Stránka 3 z 4

topení

Napsal: 02 lis 2006, 21:29
od Lysek Vladimír
Ty máš ale benzín a to je velký rozdíl. Benzín mi na druhém autě topí taky hned, ale u toho dieselu je to jiné. Ventilátor mi nezapnul ani jednou za celou dobu co jezdím nebo stojím v koloně aut a popojíždím. L

Napsal: 03 lis 2006, 07:25
od Lukas G.
freeKevinM píše:Lukas G.
aky to mas motor Y20DTL?
Jasne

Napsal: 03 lis 2006, 07:27
od Lukas G.
manli2 píše:neš voškrabu okna topí... :D 1.5km a začne foukat něco jinýho než zima :D
Manliku, nemaze to hur kdyz auto stoji v zime nastartovani?, nebo to neresis? Ja oskrabu okna pak nastartuju a jedu.

Re: topení

Napsal: 03 lis 2006, 07:32
od Lukas G.
Lysek Vladimír píše:Ty máš ale benzín a to je velký rozdíl. Benzín mi na druhém autě topí taky hned, ale u toho dieselu je to jiné. Ventilátor mi nezapnul ani jednou za celou dobu co jezdím nebo stojím v koloně aut a popojíždím. L
Me se u dieselu, taky jeste ventilator nesepnul a to jsem v lete chtl pradni kolonu na dalnici a vse bylo ok. Jen jsem mel pozdeji strach ze by to mohlo varit a tak jsem zapnul topeni a stejne se to neprehriva.

Napsal: 03 lis 2006, 07:50
od Marian
Já mám teplotu kosek nad 90 a ventilátor sepne pokaždé když zastavím, možná je sepnutej i za jízdy to nevím protože ho není slyšet ale když vylezu z auta ven a mám nastartováno tak pokaždé hučí a to i klima

Napsal: 03 lis 2006, 10:51
od CUBErt
To je zajímavá úvaha s tim nastartovanym autem. Jsou dvě teorie : Buď nastartovat a rovnou jet, nebo nastartova a v klidku si udělat věci okolo a pak až vyrazit. Někdo říká, že studenej motor je lepši hned mírně zatěžovat než ho nechat pozvolna zahřát. Tak co je lepší :?:

Napsal: 03 lis 2006, 13:26
od pepca
Zigi píše:
CUBErt píše:To je zajímavá úvaha s tim nastartovanym autem. Jsou dvě teorie : Buď nastartovat a rovnou jet, nebo nastartova a v klidku si udělat věci okolo a pak až vyrazit. Někdo říká, že studenej motor je lepši hned mírně zatěžovat než ho nechat pozvolna zahřát. Tak co je lepší :?:
Nedoporucuji nastartovat a hned jet,hlavne ne pri minus 20°C,jelikoz bude vetsi opotrebovani a spatne mazaci schopnosti.Lepsi je nechat chvilinku (treba 2 min) nechat motor bezet na volnobeh a potom uz ho lehce zatezovat!
Doporucuje to i Mercedes :wink:
:lol: souhlas,to platí snad u každého naftáka,ostatně já i s benzínem jedu pijánko než se zahřeje,mně je líto těch motorů některých jedinců,kteří když auto naskočí,tak mu na pár vteřin okamžitě naloží,nebo i podrží ze strachu aby mu to nezdechlo,to bych vraždil,v ten moment auto ani minimálně nemaže a oni mu dají ihned céres,ruce bych jim usekal :twisted: :evil:

Napsal: 03 lis 2006, 18:30
od xpolstarekx
Zima jeste neni neblbnete :) je teprve podzim :) a ja osobne neznam nikoho kdo by nastartoval a jel hned kilo :lol: :lol:

Napsal: 03 lis 2006, 19:48
od pepca
xpolstarekx píše:Zima jeste neni neblbnete :) je teprve podzim :) a ja osobne neznam nikoho kdo by nastartoval a jel hned kilo :lol: :lol:
:wink: ani nemusí jet stovkou,stačí když studený motor vytáčí,a že to někdo podrží ihned po natočení,tak to slyším pod okny paneláku co chvilku,točí,točí,chytne a hned mu dá knedlík aby mu to zase nezdechlo,ten ztuhlý olej který je dole ve vaně,tak u některých motorů trvá až třicet vteřin než začne mazat,bohužel,a když ho takto během zimního období několikrát natočí a dá mu knedlík,tak potěž....,ale co,at si to každý dělá po svém,já natočím počkám mintuku v garáži jen na klapačku,nebo i venku,až pak řadím a na minimální otáčky vyrážím z garáže,pak jedu ještě pár minut decentně,hlavně to nevytáčím,tak jsem se choval ke každému autu co jsem měl,a i k služebním,asi tak. :wink:

Napsal: 03 lis 2006, 19:50
od Vojta
kdyby to půl minuty nemazalo tak je to zadřený :wink:

Napsal: 03 lis 2006, 19:53
od pepca
Vojta píše:kdyby to půl minuty nemazalo tak je to zadřený :wink:
:wink: to jsem si nevycucal ale z palce,to bylo psáno již nevím kde,ale prostě motor než po natočení nasaje z vany olej a ten než se dostane až na horu,tak to trvá až třicet vteřin,to není žádný kec,to je fakt,jinak bych to vůbec nepsal,to bych si ani netroufal,opravdu,Vojto. :oops:

Napsal: 04 lis 2006, 14:45
od Lukas G.
pepca píše:
Vojta píše:kdyby to půl minuty nemazalo tak je to zadřený :wink:
:wink: to jsem si nevycucal ale z palce,to bylo psáno již nevím kde,ale prostě motor než po natočení nasaje z vany olej a ten než se dostane až na horu,tak to trvá až třicet vteřin,to není žádný kec,to je fakt,jinak bych to vůbec nepsal,to bych si ani netroufal,opravdu,Vojto. :oops:
Ja jsem zase [uy nevim kde] cetl, ye se nema v zime nechat auto stat nastartovany. Ma se pry hned vyjet, samoska ze ne hned plny knedl, ale pomalu. Kolega z prace ten ma Forda Focusa a ten nastartuje a hned tou dava. Ja jsem mu rekl ze si nici motor, ale on me rikal ze se nechce plouzit a chce hned valit. Je to blazen.

Napsal: 04 lis 2006, 16:35
od Arwy
Lukas G. píše:
pepca píše:
Vojta píše:kdyby to půl minuty nemazalo tak je to zadřený :wink:
:wink: to jsem si nevycucal ale z palce,to bylo psáno již nevím kde,ale prostě motor než po natočení nasaje z vany olej a ten než se dostane až na horu,tak to trvá až třicet vteřin,to není žádný kec,to je fakt,jinak bych to vůbec nepsal,to bych si ani netroufal,opravdu,Vojto. :oops:
Ja jsem zase [uy nevim kde] cetl, ye se nema v zime nechat auto stat nastartovany. Ma se pry hned vyjet, samoska ze ne hned plny knedl, ale pomalu. Kolega z prace ten ma Forda Focusa a ten nastartuje a hned tou dava. Ja jsem mu rekl ze si nici motor, ale on me rikal ze se nechce plouzit a chce hned valit. Je to blazen.
To je písané v návode na obsluhu, ale v súvislosti so zahrievaním motora a znižovaním spotreby – neodporúčajú motor zahrievať na voľnobehu, ale počas jazdy pomalým zaťažovaním motora.
Osobne si myslím, že motor hneď po štarte nemaže na 100%. Určitú dobu trvá kým sa dosiahne v celom mazacom obvode predpísaný tlak oleja.

Napsal: 04 lis 2006, 16:59
od pepca
:lol: souhlas,já netvrdím že to je přesně půl minuty ale bylo tehdá psáno DO třiceti vteřin motor začíná mazat,ostatně možná někteří z nás co jezdí s nákladákem,nebo busem,já to pamatuji na starém ešdéčku,a podob,tam když si to především v zimně natočil tak trvalo dosti dlouho,než se hnula ručička tlaku oleje,v létě to bylo mnohem dříve,jinak to zahřívání na místě vůbec nevadí,já to u audinky která stála v zimně venku řešil tak,že jsem jí natočil,zapnul topení na čelní sklo a šel ometat sníh,vždy od zadu,než jsem to sundal ze střechy,zadního kufru a oškrábal zadní boční okna,tak již přední okno tálo,ta topila během několika minut,to zahřívání na místě je holt bráno s ohledem na tu spotřebu,ale proč toho nevyužít než to oškrabeš,ometeš,to by byla hloupost to nenatočit. :wink:

Napsal: 04 lis 2006, 17:39
od AstraMan
No v mém případě nastartuji a pak teprve dodělám ostatní věci, jako rádio, světla apod... , takže těch 30 vteřin mám tak jako tak. Rozdíl mám akorát v zimě, že když jsou omrzlá okna, tak po nastartování jdu škrábat :wink: .Výsledkem je, že dříve jak za 30 vteřin neodjíždím hned po nastartování a pak stejně jedu pozvolna, než se motor zahřeje :wink: