Vyjímky ještě existují třeba Valvoline synpower 5W-40, Mobil1 0W-40 1 New Life, některe Motuly a Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech jsou plně syntetické. Jinak v pema-oleje nakupuji, zbozi si vyzvedávám na prodejně a jsou tam velice příjemni.
Opel astra F combi 1,6 - X16SZR manželka,Opel astra G combi 1,6 - X16XEL v mém užívání
Ten Total Quartz 9000 5W40 co používám já by taky měl být plně syntetický, alespoň co jsem se dočetl na netu. Hydrokrak tj. něco v tom smyslu částečně syntetický jak se tu píše by měl být od Totalu Total Classic 5W40. Dnes už se ale na syntetiku a polosyntetiku nehraje. Hlavní je to aby olej splňoval normy které má na obalu napsané a to drtivá většina olejů běžných značek splňuje a je celkem jedno jakým způsobem jsou vyrobeny. Jinak oleje GM určitě GM nevyrábí. Nějakou dobu to byl údajně Elf pak bych řekl že GM prostě bere od toho výrobce který mu dá nejlepší podmínky.
Lubas: Na co tam budeš na léto cpát 15W40 když tu 10W40 od GM můžeš mít levněji než Mogul Felicia a podle mne když po létě 15W40 vypustíš trocha Ti tam zůstane a zhorší Ti bod tuhnutí té 10W40 co tam naliješ na zimu.
Jinak pokud je motor již opotřebovaný a má vůle tak pokud tam naliju 15W40 místo 10W40 tak si moc nepomůžu. Jakmile se motor zahřeje tak hustota oleje bude cca stejná u 10W40 i 15W40. Hustější bude jak už někdo psal olej s vyším číslem za W tj např. XYW50. Jsou ale dražší a při úniku 2l za interval bych tam prostě dal GM 10W4O a nic neřešil. Za tu cenu co se dá sehnat je to myslím ideální řešení.
Pokud máš starší auto, volil bych 10W 40... , aby ti to 5 wéčko neudělalo větší škodu. 10W jsou vhodnější pro starší motory a kór když nevíš co tam předtím bylo lito a olej a kolik to má ve skutečnosti nalítáno. Nejlepší je dávat značkové oleje. Castrol, Helix, já používám BP, prostě kvalitní a známé oleje.
Čili za mě 10w 40 + Castrola, Helixe, BP ... a další značkové oleje
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Absinth píše:Pokud máš starší auto, volil bych 10W 40... , aby ti to 5 wéčko neudělalo větší škodu.
Toto už dnes neplatí je z dob kdy opravdu po používání levného oleje při přechodu na kvalitní hrozilo např. mohutným uvolněním nečistot ucpání olejových kanálků. Při dnešních olejích to myslím nehrozí pokud tam někdo nelil nějaké svinstvo. Já s nájezdem 222tkm používám 5W40 a no problem. Osobně doporučuji Total Quartz 9000 5W40 dá se sehnat za velmi příjemnou cenu.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
hm já sem koupil master oil 5w40 5l za 800+100filtr-práce jak svina bordel...pak sem si nechal dělat rozvody a dali mě tam zas nový olej castrol 5w40 a filtr a vyšlo to 300..no mak si dělej sám doma to se vyplati ....
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...
Radši bych zůstal u 5W40. 1,7DTi se po startu promazává pomaleji tak si myslím že 5tkový olej je na to lepší a dá se sehnat za velmi slušnou cenu. Já 5W40 liju i po 223tkm a mezi výměnami dolévat nemusím.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu