Stránka 21 z 21
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 24 led 2013, 13:51
od p.somik
matozippi píše:nie je pravda... 1.9 existuju vo vsetkych vykonovych verziach aj bez filtra
brat ju mal vo VeCe, dokonca verzia po FL, takych je velmi malo
i verze 110 KW ?? mám za to , že tato verze ho měla v základu
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 24 led 2013, 13:57
od Mirdas
dělaly se oboje verze
pokud je na sloupku u spolujezdce štítek s O,5 je tam DPF pokud 1,2 tak DPF není

Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 24 led 2013, 13:58
od HonzP
takže pokukovat po dvoulitrech, na jednasedmy dlabat....
to s dvouhmotovou spojkou je fajn info!
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 24 led 2013, 14:44
od p.somik
dvouhmotovou spojku má i octavia, cena výměny teď platil známy -25.000,-Kč

Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 25 led 2013, 14:32
od peter13675
p.somik: 1.7 motory mají dvouhmotovou spojku- výměna kole 20.000
chces povedat ze 1.9 motory ju nemaju ?
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 26 led 2013, 00:49
od Radoš 92
Mají, taky jí mám.
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 26 led 2013, 12:49
od p.somik
No, co jsem koukal, vydržet by měla - podle způsobu jízdy- minimálně 200.000 km, cena sady je v nákupu (na Radošův motor) od cca 6.500,- včetně dph, značka LUK, nebo VALEO, SACHS asi 9.000,-Kč, ale nevím, jak náročné je to na práci a kolik si účtují...
Výrobce přece nebude dělat něco, co je levné a vydrží

Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 26 led 2013, 16:26
od peter13675
p.somik ide o to ze si napisal ze motory 1.7 maju dvouhmotovou spojku,
lenze motory 1.9 ju maju tiez takze asi tak...
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 26 led 2013, 17:02
od p.somik
Bylo to z článku, kde byly mínusy jen 1,7.
tady je pojednání o Zafiře B:
U vznětových motorů 1.9 CDTI často dochází k poruchám alternátorů, přičemž většinou za problémem stojí zničený diodový regulátor, který lze vyměnit samostatně. U 1.9 CDTI/110 kW a u motoru 2.2 Direct/110 kW dochází k ochromení ovládání nebo zatuhnutí vířivé klapky sání, přičemž je nutné měnit celý modul. Motor 2.2 Direct postihují také vadná vysokotlaká čerpadla nebo regulátory tlaku paliva. Při častých jízdách v nízkých otáčkách se objevují zanesené EGR ventily. U motorů 1.7 CDTI dochází k únikům motorového oleje skrz těsnění olejového čerpadla. Navíc všechny sedmnáctistovky mají filtr pevných částic, který se zatím jeví spolehlivě.
Co vybrat?
Opel Zafira II. - recenze ojetinyV prvé řadě se vyhnětete benzínovému motoru 2.2 Direct/110 kW, který může lákat rozvody poháněnými řetězem. Přímý vstřik paliva měl za úkol snížit spotřebu paliva, což se v praxi projevuje pouze při malém zatížení. Pokud se budete hodně snažit, dostanete se spotřebou na deset litrů. Navíc tento motor postihují problémy se samotným chodem motoru a správným tlakem paliva (vysokotlaká čerpadla a regulátory nefungují vždy správně). Těchto motorů je mezi ojetinami jako šafránu. Lepší volbou je proto benzínová osmnáctistovka, která se starala již o pohon první generace Zafiry. V druhé generaci byla modifikována, a tak již neodcházejí řídící jednotky. Pokud nejezdíte často dlouhé trasy, je tento motor s výkonem 103 kW nejlepší možnou volbou. Jedna-osmička v případě krátce odstupňované manuální převodovky ztrácí zejména na dálnici, kdy je díky krátkým převodům hlučnější a žravější, lepší je v tomto případě automat).
Pro cestování na dlouhé trasy se více hodí vznětová devatenáctistovka CDTI s výkonem 88 kW, která je nejlepším možnou volbou ze vznětových pohonných jednotek. Osmiventilový diesel totiž nemá vrtošivé vířivé klapky sání jako šestnáctiventilová verze s výkonem 110 kW (v případě zatuhnutí sacích klapek je nutné měnit celé sací potrubí). Verze s 88 kW je tak pro Zafiru plně dostačujícím motorem, navíc pokud nemá filtr pevných částic je naprosto ideální volbou. Plynule zrychluje téměř od volnoběžných otáček a spotřeba paliva plně odpovídá poskytované dynamice. Oproti tomu nejslabší verze devatenáctistovky s výkonem 74 kW je pro Zafiru příliš slabá.
Devatenáctistovky pocházejí od Fiatu a některé mohou být vybaveny filtrem pevných částic, který je však umístěn příliš daleko od samotného motoru a hůře se regeneruje (existují firmy, které filtr umějí z vozu vymontovat, čímž se docílí bezproblémového provozu). Facelift v roce 2008 přinesl nové vznětové motory 1.7 CDTI od Isuzu. Ty patří k hlučnějším, avšak velmi úsporným. Sedmnáctistovky mají hrubší chod, pomalu se sbírají z nízkých otáček a trápí je netěsnosti olejového čerpadla. Všechny 1.7 CDTI mají filtr pevných částic, který většinou funguje bez větších obtíží.
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 27 led 2013, 00:57
od peter13675
Radoš 92 mas Zafiru s DPF alebo bez DPF ?
dik za info
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 27 led 2013, 02:40
od RomanK
Samotný filtr se nepokazí. Ucpává se, protože motor produkuje vic sazí, než má. Já ani nevím, že jej na autě mám. Problémy nastávají až tehdy, kdy majitel něco zanedbá, nebo je nešetrný k motoru, nebo je šetrný při koupi a pořídil si auto, které kvůli problémům s DPF někdo jiný levně prodal. A hlavně, že nečte návod, neví co v autě má a podle toho nepřizpůsobí styl ježdění. Pak si nechá filtr odstranit, ale příčina stále přetrvává a může, nebo nemusí se projevit i jinak (kouřivost, ztráta výkonu...). Zanedlouho budou tyto filtry i na benzínech, takže nezbývá, než se s tím naučit žít.
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 27 led 2013, 11:17
od Radoš 92
peter13675 > Já ho mám.
Re: Bývalé téma o odrezovači, nyní pokec o novém autě - Rado
Napsal: 27 led 2013, 19:15
od p.somik
Dnes jsem slyšel, že se i u nás měří, jestli filtr máš, nebo jsi ho nechal vyndat a v zahraničí jsou za to docela slušné pálky, ale nikde jsem to nečetl, takže uvidíme.
