Tak pratele, nastala ta slavnostni chvile a ja muzu rict, ze auto jede tak jak ma. A to jsem si predtim myslel, ze je vse v poradku.
Kdyz tak nejak zpetne analyzuju krok za krokem jak se to vsechno sebehlo, uvedomuju si, jak je tenhle motor citlivej na jakejkoliv zasah. Takze ted vlastne bezi jako uplna seriovka, vse je na svym miste, jen jsem vradil odlucovac oleje mezi klapku a viko ventilu.
Na kloub veci jsem zacal prichazet az kdyz jsem si koupil digitalni pametovej osciloskop a meril vsechny mozny cidla na aute.
Jak to vsechno vlastne zacalo, auto sem koupil s vadnou zapalovaci listou (uz tady dostaly nektery komponenty asi pekne pokourit-lambda a kat)
Rikal sem si a psal jsem to i sem, ze mi prisla astra strasne lina, 0-100 za 14-15 vterin je fakt dost, nasledovala vymena svicek, kdy ty co byly v motoru mely misto elektrod ohorely vanocni frantisky, ale zlepsilo se to jen trochu. Rozebral jsem pulku auta, ultrazvukem vycistil vstriky, klapku, krokac. Zkontroloval, jestli neni po vymene blbe nasazenej rozvodak, ale vse bylo tak jak ma. Spotreba OK, nikdy se nerozsvitila zadna zavada tak jsem tomu nevenoval dalsi pozornost. Protoze jsem vyjel na delsi dobu mimo CR, auto mel bracha a jezdil.
Kdyz jsem se vratil do evropy a prestehoval do Recka, potreboval sem povoz, bracha mi auto privez, 2000km pri prevozu v pohode. Kdyz jsem ho po te dlouhe dobe zas ridil, byl sem zdesen, liny jak prase, ze by mi i filcka 1.3 naklepla kdykoliv se ji zachtelo. S autem jsem tu v horkach jezdil a pri delsi jizde se zacala obcas rozsvecet kontrolka, ale nemel sem prevodnik, abych si zjistil chybu. Po mesici takovyhleho jezdeni jsem dostal konecne prevodnik a zjistil, ze je vadnej EGR (P1405) Spotreba furt OK, dalka 6,5l/100km, mesto do tech 8.
A tak jsem to zacal resit, nechal jsem vymenit palivovej filtr a od ty chvile sama pohroma, spotreba na dalnici z 6.5 na 8,5, mesto na 14.
Vycisteni nadrze a vstriku nejakym bazmekem - zadna zmena
Vratil jsem odvetravani ventilovyho vika - zadna zmena
Koupil jsem novej EGR a radost trvala asi 10km a ta sama chyba a zadna zmena.
Novy svicky, vzduchovej filtr na chvili se mi zdalo, ze to jede dobre (pozdeji jsem prisel na to proc tomu tak bylo)
Pravidelne se rozsvecuje kontrolka, porad ta sama chyba EGR. V live datech vse vypada v poradku, lambda pulsuje, jednotka reguluje na zaklade jejich dat.
Vypozoroval jsem, ze motor jede zastudena paradne, nez se ohreje (a tim dojde k prepnuti na rizeni lambda sondou)
Vymenil jsem termostat, kterej ted rychleji ohriva motor, nicmene zadna zmena. Slepou ulickou se ukazala vymena cidla teploty chladici kapaliny.
Prihorivat zacalo, kdyz jsem se zameril na lambdu - napichnul jsem ji na osciloskop a sledoval co se na ni deje za jizdy, pri volnobehu atd. Nejaky hodnoty ukazovala, ale nemakala tak jak by mela, vynechavala nebo byla pomala. RJ ji bere jako OK. Zameril jsem se na "prdeni" svodu, predpokladal jsem, ze nekudy prisavaj vzduch a lambda pak nereguluje tak jak ma. Kdyz jsem svody sundal, predpokladaje, ze to bude ukrutna pakarna, bylo skoro vsechno jasny. Na lambde chybel ochrannej kloboucek a byla cela jakasi podivna. Bohuzel jsem ji z litnovejch svodu nedostal ani parem volu, takze jsem musel pockat na chvili, kdy litinaky vymenim za nerezovy, ktery jsem mel uz nejakej patek doma. Prozatim jsem dal oboje novy tesneni pod svody, utesnil par direk kolem blbe svarenyho pletence a auto ztratilo takovej ten hucivej zvuk, kdy se mu nechce jet a je otevrena klapka.
Ta chvile novejch svodu nastala ted v sobotu, nasel jsem paradne vybavenou dilnu na vejfuky, slovo dalo slovo a borec po 2 hodinach pi*ovani nasadil a prispusobil svody. Koupil jsem i novou lambdu. Uz cestou tam jsem pozoroval znatelnou zmenu, auto tahalo jak nikdy predtim, ale furt byly nejaky chybovy kody v pameti, ty jsem vymazal dnes a jel na testovaci jizdu. (P1405 - EGR, P0135, P0170 - lambda,ale to mohlo bejt proto, protoze borec nastartoval s novejma svodama a nepripojil lambdu)
Vratil sem se s hubou od ucha k uchu, motor se ochotne vytaci k 6000 ot., zadny skubani, "hesitation", celkovej chod je plynulejsi, volnobeh hladkej, jak kdyz ho pribije k 750ot. Zvuk diky svodum je takovej zvonivejsi, obzvlast ve vyssich otackach, po jizde nebyly zadny chybovy kody v pameti (predtim se tam minimalne ulozil EGR ventil)
Takze doufam, ze moje radost neni predcasna, ale podle toho jak se to chova bych rekl, ze je to vyreseny, jeste kuknu na spotrebu, ale az trosku vyzenu ty pavouky, ktery se tam za ty mesice usadili.
Omlouvam se za delsi cteni, ale treba to nekomu pomuze. Hlavne nemenit zbrkle dily, i RJ muze hazet nesmyslny chyby a nemusi to vubec s tim souviset.
