Tak se taky zapojím.. a rozbouřím vlny na obou stranách
1. nějakou tu lehkou oděrku (myslím zejména škrtnutí nárazník x nárazník) si člověk skutečně někdy všimnout nemusí, ale pokud se věnuje řízení tak by se to nemělo stát, ale to už je debata o řidiči - osobně si neumím představit, že bych se o někoho otřel a nevěděl o tom, jiná věc je samozřejmě když budu ve tmě couvat/vyjíždět do/z VELMI úzké mezery a za mnou bude něco co objektivně nemůžu čekat, např. extra prodloužené nárazníky (kdysi jsem si rozbil zadní světlo na micině při couvání ve tmě o nějakou traverzu na náklaďáku za mnou, ale stejně to byla moje blbost), ale proto je zvykem auto obejít a zjistit jak to kolem vypadá a kam až můžu.. a pak jsme opět u řidičského umění
1.1 oděrky z parkovišť jsou právě dokladem pseudořidičského umění a nevěnování se řízení a samozřejmě často bezohlednosti (otevírání dveří dokořán) či blbosti (ujíždějící nákupní košík.. a BUM

) - ale to jen jako podbod k předchozímu
2. naprostý souhlas s tím, že poškození na obou autech může mít naprosto jinou intenzitu
3. naprostý souhlas s tím, že "ťuknutý jedinec" je často schopen si auto ještě nakopnout a doškrábat aby navýšil škodu
4. P ČR je povinna přijmout každé oznámení, i kdyby jsi nahlásil UFO
5. pokud se JEDNÁ o pozemní komunikaci (tedy i na veřejně přístupné účelové komunikaci či parkovišti) a ke škodě v přímé souvislosti s PROVOZEM AUTA, které musí být V POHYBU, jedná se o dopravní nehodu (logicky jiná věc jsou právě ty dokořán otevírané dveře)
6. pokud se NEJEDNÁ o pozemní komunikaci (např. na louce, kde se třeba sjedou tuningáři, příp. túzéři), nejedná se o nehodu, ale tak či tak je tam obecná odpovědnost za škodu
Nyní k samotnému problému:
1. jak paní zjistila dotyčného řidiče netuším, pokud je auto psáno na někoho jiného, možná jela za ním, možná ho zná od vidění, možná místní a osobní znalost policie

možná se poptala sousedů před jeho barákem.. nicméně to není důležité pro podstatu věci
2. předvolání by mělo přijít provozovateli vozidla; pouze v případě že je jiná osoba důvodně podezřelá, tak je přímo předvolána ona (někdo tedy dotyčného řidiče musel označit za pachatele přestupku)
3. přiznání či odmítnutí viny ponechávám na dotyčném řidiči
3.1 "osoba blízká" samozřejmě stále platí
3.2 pokud platí bod 2, tak jsou zřejmě svědci a jsme u tvrzení x tvrzení
3.3 správní orgán může odkaz na osobu blízkou, strohé odmítnutí výpovědi i popření skutku prohlásit za účelové, POKUD má dostatek jiných důkazů, protože - a důležitý je následující bod 4:
4. vina musí být jednoznačně prokázána
5. škodu hradí pojišťovna, která si VE VLASTNÍM ZÁJMU ověřuje oprávněnost nároku poškozeného a v případě nesouhlasu s udávanou škodou může krátit pojistné plnění
5.1 poškozený se pak může buď s pojišťovnou soudit, příp. pouze požádat o přezkum, a/nebo (tedy i současně) požadovat dodatečné plnění po viníkovi
Důležité je, že dotyčný řidič (jak sám píše) SEPSAL "NĚJAKÝ" PAPÍR s pojišťovačkou.. Předpokládám, že šlo o protokol o něhodě, kde se označil jako řidič.
Pokud tento protokol bude mít správní orgán k dispozici, těžko pak dotyčný řidič může tvrdit, že nic neřídil a že tedy nic nezpůsobil. Není důležité, jestli ten protokol bude mít správní orgán od poškozené nebo od pojišťovny.
Z hlediska postihu by v případě prokázání viny dotyčnému řidiči hrozila sankce za přestupek podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. j) zák. přestupcích, tj. 2500-5000Kč ve správním řízení (+ 1000Kč náklady řízení) - v blokovém řízení nelze projednat.
Když budou hodní, bude to podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zák. přestupcích, tj. 1500-2500Kč ve správním řízení (+ 1000Kč náklady řízení) nebo v blokovém řízení 2000Kč.
Píšu to v rychlosti, je to na větší debatu. Kdo chce, ten si vygooglí více detailů.