Stránka 3 z 6

Napsal: 03 kvě 2006, 16:50
od Vojta
toho může bejt zastánce jenom magor nebo ignorant....nevim co to ty hovada z automobilek vymejšlej za hovadiny když sice nemusíš na výměnu tak často ale za ten olej dáš 2x tolik a motoru delší servisní interval určitě neprospívá, natož dieslu

Napsal: 03 kvě 2006, 16:57
od Podbot
No právě, i dieslu tyto intervaly jsou. Něco jiného je táke jezdit prakticky na nový ojel(mám zdarma přísun kvalitního ojele) a vyměnit filtr, pravda(stál mě asi 70kč), po 40tkm.

Napsal: 03 kvě 2006, 17:05
od Oťas
Podbot píše:No právě, i dieslu tyto intervaly jsou. Něco jiného je táke jezdit prakticky na nový ojel(mám zdarma přísun kvalitního ojele) a vyměnit filtr, pravda(stál mě asi 70kč), po 40tkm.
Oleje sice prodloužení maj,ale filtry určitě né. U benzínu po 15 000,a ropák po 10 000.Já měním radši dřív, ale ať si každej mění jak chce..... :roll:

Napsal: 03 kvě 2006, 17:10
od Vojta
Oťas píše:Oleje sice prodloužení maj,ale filtry určitě né. U benzínu po 15 000,a ropák po 10 000.Já měním radši dřív, ale ať si každej mění jak chce..... :roll:
naprostej souhlas

Napsal: 03 kvě 2006, 17:13
od Podbot
Btw, neslyšel jsem jednou že servis napíše do knížky, že měnil olej a filtr, a vono bylo jenom dolito, a máte najedonu 30tkm na jeden olej a filtr, a ještě za to zaplatí. :(

Napsal: 03 kvě 2006, 17:27
od Oťas
Podbot píše:Btw, neslyšel jsem jednou že servis napíše do knížky, že měnil olej a filtr, a vono bylo jenom dolito, a máte najedonu 30tkm na jeden olej a filtr, a ještě za to zaplatí. :(
A proto ...do servisu jen, když na to člověk nestačí, jinak obloukem pryč.

Napsal: 03 kvě 2006, 17:59
od M&R
Oťas píše:
A proto ...do servisu jen, když na to člověk nestačí, jinak obloukem pryč.
jj, opět máme shodný názor. V obou příspěvcích jsi mne téměř citoval :D :D

Napsal: 03 kvě 2006, 20:47
od Zdeněk Lbc
Vážení, asi čekáte moji reakci. Výrobce motorů a výrobce olejů zvyšují kvalitu výroby a produkce svých výrobků. Já ještě pamatuji první výměnu oleje na 1 500 km, pak se nalil olej proplachový a pak se nalil olej normální a na výměny se jezdilo po 7 500 km! 14 let praxe s VOLHOU - cca 800 000 km a za tuto dobu spotřeba 3 motorů!!! A dnes? Vemte si kamiony, kolik najezdí a s jakým zatížením a po kolika km mění olej? Máme tu ve fóru řidiče kamionu, tak může poreferovat. Takže, pokud výrobce doporučuje interval výměny u naftových motorů 50 000 km, já i svým zákazníkům radím první výměnu po cca 10 000 - 15 000 km a pak intervaly dle doporučení výrobce. Tím se myslím nemůže nic zkazit a my všichni ušetřené peníze za předčasnou výměnu oleje můžeme utratit za pohonné hmoty. Toť můj názor. A teď se s tím poperte. :D :D :D

Napsal: 03 kvě 2006, 20:51
od Vojta
no to co píšeš tak by mohlo platit pro nový auta s moderníma motorama ale určitě ne pro motory co se dávali do astry G, jinak je určitě rozdíl najet 50tkm ve městě a na dálnici, jedna z funkcí oleje je rozpouštět karbon ale to olej umí jenom relativně krátkou dobu po výměně, tzn, nechtěl bych vidět množství karbonu v motoru s naběhanejma 150tis a teprv jet na 3 výměnu oleje......

Napsal: 03 kvě 2006, 20:54
od Vojta
ještě sem zapomněl dodat že by se to dalo ještě zkousnout u bezturbovýho motoru a u turba bych to nedělal i kdyby výrobce 100x řikal že to je OK, on totiž výrobce po dvou letech (po skončení záruky) nebude řešit problémy s motorem a stim že to žere víc oleje než paliva....čehož často bejvá příčina právě nevčasná výměna oleje

Napsal: 03 kvě 2006, 21:25
od Oťas
Přesně tak, jak píše Vojta.....já si zkracuju vyměnu, páč jezdím většinu po městě a jen víkendy vyjedu dál při mých 148 000km nemusím dolejvat od výměny do výměny,což si myslím, že je super.....a olej je krev motoru.

Napsal: 03 kvě 2006, 21:54
od YANEK
:D no já po 10 teda dřív ted musim každej rok a půl jelikož 10 nenajedu za 4 roky :lol:

Napsal: 06 kvě 2006, 09:30
od Zdeněk Lbc
Intervaly, které zmiňuju, platí samo podle uvedení v servisce a doporučení výrobce. Vzhledem k tomu, že mám 1,6i 16V z roku 2000, měním olej 1x ročně, protože nejedu cca 12 000 km. Snad je logický, že si to nebudu svévolně prodlužovat u starýho typu motoru.

Re: Spotreba oleja

Napsal: 13 kvě 2006, 08:25
od RED
RED píše:
rasto píše:Prečo si myslíš,že syntetika je redšia? Všeobecne pri nízkej teplote redšia je,ale pri pracovnej teplote práve syntetiky mávajú vyššie viskozity/hustoty/.
RED, radšej do toho lej nejaký lacnejší olej a keď príde výmena oleja tak vymeň iba filter,lebo olej tam máš stále "nový".
Teraz vážne- skús to auto reklamovať,ale ak sa vtesnáš do tej spotreby 0,6l/1000km,tak asi nič neurobíš. Poprípade skús nech Ti predávajúci spustí z ceny.
Nepoznám ten motor,ktorý máš v Tvojej Astre,ale vo všeobecnosti majú ventily na drieku nasadené guferá,ktoré ak sú opotrebované,tak hlavne cez sacie ventily je čiastočne odsávaný olej do spaľovacieho priestoru.Myslím,že oprava /výmena guferiek/by nemusela byť príliš drahá.:?
Dik za informace... Pracujem v CZ a o tyzden idem na Slovac, mam to dohromady 800 Km, tak dolejem olej a uvidim kolko si to zozerie za celu jazdu malo by max. 0.5l :shock: Taaak uvidime. Dik za nazory, inac astra ma 150000 km, ale servisovana bola paravidelne v Oplu a z oplu som ju aj kupil
tak som prevetral astru po dialnci v CR a trochu aj na SK :? Pred cestou som dolial olej na max. Po prichode do CR mi to zacalo hlasit CHECK OIL LEVEL po skontrolovani mi chybali dve dieliky! presiel som 1600km a zozralo dve dieliky teda 4 dc oleja. To sa da nie?!? Hoci aj to je dost

Re: Spotreba oleja

Napsal: 15 kvě 2006, 19:39
od G.T.X
RED napsal:
tak som prevetral astru po dialnci v CR a trochu aj na SK :? Pred cestou som dolial olej na max. Po prichode do CR mi to zacalo hlasit CHECK OIL LEVEL po skontrolovani mi chybali dve dieliky! presiel som 1600km a zozralo dve dieliky teda 4 dc oleja. To sa da nie?!? Hoci aj to je dost[/quote]

4 dc na 1600km se mi zdá dost, to když takhle dolejváš, tak po 15000km měníš vlastně novej olej :cry: