Stránka 3 z 5
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 16 čer 2011, 21:35
od Alzafir
Dejvid1984 píše:Moment, myslíš, že kontrolka řekne, že je opravdu vadný? Nerosvítí se i když bude nový? Podle mě indikuje, že je třeba odpojený nebo něco, ale neřekne ti, že je opravdu v háji nebo snad jo?
V podstatě to ta kontrolka řekne. V testu EGR přes diagnostiku se i EGR může otevřít a zavřít ( OP COM), ale může být , a dost často i bývá, nefunkční snímač polohy EGRu. Je to uvnitř EGRum něco jako potenciometr. A to už jednotka pozná a hlásí jako chybu P1405.
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 16 čer 2011, 22:58
od Marko
Rád bych jednu otázku. Jak donutím EGR, aby se otevřel aspoň na 80%? Při testech na OpComu jsem ho dostal nejvíc myslím na 52%.
Nebo jinak... při rychlosti asi 70 km/h při zhruba 2000 ot se 4. rych. stupněm se mi otevře EGR asi na 50% a auto lehce zacuká. Jak by se měl při této rychlosti a otáčkách otevírat? Víte někdo?
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 17 čer 2011, 07:55
od mirek-s
Když jsme u toho EGR ventilu, jaký je přesné katalogové číslo zaslepující podložky pod egr ventil na motor X16xel. Někdo píše že: 58 51 970 (bez díry) a někdo zase 91 06 319 (s dírou).
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 17 čer 2011, 08:42
od Alzafir
To Marko
Doufám, že to nespletu, vyfázím z principu nafťáka, ale asi se to moc lišit nebude ani u benzínu.
EGR je otevřený na volnoběhu a při zátěži se zavírá. Takže jestli jedeš pod plynem na 2000 otáček , měl by být zavřený. Ale jak říkám, vycházím z nafty, mrkni do článků tady , určitě to tu je popsané.
Jestli ti cukne jak popisuješ, to vypadá, že nechodí plynule. Nemáš v okolí někoho se stejným motorem, na zkoušku...
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 17 čer 2011, 12:55
od Marko
To Alzafir: bohužel, těchto motorů (Z16XEP) tady v okolí asi moc nebude. Oni mají jinej ventil než X16XEL. Pár kiláků ode mě bydlí hansdob, ale ještě jsme se nesešli.
Jinak si myslím, že se mylíš, nemělo by to bejt naopak? Ale myslím, že jsem pochopil, co jsi tím chtěl říct. Prostě EGR se neotevře pomalu plynule, ale v určitejch otáčkách prostě vystřelí rovnou na 50% a do sání se dostane najednou hodně spalin a motor přidusíjou. Je to tak? Takže má jistota už teda asi nebude na 99% vadnej EGR, ale bude na 100%.
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 17 čer 2011, 16:17
od Defender
mirek-s píše:Když jsme u toho EGR ventilu, jaký je přesné katalogové číslo zaslepující podložky pod egr ventil na motor X16xel. Někdo píše že: 58 51 970 (bez díry) a někdo zase 91 06 319 (s dírou).
No na X16XEL je v Opelu záslepka s jednou dírou, druhá je zaslepená, ale mně to nepomohlo, takže ji mám po zkoušce hozenou v kaslíku auta a kupoval jsem novej EGR

Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 18 čer 2011, 17:34
od mixal_9
Zdravim, aj mne to cuka, ale ono to je ako keby len v jednej polohe plynu - ked sa jemne prida plyn v tedy ho skrti, sviecky su dobre, vymenil som i palivovy filter, aj snimac teploty lebo ked som snimac odpojil tak ventilator sice hucal a svietial kontrolka chyba motoru ale auto slo dobre, co sa tyka kontrolky tak niekedy zasvieti a ked svieti auto ide dobre. myslim ze to ma nieco s teplotou lebo mi kolise teplota a nezahreje sa na prevadzkovych 90 stupnou, par krat sa taktiez stalo ze sa zohrialo na tych 90 stupnou a auto slo dobre bol som na diagnostike taktiez mi nic neukazalo a ked tak : raz EGR ventil, dalsi raz hodilo vztrekovac paliva ale myslim ze tymto to nie je poradte mi prosim , som v koncoch
Inac mam opel astra G 1,6 16V
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 18 čer 2011, 21:26
od Alzafir
To
Marko
Čéče on se ten EGR fakt chová jinak než u ropáků
Načerpal jsem trochu moudra. Zrovna bojuju s jednou Zafirou 1,6. EGR už jsem rozpohyboval, byl nový, ale zasekával se o bordel v přírubě.
Pro tvůj výzkum by možná bylo nejzajímavější podívat se na graf a závislost EGR command s EGR feedback.
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 19 čer 2011, 22:22
od Dejvid1984
Tak jsem v pátek vyměnil svíčky a zase to šlape jako dřív...i když dneska během 150 km dlouhé cesty to asi 2x v nižších otáčkách cuklo...jinak v pořádku. Zatím to nebudu řešit a doufám, že se to nezhorší.
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 19 čer 2011, 22:26
od Defender
No a nebo zkusit lepší palivo (E85) alespoň lehkej mix pro oživení, ono je to na tom hned znát a to éčko fakt čistí

Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 19 čer 2011, 22:37
od Dejvid1984
Na pročištění atd jsem teď začal používat VIF, tak uvidíme jestli bude něco poznat..
p.s. ta 85 je znát na čem?
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 19 čer 2011, 22:42
od Defender
No tak je to 109 oktanovej bioethanol

Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 19 čer 2011, 22:46
od manduss

na ceně

. Nemám najeto tolik co Def, tak kolem 1.500km, ale zatím spokojenost. Co zatím pozoruju, tak spotřeba cca stejná a jede to taky stejně, ne-li líp.
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 05 črc 2011, 15:16
od ZMK
Zdravím, mám též problém s cukáním motoru. Dělá to jen při zahřátém motoru a při přidání plynu. Za studena je vše vpořádku. Měnil jsem svíčky a palivový filtr. Motor X18XE1, Astra G 1999. Napadá mě zapalovací lišta. Nevíte zda bude pasovat i z 1.6 ? Nevím, čím jiným by to ještě mohlo být. Diagnostika nic nehlásí. Děkuji za radu.
Re: 1,6 X16XEL cuká, na diagnostice nic není
Napsal: 05 črc 2011, 15:41
od Marko
ZMK, vyčisti EGR, pak uvidíš...