Stránka 3 z 3

Tusim, ze vies o tom EGR aj viacej

Napsal: 19 úno 2006, 23:23
od Takmerstarec
Oťas píše:Podle mě, se ti teda EGR tímto neznečišťuje, protože v tomto režimu je uzavřen....nepracuje ani při přidání ani ubrání plynu, ale při ustálené rychlosti.
Tak sa zda, ze to poznas do podrobnosti, vdaka za dolezitu informaciu. Nuz ale vsak pri dlhom tiahlom kopci pridam, ale potom uz drzim v rovnakej polohe, ani nepridavam, ani neuberam, aby som mal primeranu rychlost, no motor je nezatazeny, ide z kopca.
Nevies, prosim Ta, aky sytem EGR ventila je pouzivany pri motori 1.4 l 16v, ktory sa montuje v sucasnosti do viacerych znaciek (Astra Classic, Nova Astra, Meriva, Corsa) ? Ventil EGR v sucasnom motori je riadeny a ovladany pneumaticky, elektromagneticky solenoidmi, alebo elektronicky krokovym motorcekom z EEM (Electronic Engine Management) ? Je to EEM typu MSTS (microprocessor spark timing system) alebo EFI(Electronic Fuel Injection) ? Lisia sa EEM pre zarehove a vznetove motory v hardware alebo maju rozdielny iba pouzivany software ?

Re: Ale co to urobi s recirkulaciou spalin ?

Napsal: 19 úno 2006, 23:26
od pepek
podobne :)
klubo píše:
Takmerstarec píše:Zaujimava diskusia o jazde z kopca na 5-ty prevodovy stupen. Ak sa neslapne ani jemne na plynovy pedal, je zatvorene vstrekovanie paliva, nevznikaju ani ziadne spaliny, z ktorych cast prepustana cez EGR by sa pri ich existencii mala vracat do nasavacieho kanala (pre znizovanie vysokych teplot pri spalovani - norma Eur4 na znizovanie NOx). Ak sa vsak potrebuje malinko pridat plyn, vznika otazka, su pri jazde z kopca vo valcoch rovnake tlakove a spalovacie podmienky ako ked je motor zatazeny pre prekonavanie odporov (vzduchu, valive odpory pneumatik) pri jazde po rovine ? Snad este rozdielnejsie mozu byt tieto podmienky pri jazde z kopca pri podradovani na nizsie prevodove stupne. Nemozu byt tie ine, nie bezne, podmienky pricinou zanasania EGR ventila a prepustacich kanalov recirkulacie spalin, co byva asi najcastejsou prvou poruchou motorov u Opela ? Kedze vymena ventila nebyva lacnou zalezitostou, ak by sa taketo podozrenie potvrdilo, nebude jazda na volnobeh, ktory predpokladajme EGR nezanasa ale iba stoji nejake peniaze, u mnohych vodicov nebezpecna ? Naviac si viacej opotrebovavaju brzdy a vystavuju sa riziku zhasnutia motora a straty ovladania auta sposobene odstavenim ABS a posilnovania riadenia. Ukazuje sa, ze je to zlozity problem a mali by sa k nemu niekde vyjadrit priamo vyrobcovia alebo este lepsie vyvojari z Powertrainu.
ať sem se snažil jak sem moch tak sem tudle myšlenku teda nepochil obzvlášť to o větším opotřebovávání brzd a zhasnutí motoru....

Ked sa pouziva z kopca volnobeh.

Napsal: 19 úno 2006, 23:39
od Takmerstrarec
Klubo a Pepek : Viem to uz davno, ze mi z klavesnice lezu krkolomne vety. Teraz, ked som napisal o tom opotrebovanani brzd a pripadnom zhasnuti motora, islo o tu druhu moznost jazdenia z kopca bez zaradenia rychlosti s volnobehom.

Re: Ale co to urobi s recirkulaciou spalin ?

Napsal: 20 úno 2006, 06:01
od Oťas
klubo píše:
Takmerstarec píše:Zaujimava diskusia o jazde z kopca na 5-ty prevodovy stupen. Ak sa neslapne ani jemne na plynovy pedal, je zatvorene vstrekovanie paliva, nevznikaju ani ziadne spaliny, z ktorych cast prepustana cez EGR by sa pri ich existencii mala vracat do nasavacieho kanala (pre znizovanie vysokych teplot pri spalovani - norma Eur4 na znizovanie NOx). Ak sa vsak potrebuje malinko pridat plyn, vznika otazka, su pri jazde z kopca vo valcoch rovnake tlakove a spalovacie podmienky ako ked je motor zatazeny pre prekonavanie odporov (vzduchu, valive odpory pneumatik) pri jazde po rovine ? Snad este rozdielnejsie mozu byt tieto podmienky pri jazde z kopca pri podradovani na nizsie prevodove stupne. Nemozu byt tie ine, nie bezne, podmienky pricinou zanasania EGR ventila a prepustacich kanalov recirkulacie spalin, co byva asi najcastejsou prvou poruchou motorov u Opela ? Kedze vymena ventila nebyva lacnou zalezitostou, ak by sa taketo podozrenie potvrdilo, nebude jazda na volnobeh, ktory predpokladajme EGR nezanasa ale iba stoji nejake peniaze, u mnohych vodicov nebezpecna ? Naviac si viacej opotrebovavaju brzdy a vystavuju sa riziku zhasnutia motora a straty ovladania auta sposobene odstavenim ABS a posilnovania riadenia. Ukazuje sa, ze je to zlozity problem a mali by sa k nemu niekde vyjadrit priamo vyrobcovia alebo este lepsie vyvojari z Powertrainu.
ať sem se snažil jak sem moch tak sem tudle myšlenku teda nepochil obzvlášť to o větším opotřebovávání brzd a zhasnutí motoru....
Myslel tím, že kdyby měl špatnej krokáč, tak že hrozí chcípnutí motoru na volnoběh a tím i vyřezení všech posilovačů a namáháš víc brzdy jízdou z kopce, než s kvalttem

Napsal: 20 úno 2006, 10:36
od Vojta
aha tak už to chápu 8)

Re: Tusim, ze vies o tom EGR aj viacej

Napsal: 20 úno 2006, 10:49
od Návštěvník
Takmerstarec píše:
Oťas píše:Podle mě, se ti teda EGR tímto neznečišťuje, protože v tomto režimu je uzavřen....nepracuje ani při přidání ani ubrání plynu, ale při ustálené rychlosti.
Tak sa zda, ze to poznas do podrobnosti, vdaka za dolezitu informaciu. Nuz ale vsak pri dlhom tiahlom kopci pridam, ale potom uz drzim v rovnakej polohe, ani nepridavam, ani neuberam, aby som mal primeranu rychlost, no motor je nezatazeny, ide z kopca.
Nevies, prosim Ta, aky sytem EGR ventila je pouzivany pri motori 1.4 l 16v, ktory sa montuje v sucasnosti do viacerych znaciek (Astra Classic, Nova Astra, Meriva, Corsa) ? Ventil EGR v sucasnom motori je riadeny a ovladany pneumaticky, elektromagneticky solenoidmi, alebo elektronicky krokovym motorcekom z EEM (Electronic Engine Management) ? Je to EEM typu MSTS (microprocessor spark timing system) alebo EFI(Electronic Fuel Injection) ? Lisia sa EEM pre zarehove a vznetove motory v hardware alebo maju rozdielny iba pouzivany software ?
Este som premyslal o tom vstrekovani paliva a jeho recirkulacii. Ak maju v riadeni vstrekovania paliva zabudovane prioritne riadenie a vyssiu prioritu ma spatna vazba zo snimaneho zatazoveho krutiaceho momentu ako vazba z polohy plynoveho pedalu, tak tento problem maju vyrieseny ako sa asi najlepsie da. Mnozstvo vstrekovaneho paliva sa znizi, mozno az na nulu, ako akcny zasah EEM (alebo u Opelov sa to vola MEM - Motronic Electronic Management ?) na zaklade maleho resp. nuloveho krutiaceho momentu.

Zabudlivec

Napsal: 20 úno 2006, 10:51
od Takmerstarec
Som to ja ten anonym bezprostredne vyssie. Zabudol som sa identifikovat.

Re: Tusim, ze vies o tom EGR aj viacej

Napsal: 20 úno 2006, 11:03
od Oťas
Anonymous píše:
Takmerstarec píše:
Oťas píše:Podle mě, se ti teda EGR tímto neznečišťuje, protože v tomto režimu je uzavřen....nepracuje ani při přidání ani ubrání plynu, ale při ustálené rychlosti.
Tak sa zda, ze to poznas do podrobnosti, vdaka za dolezitu informaciu. Nuz ale vsak pri dlhom tiahlom kopci pridam, ale potom uz drzim v rovnakej polohe, ani nepridavam, ani neuberam, aby som mal primeranu rychlost, no motor je nezatazeny, ide z kopca.
Nevies, prosim Ta, aky sytem EGR ventila je pouzivany pri motori 1.4 l 16v, ktory sa montuje v sucasnosti do viacerych znaciek (Astra Classic, Nova Astra, Meriva, Corsa) ? Ventil EGR v sucasnom motori je riadeny a ovladany pneumaticky, elektromagneticky solenoidmi, alebo elektronicky krokovym motorcekom z EEM (Electronic Engine Management) ? Je to EEM typu MSTS (microprocessor spark timing system) alebo EFI(Electronic Fuel Injection) ? Lisia sa EEM pre zarehove a vznetove motory v hardware alebo maju rozdielny iba pouzivany software ?
Este som premyslal o tom vstrekovani paliva a jeho recirkulacii. Ak maju v riadeni vstrekovania paliva zabudovane prioritne riadenie a vyssiu prioritu ma spatna vazba zo snimaneho zatazoveho krutiaceho momentu ako vazba z polohy plynoveho pedalu, tak tento problem maju vyrieseny ako sa asi najlepsie da. Mnozstvo vstrekovaneho paliva sa znizi, mozno az na nulu, ako akcny zasah EEM (alebo u Opelov sa to vola MEM - Motronic Electronic Management ?) na zaklade maleho resp. nuloveho krutiaceho momentu.
Je řízenj elektronicky, ale odkud bere informace to nevim, ale pochybuju, že z krokovýho motorku, řekl bych , že z ECU, ale to fakt nevim.

Napsal: 22 úno 2006, 09:33
od dominus-et-deus
Opel má v návodu, že když jedeš z kopce a dáš tam rychlost a pustíš plyn...automaticky se ti odpojí přívod paliva.....JEDEŠ ZADARMO a je úplně jedno, jaký máš otáčky...jen je důležití, jak psal klubo nebýt na hodnotě otáček volnoběhu.... Se spotřebou na volnoběh to je různý. Záleží na typu motoru, teplotě motoru atd.. V průměru třeba u mne, je to 0,9lit.... U vectry 2.O DTi 16V je to 0.5lit/hod