Stránka 3 z 10
Re: EGR ventil
Napsal: 04 srp 2011, 20:58
od honzas
Ahoj, tak jen abych nějak uzavřel můj problém, tak tady je výsledek:
Postupně se trhala jedna hadička na podtlaku - proto se "nouzák" objevoval častěji a častěji - to je již vyřešeno, i když jen provizorně - oblepeno takovou dobrou izolepou. Mimochodem, nechají se někde tyto hadičky koupit? Nějak jsem nikde nic nenašel. Od té doby najeto 1200km a zatím klid
Druhý problém s EGR také vyřešen - za těch 1200km to spadlo do nouzáku jen jednou a to kvůli EGR - bylo to při popojíždění v zácpě, chyba P0400. EGR vyměněn. Ten nový funguje opravdu jinak.
A objevil se mi další problém - začal jsem při jízdě cítit uvnitř auta naftu. Pak se začala i objevovat pod autem loužička nafty - no problém byl na napojení čerpadlo-trubka ke vstřiku - normálně při nastartování z ní kapala nafta, při přidání plynu dokonce tekla. Utažená byla dost, musel jsem jí povolit a utáhnout znovu. Žádné těsnění jsem tam nenašel, předpoládám že to vzájemně těsní jen svým tvarem. Tak snad také vyřešeno.
Tak doufám že mám "vybráno" a autíčko už bude jen sloužit k rodinné pohodě

Všem díky za pomoc a cenné rady.
Re: EGR ventil
Napsal: 04 srp 2011, 21:01
od zippi
kazdy ta tu posle na diagnotiku

bez cisla chyby nema zmysel radit
ale najskor nieco s ovladanim turba alebo egr alebo vyrivych klapiek
edit: moja reakcia je na uzivatela "markus"
Re: EGR ventil
Napsal: 04 srp 2011, 21:05
od Alzafir
Tak to gratuluju
Však ony ty dieslmotory jsou v podstatě strašně jednoduché
Trubka do vstřiku skutečně nemá žádné těsnění. Podtlakovou hadičku provizorně můžeš opravit i smršťovací bužírkou. Jinak to objednej v Oplu.
To markus: zippi má pravdu, chce to diagnostiku, ale typuju EGR.
Typuju!
Re: EGR ventil
Napsal: 04 srp 2011, 21:21
od denny
markus píše:zdravím potřeboval bych radu mám astru g 2di 60kw mám následujcí problém při nastartování se rozsvítí kontrolka motoru a při zvíšení otáček na 1500-2000 kontrolka zhasne tose děje při studeném motoru i zahřátém dík za odpověd
Toto z 99% způsobuje nízká účinnost vakuumpumpy.Pomůže pouze výměna za zcela funkční.Před výměnou taky zkontrolovat těsnost posilovače brzd.
Re: EGR ventil
Napsal: 08 srp 2011, 19:39
od Martin.S
Kluci já mam podobný problém padá mi to do nouzáku a když chcípnu auto a znovu nastartuji tak zase jede normálně ale žádná kontrolka se mi nerozsvítí nemáte s tímto problémam nějakou zkušenost dík za radu
Re: EGR ventil
Napsal: 08 srp 2011, 21:05
od Alzafir
Zkušenosti máme a ty je určitě získáš taky a hlavně tady
Stačí jen pročíst tohle vlákno anebo je tu spousta dalších, co umí udělat rozsvěcování kontrolky na nafťáku. Když napíšeš třeba i čísla chyb z diagnostiky..., tak zas budeš blíž k vyřešení problému

Re: EGR ventil
Napsal: 09 srp 2011, 16:10
od Martin.S
no jo ale mě se právě kontrolka nerozsvěcuje to je ten fór

Re: EGR ventil
Napsal: 09 srp 2011, 20:35
od zippi
no moment, ako vies ze mas auto v nudzaku?? a nesvieti ti ziadna kontrolka (teda aspon jedna z tych dvoch)
a nemeas ziadne chyby v ECU ktore sa tam ukladaju?
vsak to sa neda

Re: EGR ventil
Napsal: 09 srp 2011, 21:26
od Alzafir
Hm, asi se budu muset naučit číst
O té kontrolce jsi psal, že nesvítí. To je divné. Když otočíš klíčkem, svítí i žlutá kontrolka auta s klíčem?
Jinak jak píše zippi, jak bys poznal nouzák bez kontrolky?
Re: EGR ventil
Napsal: 10 srp 2011, 15:32
od Martin.S
no takhle na diagnostice to ukázalo chybu obecnou zaplatil sem 2kila a úspěch žádnej a nouzák to asi bude páč to přestane jet jako když tě někdo chytí za prdel a tak divně to chrochtá tak jako tvrdě jako když cvajají ventyly tak nevim co s tim je když chcípnu a nastartuju znova vše v pohodě a za nějaký čas to udělá znovu
Re: EGR ventil
Napsal: 10 srp 2011, 20:46
od Alzafir
Alzafir píše: Když otočíš klíčkem, svítí i žlutá kontrolka auta s klíčem?
To abych se neopakoval. A "obecná chyba" , no to taky moc nepomůže

Re: EGR ventil
Napsal: 10 srp 2011, 20:50
od zippi
tak to si potom vyhodil zbytocne 2kila
nejake chyby tam musia byt... cize PXXXX kde X su 4 cisla
nabuduce odporucam nejakeho clena fora, ten ti diag urobi zadara
ako je tu napisane - nudzovy rezim je kontolka motora s klucom, ta druha je na emisie (svieti v pripade vadneho EGR napr.)
Re: EGR ventil
Napsal: 10 srp 2011, 21:59
od Defender
Martin.S píše:... páč to přestane jet jako když tě někdo chytí za prdel ...
Já vím že toto je sekce nafty, ale toto jsou přesně příznaky co popisuju u svýho benzínu a problémům s EGRem, a taky píšu jak tuto chybu s ventilem najít, či vyloučit. Nevím jestli to jde tak relativně lehce i u Dieslů

Re: EGR ventil
Napsal: 10 srp 2011, 23:43
od koubič
Zjistěte si, jestli vaše auta mají lapač pevných částic. Případně jiné podobné zařízení ve výfuku. Nejspíš se špatně vyplachuje spalovací prostor od spalin. Skoro jistý bych si byl, pokud se chyba střídá na jednotlivých válcích a nedá se pořádně určit. Pokud je chyba stále na jednom válci hledejte poruchu u vstřiku. Dobré je občas dát do paliva přísadu na dekarbonizaci spalovacího prostoru a vstřiků. Spousta lidí to odsuzuje jako mrhání peněz, mně to ale pomáhá udržet motor ve vinikající kondici už 50.000 kilometrů. Nepotřebuji žádné koncesované servisy, stružení vodítek a podobné odporné aktivity na mém motoru. Všechno jenom moje hlavička, ručičky a nemám problém.
Re: EGR ventil
Napsal: 11 srp 2011, 07:37
od denny
Koubič-kolik jsi viděl Zafir A 2,2Dti s DPF

?Já ještě žádnou

.Kolega má nejspíš problem s podtlakovým systemem nebo EGR nebo měřičem hmotnosti vzduchu,proto se z něj kluci snaží vydolovat chybový kod ve tvaru P xxxx.
Jestliže se mu tam objevuje P 0400,tak pak je to na měření skutečných hodnot.