát čtyřikrát), a pak už jede normálně, nechcípe. Opakuje se to pokaždý, když je motor vypnutý aspoň pár minut.
A tak se ptám: Je to projev toho odpojeného EGRu, např. zmatená ŘJ nebo EGR zaseknutý v nějaké hloupé poloze? Nebo se mám poohlédnout ještě po jiném problému? Napadá mě škrtící klapka a váha vzduchu...
Předem díky za každou radu.
Re: agr
Napsal: 01 zář 2011, 14:16
od cheops

- to je v kruzku ta hrdza (asi)
To: Kroup: ziadne strachy - presne to iste mam aj ja teraz. (na Z14XE) EGR ventil blbne, pri nizkych otackach to cukalo a kontrolka emisi nesvitila. tak som odpojil konektor na EGR - cukanie zmizlo ale startovalo to presne ako tebe - 1. to drzalo asi 3-4s a potom chciplo. na 2. az 3. pokus to chytilo a islo normalne az na mierne zvysenu spotrebu (mam BC, kde vidim okamzitu spotrebue). Podla mna ten EGR ostaval otvoreny pri nizkych otackach - a ked som ho odpoji; tak RJ nevedelo co stym vzduchom a preto to 1-2x zhaslo az dala RJ bohatsiu zmes a motor ostal po nastartovani nezaduseny. Ale uz necukalo v ziadnych otackach.
Po odpojeni EGR ostala samozrejme svietit kontrolka emisi - ale kedze chyba je na EGR tak som to neriesil.
Nakoniec som sa naucil startoval ako na starej skodovke - jemne slapat periodicky na plyn ked to ide chcipnut -viem to uz nastartovat na 1x
Problem je ze teraz som EGR zapojil - startuje normalne, len kontrolka emisi uz zhasnut nechce. A prave dnes som odmontoval EGR. Precistil karburator cleanerom. Len sa mi na nom nepaci ze je ta priruba v mieste kde prechadza hriadelka EGR do toho objemneho telesa od hrdze (alebo co sa divny sajrajt je na tom zvonka) a v tom mieste je nejaky jak plechovy kryt hriadelky toho ventilu a mam obavu ze mi to nejako skorodovalo a nehce sa to hybat. Pozeral som hadice s chaldiacov - a nikde to netece tak netusim odkial to tam doslo. aj ked motor mam tam ako pochcany niecim co je teraz ako biele kvapky - netece mi nic... Aj EGR ma take biele bodky - je to vidiet na mojich fotkach.
Neviete co je to za kondenzat?
Prave teraz idem EGR napojit na 12V ci sa mi to pohne. a uvidim.
Vkladam aj foto toho mojho bazmeku s vyobrazenim kde je to hrdzave.
Inak pre info: pytal som sa v OPLI ci sa EGR na Z14XE neda softwareovo odpojit. Odpojit bola: da sa. najprv to musime zaslepit ale nemame zaslepku na sklade - musime objednat. (co ma pobavilo, lebo na otazku, ze preco, tak mi povedali, ze nikto to od nich nechce

) a potom to napoja na PC a nahraju novy soft - len to stoji v OPLI v Bratislave cca 80Eur. Tak teraz nad tym uvazujem ako nad jednou z alternativ co s tym.
Len som sa neopytal ci EGR musi byt na tuto operaciu funkcny...
Re: agr
Napsal: 05 zář 2011, 20:43
od Arwy
Na Z14XE 2001 sa nedá EGR originálnym softom deaktivovať bez ďalších úprav. Z14XE bez EGR boli až od modelového roku 2004 (ak si dobre pamätám) a tam sa už používa len jeden vetrák chladenia.
Tak ale možno majú na to nejakú fintu.
Re: agr
Napsal: 05 zář 2011, 20:57
od frenkiecz
Ventil musí být funkční,jinak ti stále svítí chyba.Záslepku si uděláš za 1/2 hodiny na koleně.Nic složitý.
Re: agr
Napsal: 09 zář 2011, 11:19
od kroup
Tak EGR mi opět definitivně umřel. Měl jsem už dvakrát měněný, originální GM repasovaný ventil a musím říct, že to není dobrá volba. Ten původní nový ventil z výroby umřel po 100tkm, každý z repasovaných vydržel jen 15tkm. Dnes jsem s tím byl v Srba Servisu, kde mi ho měnili před rokem a čtvrt. Ventil jednoznačně určen jako zdroj problémů. Krásně bylo vidět jak se zasekává v otevřené poloze, technik mu musel vždycky pomoct aby zaklapnul zpátky. Samozřejmě mi nabídli bezplatnou výměnu kus za kus, protože je ještě v záruce. To jsem ale nechtěl, protože by mi samozřejmě vyměnili zase za repasovaný a jak jsem už napsal, životnost je dost krátká a za rok bych mohl mít ten samý problém zase.
Tak jsem jim navrhnul, že samotný ventil nebudeme řešit, ať mi tam dají záslepku a do řídící jednotky nahrají software, který deaktivuje funkci EGR. Technik mi řekl, že musí nejdřív zjistit, jestli to pro moje auto půjde, protože to nejde pro všechny modelové roky (další informace viz.
Náprava v provozu: 1897). Navíc to nejde vyřešit v rámci záruky, takže jedině jestli si to chci zaplatit. Samozřejmě jsem souhlasil.
Technik zjistil, že moje Astra tu úpravu mít může, přehrál software, ve skladu vyhrabal záslepku a za 836,-
mám od EGR navěky pokoj 
Re: agr
Napsal: 09 zář 2011, 16:17
od kroup
To cheops:
Na zaslepení EGR ventil nemusí být funkční, pokud se deaktivuje v řídící jednotce. Nechali mi tam taky ten rozbitý (viz. můj předchozí příspěvek). Technik mi řekl, že s novým softwarem v ŘJ už se EGR vůbec nijak nezapojuje, tj. nejen že ho jednotka nesnímá, ale ani nekmitá naprázdno. Plní jen takovou funkci, že drží na místě tu záslepku, která je jinak docela tenká (je to to stejné těsnění z tenkého plechu jako je tam původně, akorát bez jedné díry).
Re: agr
Napsal: 12 zář 2011, 11:52
od milosh
Tak se taky hlasim do klubu majitelu nefunkcnich EGR

Auto je 1.6 16V rv 98 a najeto nyni 126t, jezdi prevazne jen po meste coz bude asi problem toho vadnyho egr, hlasi mi to chybu
P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
Nevite nekdo kde v okoli Usti nad Labem tento ventil vymeni?
Re: AGR / EGR
Napsal: 12 zář 2011, 17:24
od Mike.S
zkoušel jsi ho vyčistit? na tom 1km najetém každý den to musí být zas****špiněné jako prase
Re: AGR / EGR
Napsal: 12 zář 2011, 20:37
od milosh
Cistit budu zitra, musim nejdriv koupit ten torx 30 doma ho nemam

Re: AGR / EGR
Napsal: 12 zář 2011, 20:42
od Defender
Mildo vydrž, něco zkoušíme s PepouS (teda spíš jen Pepa sám

) jestli to půjde, tak bude taky s Xkovýma EGRama amen

Re: AGR / EGR
Napsal: 12 zář 2011, 21:04
od milosh
Ok ale ja potrebuju i gecko pojizdny a ne aby nam stalo pred barakem

Re: AGR / EGR
Napsal: 14 zář 2011, 20:41
od milosh
Tak dnes diky Otasovi jsme ten egr procistili, nasadili zpet a zatim po ujeti par km snad dobry, mam ten kde se "jehla" zasouva dovnitr. Stejne bych ho ale zaslepil, vim ze sem nekdo daval cislo toho dilu ale z tech 30 stranek to je na pul dne hledani, muzu poprosit tu dobrou dusi jeste jednou? Dikes

Re: AGR / EGR
Napsal: 14 zář 2011, 21:11
od Mike.S
Milosh: 58 51 970
