Stránka 3 z 3

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:13
od marel
Tak jsem zapátral na netu a je to on. Viz foto.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:23
od vasekpetr1
Tady je regulátor společný i s uhlíkovým domečkem na rozdíl od mého altíku. A proč si myslím, že je to regulátor? Protože pokud jsou diody a vinutí (statoru i rotoru) v pořádku, tak to nic jiného být nemůže.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:25
od marel
Díky moc.
Ještě jedna otázka. Proč mi dává 14V bez zátěže a se zátěží 12,5V ?

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:31
od Alzafir
Protože je regulátor špatný. Ale zpět k diodám, víš určitě, že jsou OK? Vinutí jsi asi neopojoval, takže když diody neproměříš, může se stát, že vyměníš regulátor a stejně to nebude fungovat.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:32
od vasekpetr1
Naprázdno se to napětí udrží (díky vnitřníu zapojení obvodů v regulátoru), při zátěži napětí spadne dolů a drží to jen baterka. Asi vadný výkonový trand na výstupu.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:40
od marel
Diody jsem měřil tak, že měřák jsem zapojil mezi dostupný konec diody a pájené konce vinutí. Nic jsem nepájel. Pokud jsem to dělal blbě, poraďte prosím správný postup.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 22:53
od vasekpetr1
Když se podíváš na schema zapojení alternátoru Bosch na této stránce, tak zjistíš, že diody jsou zapojeny mezi jednotlivá vinutí, přes které se také uzavírají. Čili pokud je některá přerušená, tak to bez rozpojení jednotlivých diod od sebe nezjistíš.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 19 říj 2014, 23:12
od marel
:cry: Takže odpájet a změřit. Snad na to bude zítra čas. I když vím už jak na to, demontáž altíku z auta je tak na 45min. Nejvíc mi dává zabrat ten dlouhý šroub pod altíkem.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 28 říj 2014, 19:48
od marel
Tak jsem diodový můstek odpájel od vinutí a změřil. Všech 6 diod ukazuje při měření stejnou hodnotu. Žádná není nijak očouzená, prasklá nebo jinak zdeformovaná. Tak teď již zbývá jen regulátor. Ten jsem otestoval s 12V žárovkou na uhlících a ta se mi při 12,5V vůbec nerozsvítí. Takže je asi KO. Jdu ho schánět.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 28 říj 2014, 19:58
od jerry mouse
marel píše:Tak jsem zapátral na netu a je to on. Viz foto.
A maš Bosch altik, lebo vo väčšine benzinu je iny ako bosch! Ten konkretny ide do dizel verzion 2.0 a 2.2dti 8)

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 28 říj 2014, 20:05
od vasekpetr1
marel píše:... Ten jsem otestoval s 12V žárovkou na uhlících a ta se mi při 12,5V vůbec nerozsvítí...
Nějak jsem to zkušební zapojení nepochopil. Nešlo by to v Malování nějak jednoduše načrtnout, co jsi kam zapojil a kde měřil?

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 28 říj 2014, 20:15
od marel
Mám Bosch 100A a test regulátoru jsem dělal podle videa na Youtube https://www.youtube.com/watch?v=RD7ySDiNdwA.
Podle tohoto testu by měla až do cca 14V žárovka svítit, ale mě nesvítí vůbec ani při 12V.

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 09 lis 2014, 22:21
od marel
Tak začátkem týdne přišel nový regulátor, namontoval jsem ho a nic. Jelikož mi už došla trpělivost, odvezl jsem altík do servisu. Tam mi řekli, že je vadný rotor. Ještě téhož dne byl opravený a večer v autě. Vše funguje jak má, i posilovač posiluje řízení a ne ruce :D
PS: mám na prodej regulátor pro Bosch 100A, kdyby měl někdo zájem :?:

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 27 bře 2015, 17:14
od eurosoudruh
jen pro zajímavost, na kolik vyšla oprava rotoru ? dík

Re: Přebijení - Alternátor/Regulátor napětí

Napsal: 27 bře 2015, 23:20
od marel
Hele, už je to dlouho, ale myslím že okolo 1000,-Kč.