Stránka 3 z 3

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Napsal: 22 říj 2012, 08:17
od Alzafir
Co jsem vypozoroval, 13,5-13,6V už je na výměnu regulátoru. Jsou sjeté uhlíky, obvykle jeden víc než druhý. Ne že by to nedobíjelo, ale je to otázka času, kdy to přestane dobíjet. Nový regulátor origo vyjde kolem tisíce peněz ( měnil jsem ho na 100A alternátoru). Takže jezdit se s tím dá, no je lepší začít šetřit a do zimy ho vyměnit.

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Napsal: 22 říj 2012, 09:04
od vasekpetr1
Ještě bych doplnil Alzafira, že když už se pustíš do výměny regulace, je potřeba patřičné vybavení: výkonná pájka, kontaktní pasta. Zauvažovat i nad výměnou ložisek.
Můj příběh. s altíkem.

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Napsal: 22 říj 2012, 18:48
od honzas
Orec píše:Me rano za studena kolisa napeti nebo co. Tak prvnich 10km. Pridam plyn,ok. Uberu,jakoby probliknou. Ne ze by zhasly,ale tak slabe. Je to altik? Baterku mam ok.
Ahoj,
taktohle mi to ráno za studena dělá taky. Jakmile sundám nohu z plynu i při zařazené rychlosti, probliknou/pohasnou světla. Je to vteřinka, ale potmě to je poznat. A není to snížením otáček motoru, v tu chvíli jsou stále stejné, stane se to v okamžiku sundání nohy z plynu.
Zkoušel jsem to sledovat diagnostikou a je to díky sepnutí relé žhavení. Při sundání nohy z plynu a studeném motoru řídcí jednotka pravděpodobně sepne žhavení, vzápětí zjistí že ho nepotřebuje a zas ho vypne. Ve výpise je opravdu vidět sepnutí/vypnutí. A dělá to jen na studeném motoru. Baterku mám novou, alternátor normálně dobíjí, s tím problém nemám. Všiml jsem si toho již vloni v zimě (ráno je zima a tma :-)) a stále jezdím.
HonzaS

Re: Alternátor-příznaky,odstranění poruchy

Napsal: 23 říj 2012, 08:00
od Alzafir
S tím nic nenaděláš, to je "vlastnost" :lol:
Mně to dělá taky, ale už jsem dlouho nejel za tmy, takže jsem to nepozoroval. Ale jednoznačně to je je ten " žhavící impuls" :wink: