Stránka 3 z 4

Napsal: 24 čer 2007, 16:18
od Oťas
Výfuk je od toho, aby byl špinavej.... :wink:
Proč myslíš, že se u motorů leští sací potrubí? :lol: Myslíš,že je to dobrý mít ho zasviněný od sazí? :shock:

Napsal: 24 čer 2007, 20:45
od spermin
Oťas, píšeš, že máš zaslepený ventil, tobě to nedělá?

Napsal: 24 čer 2007, 20:50
od Oťas
Já patřím k těm šťastnějším, kterým "Z" motor zaslepit šel (bohužel je nás málo).... mám to zaslepený od roku 2003 a bez problémů... před tím jsem měl F Astru s "X" motorem a to samý....

Napsal: 24 čer 2007, 21:35
od Roubik
takže motory X- mají jen jednu lambdu?? a Z mají dvě??

Napsal: 24 čer 2007, 21:38
od Oťas
Jj...Ale taky záleží co je nahraný na ŘJ..... jak se tu dočítám, tak i některá Xka mají problémy.

Napsal: 24 čer 2007, 21:58
od spermin
Po dovolené vyzkouším. :?: :?:

Napsal: 25 čer 2007, 14:36
od rado.c
este vam pridam trosku teorie...
http://www.opelclub.sk/article.php?121

Napsal: 26 čer 2007, 00:04
od spermin
Taky mne napadla myšlenka pro OKURU i druhé, kteří hoví PC. Nešel by stáhnout
Program např. od OŤASE, a nahrát do jiné jednotky, takový chiptuning?

Napsal: 26 čer 2007, 09:45
od Okura
Určitě by to šlo, ale něměl by jsi z toho nic :D
V řídicí jednotce musí typ paměti Flash EEprom, jinak přes kabel to nejde.
Je k tomu ještě potřeba flasher, který nemám, stojí kolem 20000kč, zatím bych ho nevyužil :)

Jako že by jsi chtěl čipovat?

Napsal: 26 čer 2007, 13:57
od spermin
To asi nestojí za to, jedine pri zvýsení výkonu, údajne to jde az o 15 %, ale ta cena :x :x

Napsal: 26 čer 2007, 14:16
od Oťas
spermin píše:Taky mne napadla myšlenka pro OKURU i druhé, kteří hoví PC. Nešel by stáhnout
Program např. od OŤASE, a nahrát do jiné jednotky, takový chiptuning?
To nejde tak jednoduše a investice je velká :( , leda by ses tím živil. :lol:
Ale je riziko, že ti někdo šlápne do úsměvu, žes mu sku.vil motor.... :D :D

Napsal: 26 čer 2007, 14:31
od Okura
Muj názor na chiptunning je takový
V žadném připadě nedoporučuji, motor je velmi mechanicky namáhán, a rychleji se opotřebovává.
častěji se musí měnit rozvody, olej, svíčky atd...
Se mi fakt libí jak firmy co dělaj čipec píšou že se motoru nic nestane, sou to fakt magoři, a je to jen klamavá reklama.

Napsal: 26 čer 2007, 23:47
od spermin
Okura píše:Muj názor na chiptunning je takový
V žadném připadě nedoporučuji, motor je velmi mechanicky namáhán, a rychleji se opotřebovává.
častěji se musí měnit rozvody, olej, svíčky atd...
Se mi fakt libí jak firmy co dělaj čipec píšou že se motoru nic nestane, sou to fakt magoři, a je to jen klamavá reklama.
Jo JO, všechno je propočítáno na určitý výkon + koeficient zatížení.

Napsal: 27 čer 2007, 09:05
od Luky
Jenze vetsinou jsou motory od vyrobce poddimenzovany, takze kdyz jim pridate par koniku, tak je dostanete do optimalnich hodnot.
Tim nerikam vyzdimat ze ctrnactky 130 kobyl :wink:

Napsal: 27 čer 2007, 09:40
od rado.c
Luky píše:Jenze vetsinou jsou motory od vyrobce poddimenzovany, takze kdyz jim pridate par koniku, tak je dostanete do optimalnich hodnot.
Tim nerikam vyzdimat ze ctrnactky 130 kobyl :wink:
poddimenzovane nie je ten spravny vyraz, ale ano, je to tak, elektronika je nastavena pre co najdlhsiu zivotnost a najnizsie opotrebenie materialov.
zoberme si opacny priklad, auta pre rallye, (okrem upravy mechanickej) upravuju riadiacu jednotku stale... z jednoduchceho dovodu, hladaju to najlepsie pre konkretne podminky, nie optimum pre vseobecne podmienky. (to je fakt len ako priklad-pre uvedenie dovodov)
no a tak si myslim, ze z temy egr ventil sme sa dostali niekde uplne inde... ale pridat par koni sa da a niekdey to nie je na skodu (samozrejme ze kupou silnejsieho auta tento problem odpada, ale clovek je taky, ze stale chce viac a viac a viac a viac...)