Stránka 22 z 57

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 05 čer 2009, 15:50
od brhy
skoda ze nejsi z BA by som ti dohodil super elektrikara

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 05 čer 2009, 15:56
od langdon2
A naco by mi bol? Toto je mechanicky Tempomat.Predpripravu na tempomat mam v aute. Takze len hodim novu packu, RJ Tempomatu, bovden, a par kablov spojim....na vsetko uz mam schemy. Nic zlozitteho. A do elektriky sa zasa trocha vyznam. Ale aj tak diky.... 8)

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 05 čer 2009, 16:48
od brhy
ok ja sol chcel byt len napomocny aby ked zapnes tempomat ti nevyplo radio :lol: :lol:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 05 čer 2009, 19:03
od langdon2
Tak to sa nestane...:) Neboj.Som pisal Iurajovi, som sa s nim uz dohodol.

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 05 čer 2009, 20:32
od ivrai
brhy píše:chlapyyyyy potrebujem tu schemu :cry:
asi potrebujes kanonicky vyklad tej schemy.
zrada by mala byt v spinacoch na pedaloch

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 06 čer 2009, 12:54
od ivrai
pre mechanicky tempomat som otvoril temu:
Dodatocna montaz - mechanicky tempomat - motor benzin kod X*

klikni sem https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 86&start=0

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 28 čer 2009, 13:54
od mira
Mám ve svém G-čku motor Z16XEP Twinport a oba konektory jsou připraveny, tempomat by tedy mělo jít zprovoznit. Zaskočla mě ale zkušenost Krakena, že do Z14XEP Twinport tempomat instalovat nejde. Vojta to zdůvodnil, že tyto motory z H-čka neumožňují v G-čku tempomat, protože nemá CAN -bus. Když ale nemá CAN -bus, musí mít ŘJ, do které je každý signál přiveden vlastním drátem. Znamená to, že motory Twinport v G-čku mají ŘJ, která tempomat nepodporuje? V Oplu mi řekli, že to lze zjistit jen diagnostikou za 500 Kč. Nemáte někdo levnější odpověď?

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 29 čer 2009, 16:54
od Arwy
RJ Z14XEP nemá vstupy pre páčku tempomatu, RJ Z16XEP ich má. Myslím si že je to z toho dôvodu, že Z16XEP sa začal montovať od polovice m.r. 2003 kedy sa CanBus ešte nepoužíval. Motor Z14XEP sa začal montovať do Astry G od polovice m.r. 2005, kedy Opel už používal CanBus. Obecne možno povedať že v prípade Z14XEP bol CanBus motor prispôsobený pre montáž starou technológiou do výbehového modelu auta. Preto sa ani do G Astry s týmto motorom nedal doobjednať palubný PC, tempomat a myslím že ani autom. klimatizácia.

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 30 čer 2009, 07:23
od Kraken
Presne tak, ale určite sa to dá obísť, len kto sa na to podujme prvý. :D

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 30 čer 2009, 16:26
od ivrai
Kraken píše:Presne tak, ale určite sa to dá obísť, len kto sa na to podujme prvý. :D
Arwi to urobi za atraktivnu pausalnu cenu ;-)

predpokladam, ze transplantaciou RJ z Z16XEP, aj ked jednotka z Astry F X16XEL by bola lacnejsia

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 30 čer 2009, 20:55
od Arwy
RJ asi nie sú rovnakého typu, Z16XEP je Multec a Z14XEP je Motronic. Jedine zistiť či má RJ Z14XEP piny pre CanBus a urobiť to ako v Háčku. Ale je to čisto teória.

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 02 črc 2009, 22:03
od Gondo
Potřebuji radu. Čeká mě tahání kabeláže pro tempomat od konektoru páčky k ŘJ. Snažil jsem se vypátrat, kde je ŘJ, ale moc jsem neuspěl. Jde o benzínový motor Z18XE. Vyfotil jsem něco, co si myslím že je to ono, potřeboval bych to potvrdit.

Obrázek

Obrázek

Kam se ten kabel připojuje na straně ŘJ? Propojuje se to s nějakým kabelem, který vychází z konektoru, nebo má ten konektor volný pin? A existuje někde nějaké schéma zapojení těch konektorů? Jsou tam dva a netuším, kde hledat čísla pinů.

Díky moc za radu.

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 02 črc 2009, 23:10
od Frydex
Jo to je ŘJ. Ty konektory poznáš tak, že jeden svazek kabelů vede do motoru a druhý viditelně k nádobce s chladící kapalinou a pak dál do kabiny, na ten to příjde napíchnout. Po vytažení svorkovnice z ŘJ se podívej na spodní stranu kde jsou piny, mělo by to tam být popsáno. A nebo pak zcela jistě to je popsáno vevnitř, když sundáš ten horní plastový kryt z te svorkovnice. Vždycky na začátku a na konci každé řady je číslo, piny uprostřed řady si logicky pak spočítáš... :wink:

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 02 črc 2009, 23:20
od David B.
Snad ti to pomůže: http://www.veramon.czweb.org/rj/RJ_Z18XE.pdf Je to na konektoru X57, piny 27, 43, 59.

27 - D
43 - C
59 - A

Blíže najdeš popis zapojení v TISu.

Re: Dodatečná montáž: Tempomat

Napsal: 02 črc 2009, 23:21
od Trdlo
Jo, jak píše Frydex. Je to spodní štekr. A napojit to přijde na PIN 10 - spojkový spínač, šedý vodič, PIN 27 - páčka, černo žlutý vodič, PIN 43 - páčka, černo hnědý vodič, PIN 59 - páčka, černo červený vodič.
Hlavně si zkontroluj ten PIN 10, jestli je nebo není obsazený na ten spojkový spínač. Ať tě to pak nepřekvapí...
Pin si nejlépe vyrobíš, když koupíš canon samici třířadou (15pin), rozlomíš ji a použiješ prostřední piny.
A tady je číslování pinů, ale vevnitř jsou jak psal Frydex krajní vždy popsané.