Stránka 3 z 3

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 08:57
od APiK
Pro brzdová světla doporučuji následující zapojení. Na jednom 10W rezistoru se pálí sice jen 5W, ale i tak to topí. Tohle celé zapojit paralelně k LED světlům.
To že to topí nevadí těm rezistorům (ty jsou na to stavěné) ale může to při nesprávném umístění napáchat v autě škodu. V žádném případě nefixovat ke kabelovým svazkům, plastům apod.
Obrázek

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 09:02
od APiK
Radoš 92 píše:Obrázek
Radošu, to jsem nepochopil. To jsou 4 rezistory zapojené sériově a to vše paralelně ke koncovým LED světlům? Pokud ano, tak ANO, ale výsledný odpor musí být těch 10 ohm (tzn jeden rezistor ideálně 2R5).

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 09:27
od Trdlo
A[b][color=#FF0000]S[/color][/b]PiK píše:Pro brzdová světla doporučuji následující zapojení. Na jednom 10W rezistoru se pálí sice jen 5W, ale i tak to topí. Tohle celé zapojit paralelně k LED světlům.
To že to topí nevadí těm rezistorům (ty jsou na to stavěné) ale může to při nesprávném umístění napáchat v autě škodu. V žádném případě nefixovat ke kabelovým svazkům, plastům apod.
A Trdlo by mohl vyprávět, viď.... :oops: :oops:

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 09:31
od APiK
Trdlo[b][color=#FF0000]ň[/color][/b] píše:Trdloň by mohl vyprávět, viď.... :oops: :oops:
Ne jen Trdloň. Všechny výkonové prvky hřejí. Většinou stačí jen kus nějakého AL profilu a vhodně přidělat ke kastli a je klid.

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 12:57
od Radoš 92
Takže by to mohlo ve finále vypadat takhle: odpory napájet podle Apikova obrázku a dát mezi hliníkový profil, který se přišroubuje ke kastli. (Možná by stačilo i jedním šroubkem, druhý by jen spojoval profily k sobě. A toto udělat na každé světlo, nebo jen jednou?

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 13:25
od APiK
V podstatě Radošu ANO. Osobně bych volil třeba hliníkový profil "U" a podobným způsobem jako to máš na obrázku hliníkovou příložkou a stáhl k sobě. Výkonové odpory bývají hranaté. Nenapáchej si u toho zkraty nožiček rezistorů na hliníkové profily atp....
Musíš to udělat pro každé světlo (vpravo i vlevo).

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 14:21
od Ruprecht
Je tohle nutny?
Proc zvysovat odber pro to, aby na nejakem mericim odpurku ridici jednotky bylo dostatecne napeti, aby si ridici jednotka myslela, ze ma funkcni svetla? Cozpak nejde zmenit hranicni hodnotu pro tu ridici jednotku, aby si to myslela uz pri mensim proudu protekajiciho svetlama? :?

Takhle bych to zkousel resit ja a je pravda, ze jsem necetl uplne cele vlakno, ale nezaznamenal jsem zadnou myslenku timto smerem. Pritom by se nemuselo resit zadny teplo z odporu a vymyslet buhvijake konstrukce?

Jestli se pletu a z nejakeho duvodu tohle proste nejde a nejak se to tu uz resilo, tak se Vam omlouvam... :?:

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 14:24
od Majla
hlavně nechápu proč toto všechno, když výsledný efekt je stejný jako u klasický žárovky :?

Re: Zadní světla - diodové žárovky

Napsal: 26 kvě 2010, 17:15
od APiK
Vše je o CC, který hlásí prasklé žárovky. A ono odpálkovávat po každém zabrzdění chybovou hlášku je dost otravné.
Hraniční hodnota změnit jde, ale ne u Astry-G/Zafiry. Leda vyřadit z provozu CC nebo část CC, to už jsem tu nakousl.