Stránka 3 z 4

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:11
od mirobra
Luboš X17DTL píše:Pořád špatně. :cry:
Má ho prostě zadarmo, proto se ptá. Jinak by na takový šmejd přece nejezdil. Ale když je zadarmo... :mrgreen:
No hurá!!! :)

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:12
od Phrz
spt32 píše:Když už tady mluvíte o těch benzínech,nevíte někdo jaký je rozdíl mezi Natural 95 a Natural 95 Plus? Maji to Tesco benzinky ale nevim v čem to může být jiné.
u tesca bude n95plus normalni natural a n95 je nejakej patok. jednou jsem tam tamkoval a brecel jsem jak to nejelo

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:17
od mirobra
JoeL píše:Pán si z nás dělá prdel s tím olovem furt... Jestli do auta liješ 95, 98, nebo 100, tak je to jedno, zvlášť pokud to liješ do ojetiny, kde už to nemá vůůbec žádný vliv.
Natural (nebo Carrera nebo bůh ví jaká komolenina) neobsahuje ani pitomý mg olova. Olovo se od roku 2001 nedává do žádného paliva, do té doby byl snad už jen ve specialu. Dnes už ani ten special neobsahuje olovo.
Pokud budeš lít 100 místo 95, tak to na životnost motoru nebude mít vliv. Jediný efekt je snad lepší pocit :D
Mrkni na tuto stránku je tam množství olova v BA 95 http://www.unipetrolrpa.cz/cs/nabidka-p ... nziny.html
Nejde mě o pocit, ale o to, jak na to kápl Luboš X17DTL

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:19
od mirobra
Phrz píše:pokud mas k dispozici klasicky 100okt benzin tak motoru nic neudela a neublizi mu (znamy ho cpe uz nekolik let pravidelne fo eFka a motor slape jak hodinky), pokud mas benzin s primesi olova nedaval bych ho tam!
No konečně nějaký rozumný názor, který neřeší co je to za benzín.
Díky

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:21
od Phrz
precti
sad.jpg

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:38
od mirobra
Phrz píše:precti
sad.jpg
Mám X16XEL.
Je to dobrý. Proto jsem na začátku tohoto tématu uvažoval o tom, že ten katoš demontuju (k vůli tomu olovu).

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:51
od mirobra
mirobra píše:
Phrz píše:pokud mas k dispozici klasicky 100okt benzin tak motoru nic neudela a neublizi mu (znamy ho cpe uz nekolik let pravidelne fo eFka a motor slape jak hodinky), pokud mas benzin s primesi olova nedaval bych ho tam!
No konečně nějaký rozumný názor, který neřeší co je to za benzín.
Díky
Rád bych ale věděl proč, co se může podělat.

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 20:55
od Phrz
chapu, otazka je jestli se ti to vyplati sundavat. zalezi podle toho kolik toho paliva mas aby jsi to neprojel za mesic a pak zacal tankovat normalni a stezoval si na zvysenou spotrebu a cpal tam kat znova. Jestli olovo vadi jen katu tak urcite sundavat, co udela olovo s timhle motorem to nevim to by mohl zodpovedet nekdo zkusenejsi.

Re: 100 oktanů

Napsal: 14 led 2010, 21:15
od mirobra
Phrz píše:chapu, otazka je jestli se ti to vyplati sundavat. zalezi podle toho kolik toho paliva mas aby jsi to neprojel za mesic a pak zacal tankovat normalni a stezoval si na zvysenou spotrebu a cpal tam kat znova. Jestli olovo vadi jen katu tak urcite sundavat, co udela olovo s timhle motorem to nevim to by mohl zodpovedet nekdo zkusenejsi.
Je to dlouhodobá záležitost. Sundání katoše mě napadlo jako první, ale co lamda sonda? (ani nevím co to je)

Re: 100 oktanů

Napsal: 15 led 2010, 07:19
od Salám
A proč by se musel sundávat kat? On tam nevadí, jen prostě nebude plnit 100% svou funkci, čili špatné emise..to je vše..kvůli olovu se ten kat nevysype (si myslím) takže já bych ho tam nechal.
áá ještě poznámečku..pokud bych měl nějaký sračkový benál na dobrý peníz, tak bych koupil za pár litříků fanouše a lil ho tam a jezdil s ním.
Do astry, kde je plno elektroniky a lidem se to kazí a motor se zasírá i při používání normál.benálu bych to nedával, bo rázem ušetřených pár stovek se změní v pár tisíc nutných k opravě..

Re: 100 oktanů

Napsal: 15 led 2010, 07:42
od Kraken
Mirobra:
Olovo slúžilo v starých motoroch ako katalyzátor horenia benzínu, aby nedochádzalo k samovznieteniu počas stláčania zmesi v spaľovaciej komore auta. Dnešné motory sú vybavené katalyzátorom aj viacstupňovým na báze keramiky, platiny a nieviemčohoešte, ktoré nahrádzajú funkciu olova a to z jednoduchého dôvodu: aby sa nezas.erala táto malá planéta olovom, ktoré prúdilo zo všetkých výfukov sveta.
Podľa mňa to tam môžeš kľudne naliať bez nejakých vážnych následkov na motor, stejne to vyletí výfukom von. V splodinách sú aj väčšie častice, ktoré postupne zanášajú motor a tým poškodzujú. Otázka je len, či motor bude mať normálny chod a či máš svedomie voči prírode.

Re: 100 oktanů

Napsal: 15 led 2010, 10:10
od Salám
Článek je to sice staršího data, ale dá se :wink:
stránka 7 a stránka 8 - tam se píše o olovu v motoru a co olovo dělá se slitinami v motoru atd.

KLINKI

Re: 100 oktanů

Napsal: 15 led 2010, 15:49
od kabrioletak
Kexik12 píše:Neveril som tomu ze benzin moze mat az taky vplyv na vykon ale ked mi povedal ze on ma nadupanu audi A3 na cca odmeranych 350koni a ked tam natankuje 95 a odmera vykon tak mu to nenamera ani 300koni tak uz som mu zacal verit.
:mrgreen: Docela by mě zajímalo co na tohle kluci říkáte?To by mě opravdu teda zajímalo.

Re: 100 oktanů

Napsal: 15 led 2010, 15:52
od m1lan
Ty vole tak idem to rychlo natankovať aby som mal tych 150k :D :lol:

Re: 100 oktanů

Napsal: 15 led 2010, 16:16
od Rossi
kabrioletak píše:
Kexik12 píše:Neveril som tomu ze benzin moze mat az taky vplyv na vykon ale ked mi povedal ze on ma nadupanu audi A3 na cca odmeranych 350koni a ked tam natankuje 95 a odmera vykon tak mu to nenamera ani 300koni tak uz som mu zacal verit.
:mrgreen: Docela by mě zajímalo co na tohle kluci říkáte?To by mě opravdu teda zajímalo.
Určite má oktánové číslo vplyv na výkon motora a samozrejme že je to iné pri upravenom (a zrejme hlavne prepĺňanom) 350-koňovom motore ako pri našich 100 koňových sériovkách, ale rozdiel 50 hp mi príde tiež akosi dosť???!!!