Stránka 3 z 4
Napsal: 24 čer 2007, 16:18
od Oťas
Výfuk je od toho, aby byl špinavej....

Proč myslíš, že se u motorů leští sací potrubí?

Myslíš,že je to dobrý mít ho zasviněný od sazí?

Napsal: 24 čer 2007, 20:45
od spermin
Oťas, píšeš, že máš zaslepený ventil, tobě to nedělá?
Napsal: 24 čer 2007, 20:50
od Oťas
Já patřím k těm šťastnějším, kterým "Z" motor zaslepit šel (bohužel je nás málo).... mám to zaslepený od roku 2003 a bez problémů... před tím jsem měl F Astru s "X" motorem a to samý....
Napsal: 24 čer 2007, 21:35
od Roubik
takže motory X- mají jen jednu lambdu?? a Z mají dvě??
Napsal: 24 čer 2007, 21:38
od Oťas
Jj...Ale taky záleží co je nahraný na ŘJ..... jak se tu dočítám, tak i některá Xka mají problémy.
Napsal: 24 čer 2007, 21:58
od spermin
Po dovolené vyzkouším.

Napsal: 25 čer 2007, 14:36
od rado.c
Napsal: 26 čer 2007, 00:04
od spermin
Taky mne napadla myšlenka pro OKURU i druhé, kteří hoví PC. Nešel by stáhnout
Program např. od OŤASE, a nahrát do jiné jednotky, takový chiptuning?
Napsal: 26 čer 2007, 09:45
od Okura
Určitě by to šlo, ale něměl by jsi z toho nic
V řídicí jednotce musí typ paměti Flash EEprom, jinak přes kabel to nejde.
Je k tomu ještě potřeba flasher, který nemám, stojí kolem 20000kč, zatím bych ho nevyužil
Jako že by jsi chtěl čipovat?
Napsal: 26 čer 2007, 13:57
od spermin
To asi nestojí za to, jedine pri zvýsení výkonu, údajne to jde az o 15 %, ale ta cena

Napsal: 26 čer 2007, 14:16
od Oťas
spermin píše:Taky mne napadla myšlenka pro OKURU i druhé, kteří hoví PC. Nešel by stáhnout
Program např. od OŤASE, a nahrát do jiné jednotky, takový chiptuning?
To nejde tak jednoduše a investice je velká

, leda by ses tím živil.
Ale je riziko, že ti někdo šlápne do úsměvu, žes mu sku.vil motor....

Napsal: 26 čer 2007, 14:31
od Okura
Muj názor na chiptunning je takový
V žadném připadě nedoporučuji, motor je velmi mechanicky namáhán, a rychleji se opotřebovává.
častěji se musí měnit rozvody, olej, svíčky atd...
Se mi fakt libí jak firmy co dělaj čipec píšou že se motoru nic nestane, sou to fakt magoři, a je to jen klamavá reklama.
Napsal: 26 čer 2007, 23:47
od spermin
Okura píše:Muj názor na chiptunning je takový
V žadném připadě nedoporučuji, motor je velmi mechanicky namáhán, a rychleji se opotřebovává.
častěji se musí měnit rozvody, olej, svíčky atd...
Se mi fakt libí jak firmy co dělaj čipec píšou že se motoru nic nestane, sou to fakt magoři, a je to jen klamavá reklama.
Jo JO, všechno je propočítáno na určitý výkon + koeficient zatížení.
Napsal: 27 čer 2007, 09:05
od Luky
Jenze vetsinou jsou motory od vyrobce poddimenzovany, takze kdyz jim pridate par koniku, tak je dostanete do optimalnich hodnot.
Tim nerikam vyzdimat ze ctrnactky 130 kobyl

Napsal: 27 čer 2007, 09:40
od rado.c
Luky píše:Jenze vetsinou jsou motory od vyrobce poddimenzovany, takze kdyz jim pridate par koniku, tak je dostanete do optimalnich hodnot.
Tim nerikam vyzdimat ze ctrnactky 130 kobyl

poddimenzovane nie je ten spravny vyraz, ale ano, je to tak, elektronika je nastavena pre co najdlhsiu zivotnost a najnizsie opotrebenie materialov.
zoberme si opacny priklad, auta pre rallye, (okrem upravy mechanickej) upravuju riadiacu jednotku stale... z jednoduchceho dovodu, hladaju to najlepsie pre konkretne podminky, nie optimum pre vseobecne podmienky. (to je fakt len ako priklad-pre uvedenie dovodov)
no a tak si myslim, ze z temy egr ventil sme sa dostali niekde uplne inde... ale pridat par koni sa da a niekdey to nie je na skodu (samozrejme ze kupou silnejsieho auta tento problem odpada, ale clovek je taky, ze stale chce viac a viac a viac a viac...)