Stránka 3 z 4

Napsal: 18 dub 2006, 11:03
od Vojta
je rozdíl čidlo hladiny oleje pro pal. pc a čidlo pro kontrolku oleje, na pal. pc něco kolem 1000kč a na kontrolku kolem 500

oil hladina

Napsal: 15 čer 2007, 20:32
od Choze L
Potvrzuji, že olej u Astry G je třeba dolívat klidně až po vrchní rysku a čidlo přestane " řvát".

Re: oil hladina

Napsal: 15 čer 2007, 21:06
od milode
Choze L píše:Potvrzuji, že olej u Astry G je třeba dolívat klidně až po vrchní rysku a čidlo přestane " řvát".
To bych nedělal a nedělám.Zlatá střední cesta

Re: oil hladina

Napsal: 15 čer 2007, 21:41
od spermin
milode píše: To bych nedělal a nedělám.Zlatá střední cesta
Důvod, proč né? Já se kloním po horní. :idea: :idea:

Napsal: 15 čer 2007, 21:50
od milode
Vznikají velké tlaky a má to za následek vytlačení všelijakých O kroužků a těsnění.Nepoznáš to hned,ale časem......

Napsal: 15 čer 2007, 21:59
od Oťas
Maximum horní ryska... víc ne.

Napsal: 15 čer 2007, 22:03
od milode
To maximum tam je preventivně.Každý zkušený mechanik ti řekne střed.Tachometr máš taky na 220.....zkus jet 3 hodiny v kuse 220 km....chtěl bych vidět ten motor.To samý se děje,když dáváš maximum.Motor trpí.Je to můj pohled,dávejte si kolik uznáte za vhodné :lol:

Napsal: 15 čer 2007, 22:07
od Oťas
milode píše:dávejte si kolik uznáte za vhodné
:wink: souhlasím, já prostě dávám k horní při studeným motoru tzn. cca 20st., dolívám jen tak decku nebo dvě, když už PC řve.... a to je těsně před výměnou oleje. :wink: a stav je někde kolem půlky, když se hlásí PC.

Napsal: 15 čer 2007, 22:12
od Oťas
milode píše:Každý zkušený mechanik ti řekne střed
Každý zkušený mechanik asi nemá opla, kterýmu, když hladina klesne ke středu, tak se hlásí o dolití... :wink:

Napsal: 15 čer 2007, 22:12
od milode
Kdysi jsem měl kadetta.....měl jsem olej zhruba u horní rysky.koupil jsem si 2dcl nějakýho oleje (STP) na odhlučnění,pročištění atd....říkal jsem si,že to tam vleze,tak jsem to tam šoupnul a během týdne mi tlak normálně vyhodil měrku !!! :shock:

Napsal: 15 čer 2007, 22:14
od milode
Oťas píše:
milode píše:Každý zkušený mechanik ti řekne střed
Každý zkušený mechanik asi nemá opla, kterýmu, když hladina klesne ke středu, tak se hlásí o dolití... :wink:
Nechci se dohadovat.....pouze názor.Dávejte si třeba přes rysku :lol:

Napsal: 15 čer 2007, 22:19
od Oťas
To nejsou dohady, ale názory a každej máme svůj..... :D

Napsal: 15 čer 2007, 22:21
od milode
Oťas píše:To nejsou dohady, ale názory a každej máme svůj..... :D
přesně tak :roll: :D :roll:

Napsal: 16 čer 2007, 07:33
od spermin
milode píše:Vznikají velké tlaky a má to za následek vytlačení všelijakých O kroužků a těsnění.Nepoznáš to hned,ale časem......
Jaké tlaky, to slyším poprvé, každý motor má odvětrávání (odsávání) olejového prostoru kvůli vlhkosti,
to by ten olej nevydržel ani 6 měsíců. A hotní ryska je proto, aby hladina oleje nebyla výš než jsou rotující
díly motoru, to by jsme potom jezdili s Tatarkou místo oleje. a spodní zase proto, aby byl motor dostatečně
mazaný v různých režimech provozu, např jízda do kopce, nebo zatáčky. :roll:

Napsal: 16 čer 2007, 09:33
od Choze L
Já sem původně dolíval po střed, jenže to čidlo je aspoň u mne tak nastaveno, že když to poklesne lehce pod střed, objeví se hláška
olstand prufen. Potom se mi to objevovalo v každé zatáčce apod.
No tak jsem jel do OPLA co s tím a celá oprava byla v dolití oleje po vrchní rysku a nashledanou. Prý ať to pozoruju. Od té doby klid, tak nevím. Myslel jsem, že je třeba zkažené čidlo, ale asi ne.
Jsem tu nový, tak možná řeším blbosti, ale k tomu to tu je.