Stránka 22 z 24
Re: Termostat
Napsal: 27 pro 2010, 13:27
od ála
Jeena: hele ja tomu sice rozumim jako koza petrzeli, ale ten drat ti podle me vede k cidlu teploty... a to by tam asi melo bejt zapojeny (je mozny ze se podle toho spouti vetraky?)

dystak me nekdo opravte

Re: Termostat
Napsal: 27 pro 2010, 17:40
od Jeena
ála: jo je to tak, je to k čidlu ale včera už bylo prd vidět, tak jsem se překouk - ono to je až pod tím kolenem, který se mění
ale stejně to byl porod-tři hodiny jsem mordoval jeden šroub- nakonec jsem ho musel odvrtat- upozorňuju že jsem měl správnej vercajk, jen podezírám předchozího majitele, že chtěl ten termouš už měnit, a serval tu spodní hvězdičku...
no nic, ale hotovo a už se ručička zvedá-doufám, že spotřeba bude teda klasat...
Re: Termostat
Napsal: 06 led 2011, 14:42
od 1roxor
Nazdárek všetci,mám menší problém s chladiacim systémom na mojej astričke g 1.4 16V,kúpil som ju pred nedávnom a kedže to bolo tesne pred mrazom a pôvodný majiteľ mi nepovedal že je tam len čistá voda,tak mi to celé zamrzlo,čo však nebol problém,vodu som vypustil,dolial nemrzku ale problém nastal že sa nechce motor za jazdy zohriať a otáčky motora kolíšu od 1000-1500,až keď postojím a vypnem kúrenie,tak teplota stúpne tak na 80-85 a otáčky tiež klesnú na normál.Čítal som tu rôzne diagnózy a pravdu povediac som z toho úplne mimo...ja som si najskôr myslel že je to celé zavzdušnené tým ako som dolieval nemrznúcu zmes,ale teraz mám podozrenie už aj na termostat,aj keď sa mi to nezdá že by sa pokazil zrovna keď to bolo zmrnuté.
Re: Termostat
Napsal: 06 led 2011, 21:28
od prma
Ty otáčky souvisí s teplotou jen chviličku po nastartování.Mám ten samý motor,teploměr se ještě zdaleka nepohne a otáčky jsou v normálu na první křižovatce-asi 1km.Takže v teplotě bych chybu nehledal.Spíš bych zkontroloval čistotu klapky,svíčky a nezapomeň na kvalitní benzin-taky umí pěkně rozhoupat otáčky.Co se týká teploty,u Astry teplota šplhá celkem pomalu,ale plynule.Mě drží 88 i při -15,ale docílí to tak po 20km při topení naplno.Topení by mělo začít vlažit celkem brzo,tak při 75 už jde teplo,při 88 to musím tlumit.Nebo-li při -15 se po ohřátí musí dát cestovat v tričku,jinak je něco v nepořádku.
Re: Termostat
Napsal: 07 led 2011, 07:39
od 1roxor
Ono mne ide teplý vzduch už pri 70 stupňoch a dovtedy sú otáčky vyššie,ale ked sa dostane ku 80 klesnú na normál,všetko to začalo robiť po zmrznuťí vody v chladiči,dovtedy bolo všetko OK.Nezdá sa mi že by sa pokazila klapka aj termostat naraz,skôr by som to tipoval tou nízkou teplotou a riadiaca jednotka dáva viac benzínu ako keby išla stále na sytič
Re: Termostat
Napsal: 07 led 2011, 11:32
od prma
Termostat může haprovat,vyskočí-li teplota až po vypnutí topení ,ještě na to může mít trochu vliv čidlo teploty,včetně čistoty konektoru,ale stejně pro volnoběžné otáčky musí být jedno jestli má voda 70,80 nebo 60.Při těhlech teplotách už musí být ustálené na normalu.Já mám s houpáním volnoběhu zkušenost se špatným benzinem.To lítalo od 1500 až do chcípnutí,ale chvilku po nastartování.Skoro mi to přijde na schodu náhod s tím zamrznutím.Spíš se projevila jiná závada.Sice píšeš,že jsou reakce na teplotu 70 a 80,ale z toho mi vychází,že čidlo teploty přibližně chodí,termostat by to sice měl udržet i bez vypnutí topení,takže asi nebude uplně ok,nicméně to neřeší zmiňované houpání.Zkus zkontrolovat včechny konektory,jestli náhodou něco špatně nesedí-při vypnutém klíčku,ať se ti nenačtou chyby.Pokud to nepomůže tak ještě zkus vyblikat kody.
Re: Termostat
Napsal: 07 led 2011, 14:45
od 1roxor
Už som viac menej rozhodnutý-výmena termostatu a keď to nepomôže tak diagnostika na PC.Ešte by som Ťa poprosil o radu ako sa odvzdušnuje chladiaca sústava...niekto tu raz spomenul že vraj sa to dokáže odvzdušniť aj samo...lebo hladal som nejaký odvzdušnovák na hadiciach ale nič som nenašiel
Re: Termostat
Napsal: 08 led 2011, 10:50
od prma
Já když měnil termostat,tak jsem to jen nechal ohřát na velký okruh a otevřel víčko od nádobky,pak dolil.Po pár jízdách,až vyběhne všechen vzduch můžeš pozorovat mírný pokles hladiny.Doleješ a hotovo
Re: Termostat
Napsal: 18 led 2011, 18:56
od Mitom
Kdyz jsme u tech termostatu...pred cca 3 roky jsem menil vlozku v termostatu (opet musim podekovat ochotnym clenum tohoto fora ze Slatiny a okoli

), no a v posledni dobe sleduju, ze prestoze ujedu treba i 30 - 40 km v kuse a venkovni teplota je vzdy nad 0°C (treba predevcirem jsem jel HA - OV tam a zpet a bylo cca 5°C), tak rucka teplomeru je stale zcela vlevo, maximalne ma snahu se jen obcas lehce "odlepovat" smerem vpravo. Znamena to, ze je termostat opet v "prde.."?
Timto bych "avizoval" na dobre lidi ve Slatine (dobre zkusenosti

)...jako, ze bych treba opet dojel a pri povykladani u kafe a za nejaky ten obolus si to nechal zase vymenit

(no a navic mam kamosku v Bilovci, takze bych spojil uzitecne s prijemnym

)
Re: Termostat
Napsal: 18 led 2011, 18:58
od 22 ToMik
to Mitom: podle mě to bude termostatem, tohle mi přesně auto dělalo a po výměně OK
Re: Termostat
Napsal: 18 led 2011, 19:11
od Mitom
Ja si to myslel...tak snad se "Slatina" ozve

Re: Termostat
Napsal: 28 úno 2011, 19:24
od tomas3
Ahoj jak je náročná výměna termostatu u Z16XE? Stačí vypustit kapalinu na chladiči, vyměnit termostat a nalejt jí tam zpátky? Díky
Re: Termostat
Napsal: 28 úno 2011, 20:08
od tomas3
tomas3 píše:Ahoj jak je náročná výměna termostatu u Z16XE? Stačí vypustit kapalinu na chladiči, vyměnit termostat a nalejt jí tam zpátky? Díky
Teda hlavně mě zajíma toto:
Chladící kapalina totiž na nových hliníkových součástech vytváří ochranný povlak, k čemuž není ve staré kapalině dostatek korozivních činitelů.
Jestli tedy musím s termostatem dát i novou kapalinu nebo bude stačit vrátit tam tu starou? díky
Re: Termostat
Napsal: 28 úno 2011, 21:35
od prma
Kapalina má s ohledem na své měnící se vlastnosti nějaký předpis výměny,teď nevím z hlavy kolik,ale určitě to není podmíněno novým termostatem, ale časem.
Předpokládám-li že 1,6 je řešena obdobně jako moje 1,4 tak je složitost přesně jak popisuješ,tedy zhruba 15 minut práce.
Tedy, plus asi hodina na nalezení vhodné hadice a nádoby na vypuštění

Re: Termostat
Napsal: 28 úno 2011, 22:17
od peter13675
ak tam mas modru tak ta sa ma menit po 2-3 rokoch, ak tam mas uz tu novsiu cervenu tak ta sa meni po 5 rokoch (ak ju tam budes mat aj o rok dlhsie az tak vela sa nestane)
pri vymene termostatu tam samozrejme mozes naliat tu co si pred vymenou termostatu vypustil
napriklad pri vymene vodnej pumpy (rozvody) vypustis celu napln chlad. kvapal. tak vtedy mozes rovno naliat novu, ak mas uz nejaku staru
pri vymene termostatu staci vypustit (cez hadicku) max. 2x1,5l do PET flase (aj to je vela)
vymenis termostat, nalej ju tam zpátky, a este potom nechavam 2-3min pobezat motor na volnobehu pri pootvorenej nadrzke chlad. kvapal. (odvzdusnenie) aj ked ono sa to odvzdusnenie asi aj samo