Stránka 3 z 4

Re: Žhavení

Napsal: 30 led 2012, 01:54
od radek_
Baterka by měla být ok.. není tam ani 2 roky.... varta... 74ah pokud se nemýlím. Jenom auto je provozováno poslední dobou hlavně ve městě na krátké vzdálenosti. A ten den bylo ještě několikrát nastartováno a potom chcípnuto. Zkusím auto protáhnout na delší vzdálenost, popř. jí teda vyndat a nabít.

Re: Žhavení

Napsal: 30 led 2012, 08:55
od Alzafir
To rozhodně udělej, ta baterka není v dobré kondici.
Ani argument, že jí jsou 2 roky neobstojí. Krátké popojíždění kolem komína je hlavně u ropáků v zimě baterková polosmrt zvaná sulfizace.
Takže dobít, nejlépe externě. A použij hustoměr.
Toto vše mám z vlastní zkušenosti. Baterka stará 2 roky, akuma, ale nedobitím spadla kapacitou fest dolů.

Nasypal jsem do baterky tohle.
Jeví se to , alespoň zatím, dost dobře. Před použitím při žhavení bylo na baterce 11,5V, teď to vylezlo asi po týdnu od aplikace na 11,8V ( měřeno v konektoru zapalovače) .

Re: Žhavení

Napsal: 30 led 2012, 10:13
od petras66
koukam ze resime asi stejnej proble. :-/ snad vyresime. dnes budu mit velkou nabijecku tak se uvidime.

Re: Žhavení

Napsal: 30 led 2012, 11:55
od csala
Moje skúsenosti:
Žhavička má za studena odpor len cca 0,6 Ω, takže prvotný prúdový náraz je aj 20 A. Po pár sekundách prúd klesne na cca 13 A.
Najlepšie je žhavičku testovať vymontovanú, napríklad priamo na baterke, či žhaví na špičke a má žhaviť takmer do biela.
Na predošlom aute sa mi osvedčilo, že som mal káblik od jednej žhavičky pritiahnutý do interiéru a cez predradný odpor pripojenú svietiacu LED diódu, takže som vždy videl, kedy žhavenie začína a kedy končí. Pri slabom akumulátore to malo veľkú výhodu v tom, že som štartoval hneď po zhasnutí tej LEDky, a vtedy to naskočilo okamžite, pretože akumulátor už bol odľahčený prúdom žhavičiek, takže viac zvýšilo na štartér a zároveň žhavičky mali maximálnu teplotu.
Pri kontrole napätia na žhavičkách v režime žhavenia doporučujem merať napätie priamo na koncovke žhavičky a proti hlave válcov, pretože takto vieme posúdiť úbytok napätia na kabeláži v plusovej aj v mínusovej vetve. Prechodový odpor napríklad v ukostrení bloku motora o hodnote 0,01 Ω spôsobí úbytok napätia až 0,5 V. Úbytok napätia v plusovej vetve zmeriame pripojením voltmetra medzi plus pól batérie a koncovku žhavičky a úbytok napätia v mínusovej vetve zase pripojením voltmetra medzi mínus pól batérie a hlavu válcov.

Re: Žhavení

Napsal: 31 led 2012, 12:16
od petras66
tak problem asi vyresen, jedna (nova) zhavicka byla v pr... . a to tak ze nejak kostrila do motoru tak to vzdy vyhodilo rele a nezhavilo vubec. koupil jsem novovu. v noci az pojedu z prace uvidim jestli to bude ok

Re: Žhavení

Napsal: 31 led 2012, 20:52
od Zralok
Sice trochu OT ale vzpomněl jsem si jak mi jednou po půl roce v minulém autě (Escort 1,8TD) odešly všechny 4 žhavičky takže když Ti odešla jedna nová tak můžeš být ještě rád :lol: Já zkoumal co se děje že to v mraze nestartuje, žhavičkám jsem to nepřikládal neb byly zánovní a nakonec jsem zjistil že jsou všechny 4 v háji. Byly to Febi Bilstein s reklamací jsem tehdy neuspěl, koupil jsem Bosch a ty jsou v tom autě byť mi už nepatří dodnes. Zprávy o něm mám stále. V astře by vadnou žhavičku (ne konkrétní) měla ukázat diagnostika. To mi připomíná že bych se konečně měl stavit k Frydexovi jestli je teda ještě pro mne má. :oops:
Jinak klepu zatím astra i po několikadenním stání v těchto mrazech chytla parádně.

Re: Žhavení

Napsal: 01 úno 2012, 14:47
od radek_
Takže po tom co byla baterka na nabíječce se dobila na 12.7V ..... při žhavení padla na 11.8V.... takže je teda v háji baterka???

Re: Žhavení

Napsal: 01 úno 2012, 19:17
od Alzafir
Takhle to vypadá dobře, ještě kolik je voltů při startování?

Re: Žhavení

Napsal: 02 úno 2012, 09:56
od radek_
tak baterka bude ok... dneska tocila jako blazen... ale auto chytlo asi az na 15. otoceni.... ale po par startech startet motorem parkrat otocil a pak se odpojil... jakoby uz auto bylo nastartovany... tak nevim napada me jedine ze ty svicky jsou pekny smejdy...(ngk)

Re: Žhavení

Napsal: 04 úno 2012, 09:59
od radek_
Tak jsem vyměnil ty svíčky za Beru a dneska ráno start na druhý otočení .... No na svíčkách se prostě nemá šetřit ... :D Akorát by mě zajímalo, proč mi dělá startér takový problémy ... Když by točil, motor by chytl hned na první otočení...

Re: Žhavení

Napsal: 10 lis 2012, 19:09
od matozippi
dnes som premeral zhavicky, 3 maju 0,3 ohm jedna na 4. valci ma 0,0
je mozne aby bol zhavis "prerazeny"? teda ze aj skratuje zhavenie na 3. valci?
ked ho chcem vymenit, lepsie na studenom alebo zohriatom motore?

Re: Žhavení

Napsal: 13 lis 2012, 16:05
od matozippi
zhavice je lepsie menit na studenom alebo horucom motore??
niekto niekde radil nove natriet medenou pastou, ma to zmysel? do buducna koli lepsej demontazi
vdaka

Re: Žhavení

Napsal: 20 lis 2012, 22:02
od matozippi
vcera som vymenil zavice, kupil som bosch, motor som uplne zohrial, nastriekal WDcko a opatrne vytiahol
islo to celkom lahko, boli tam BERU
pocas uplynuleho tyzdna som na zhavice strekol trocha WDcka, na horuci aj studeny motor - neviem ci to pomohlo, ale pre dobry pocit :)
ako sa da rozobrat ta hlinikova krabicka zhavenia?

Re: Žhavení

Napsal: 21 lis 2012, 22:01
od Zralok
Beru Opel používá jako originál. I u motoru ISUZU jsou origo Beru. S rozebráním bohužel neporadím, zkus se přímo zeptat dennyho nebo RomanaK.

Re: Žhavení

Napsal: 23 lis 2012, 09:12
od hanysek75
zespodu oškrábat lepidlo,vrazit špičku nožíku mezi plast a hliník,lehce zapáčit na obou delších stranách