Stránka 3 z 5
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 09 srp 2012, 15:40
od radekc
Tak jsem se po pročtení zdejších témat a načtení na diagnostice (P400 EGR) pustil do čištění vířivých klapek a podtlakového EGR ventilu. Ještě uvedu proč jsem se do toho pustil. Při jízdě konstantní rychlostí např 50km/h se rozsvítila kontrolka motoru a motor neměl výkon. Při přidání plynu a snahy jet rychleji po cca 5s kontrolka zhasla a motor znovu nabral výkon. Ve výkonu se podaří udržet až do doby kdy zase nebudu ani decelerovat a ani akcelerovat, tedy při ustáleném výkonu. A takto pořád dokola.
Po demontáži sání to vypadalo podobně jako zde na fotkách, prostě zasrané jak jetel

) Vše jsem vyčistil včetně čidla tlaku v sání, vyzkoušel funkci podtlaků vířivých klapek a EGR ventilu a vše zase složil.
Auto ale ne a ne chytnout. Nakonec se mi ho podařilo nastartovat podle návodu zde na fóru, ale nebylo to tak jednoduché, protože jsem měl netěsné přepadové hadičky od vstřiků, což jak se ukázalo je velký problém. Koupil jsem tedy nové hadičky a u 4. vstřiku odpojil přepad a nasál naftu. Při nasátí jsem přepadovou hadičku (už tu spojenou co jde k čerpadlu) zaškrtil malou truhlářskou svorkou (samozřejmě profíci mají škrtící kleště

a teprve potom vyndal hadičku z pusy. Potom jsem nasadil hadičku zpět na přepad 4. vstřiku. Povolil jsem matici tlakové trubky 1. vstřiku a dal povel točit startérem (měl jsem asistentku

) Po asi 20s už začala trochu stříkat nafta. Matici jsem utáhl a znovu protáčel motor. Po dalších 20s začal motor škytat a pak naskočil.
Zkušební jízda OK, kontrolka nesvítí auto jezdí nádherně.... v servisu by mi nadělili EGR za 11000Kč úplně zbytečně. Náklady na opravu 46Kč za hadičku a asi 6hodin mého času včetně hledání zde ve fóru.
Tak ať ty Astry slouží

)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 10 srp 2012, 09:12
od Alzafir
Nerad bych hasil tvé nadšení, ale ta chyba až tak moc nesouvisí s humusem v sání. Jestli se ti už kontrolka nerozsvěcí, tak to bude s největší pravděpodobností tím, že jsi měl rozhozené podtlaky a ty jsi znova složil, lépe, takže těsní.
Bezesporu je jisté, že vyčištění sání motoru prospěje, a i pro ten pocit, že?

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 10 srp 2012, 11:13
od matozippi
ale pisal ze cistil MAP senzor - to mu moze pomoct

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 13 srp 2012, 08:23
od radekc
Také si myslím, že pomohlo vyčištění MAP. Přepadové hadičky se staly netěsné totiž až po demontáži, protože byly ztvrdlé a pak už netěsnily. Kdybych měl i před opravou netěsné přepady pravděpodobně bych měl problémy se startováním a padáním nafty, což jsem neměl. Hlavně že to jezdí, již mám za sebou 500km a bez problémů

)
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 15 srp 2012, 11:27
od csala
Alzafir mal na mysli podtlakové hadičky, nie prepadové hadičky.
Ale je možné, že si tie podtlakové hadičky časom sadnú a budú tesniť.
Takže závada P0400 zanikne sama. Toto bol môj prípad

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 15 srp 2012, 13:53
od matozippi
mne P0400 obcas naskocila v pravotocivej zakrute

inokedy nie... a potom aj tento "problem" sam prestal

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 17 srp 2012, 12:13
od radekc
Csala: Jasně, no bylo mi to divné..

Ale podtlaky mi na 100pro těsnily i předtím. To byla jedna z prvních věcí, které jsem kontroloval...
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 17 srp 2012, 13:59
od AstraMan
Jooooo, P0400 na těchto motorech, to je někdy zábava

Ostatně denny by mohl povídat, kolikrát jsem ho s tím navštívil

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 06 čer 2013, 23:23
od marcuspedro
Zdravím všechny. Mám taky podobný problém. Diagnostika ukázala na EGR. Dokonce i nějaká live data že chce něco 119% a pouštěl jen 80% nebo tak něco. Tak jsme to rozebrali. Stav stejný jako na odkazových fotkách - prostě hrůza. EGR ventil vůbec nejde vyndat z toho sání - je tam tak zapečený a jde stále ztuha, takže je asi v trapu. Horší je, že mám ulomenou tu hokejku co jde k podtlaku k ovládání těch klapek. Nevím jestli to půjde nějak opravit. Ale hlavně než s tím začnu něco vymýšlet, tak bych se chtěl zeptat jestli se ta hřídel s klapkama má pohybovat v těch pouzdrech, nebo jestli jsou pouzdra na hřídeli napevno a pohybují se v tom monolitu z hliníku. A jak volně mají klapky běhat. Mně i po vyčištění jdou docela ztuha. Auto má 213.000km. Díky za každou informaci.
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 27 říj 2014, 18:34
od zafi2dti
Chci se zeptat muže to sasrany sání mít za nasledek zvýšenou spotřebu? dekuji odpoved Honza
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 27 říj 2014, 18:42
od jerry mouse
To nemam šajnu, ale rozhodne to chce vyčistiť aspon každých 120tkm

Ja som ich čistil pri 150tkm a potom ešte toho roku pri 250tkm takže mám pokoj aspon na 3 roky!

Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 27 říj 2014, 19:11
od zafi2dti
jj to je mi jasny ale spis by mel zajimala ta spotreba diky Honza
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 28 říj 2014, 14:45
od matozippi
mal som ich spinave a po vycisteni som nemal pocit ze by mi klesla spotreba... ale mozes tam mat viac sajrajtu ako ja

skor som mal pocit ze motor troska ozil
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 28 říj 2014, 14:52
od marcuspedro
Já je měl úplně zapečený až tak, že podtlak který je ovládal se rozbil a vůbec nefungovaly - nevím ani jak dlouho. Kdyby neodešel EGR ventil, tak na to ani nepřijdu. Musel jsem sehnat jiné a po montáži a výměně EGR nepozoruju změnu spotřeby ani skoro nic jiného. Jezdím teda v klidu.
Re: Vírivé klapky na 2.0 a 2.2 DTI
Napsal: 28 říj 2014, 15:39
od Alzafir
zafi2dti píše:...muže to sasrany sání mít za nasledek zvýšenou spotřebu? ...
Možná nepatrně a asi ani to ne.
Chce to data za jízdy, možná by se na něco přišlo. Dvoulitr na 8 litrů, to je sakra dost.
Možná váha vzduchu...fakt to chce data.