Od ty doby co jsem si o skrabku poskrabal minulou zimu skla ji nechci ani videt,at si rika kdo chce co chce ja nedam dopustit na rozmrazovac skel od sheronu
jo a podotykam ze ta skrabka nemela ten konec kovovej ale bylo to neco mezi plastem a gumou...
Astra H Caravan cosmo 1.9cdti 88kW
Corsa C 1.0 social edition
Každý má nějaký jiný postup, já to dříve řešil rozmrazovačem, ale několikrát jsem ho zapomněl po jízdě v autě a druhý jsem doma neměl, tak jsem použil tu teplou vodu, no a od té doby to tak dělám stále, již více než třicet let, nikdy mě okno neprasklo a taky ho žádná škrabka nepoškrábala, jelikož tu vodu nakonec vždy setřu gumovou stěrkou co je na normální okna.
Ale jak již psal Zdeněk, každý má nějaký svůj oblíbený postup.
Ja škrábem plastovými škrabkami už svoje 4. auto a nikdy sa sklu nič nestalo. Cez sviatky chodievam na severovýchod Slovenska a tam je zima ako v Rusku, -23 C žiadny problém. Skôr by som pred jazdou očistil lišty stieračov, lebo na nich ostáva najviac prachu a môže tam byť aj kamienok.
Nejekologoičtější a nejekonomičtější rozmrazování auta je pustit motor dát topení na plný kule s ofukem na všechno, zapnout rozmrazování všeho co jde, zapnout všechny světla (dálkový, mlhovky, přídavný a tak), pokud možno i vyhřívání sedaček, předehřát car hi-fi na provozní teplotu, zapnout vnitřní osvětlení a za půl hodiny se vrátit k vyhřátému autu. Pak už jen stěračem a ostřikovačem dokončit dílo - a může se vyrazit. A to vše bez škrábání.
Samozřejmě se jedná o ironii.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Ešte by som všetkým odporučil natrieť glycerínovou tyčinkou tesnenia dverí, aby sa nestalo čo švagrovi, ktorý musel na Golfe nohami vytláčať zamrznuté dvere a samozrejme poškodil tesnenie.
APiK píše:Nejekologoičtější a nejekonomičtější rozmrazování auta je pustit motor dát topení na plný kule s ofukem na všechno, zapnout rozmrazování všeho co jde, zapnout všechny světla (dálkový, mlhovky, přídavný a tak), pokud možno i vyhřívání sedaček, předehřát car hi-fi na provozní teplotu, zapnout vnitřní osvětlení a za půl hodiny se vrátit k vyhřátému autu. Pak už jen stěračem a ostřikovačem dokončit dílo - a může se vyrazit. A to vše bez škrábání.
Samozřejmě se jedná o ironii.
Nevím jak ty, ale já to dělám běžně v zimě, akorát nemám barák, tak u toho stojím a mezitím čistím okna, a hezky je setřu stěrkou, a trvá to asi 15 minut, pak vyrážím..
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Taky to tak běžně dělám a hotové je to podle teploty venku tak do 5 max 10 minut Nastartovat a jet v zimě = auto vražda. Těch 5 minut na lehounké rozehřátí a rozhýbání motoru je opravdové minimum.
Minulou zimu mi kamarád nevěřil, že to pojede se studeným motorem. Jede. Jsem to zkusil. Mi tvrdil,že diesel se musí zahřát, aby měl výkon. Tak jsem mu ukázal, že Astra ne. Startnul a než se s Yarisem rozjel, tak jsem byl fuč. Jinak, sem tam se sveze i on, a vždy mi tvrdí, že to jede jako kdyby měl před sebou dva Yarisy, protože má obsah v něm 1,0.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE