Stránka 3 z 3

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 13 pro 2009, 14:56
od tappaja
Jako stacilo by asi udelat hlavu, ale za cenu celyho motoru, kterej ma udajne najeto malo, bych pomalu ani tu hlavu neudelal. Tam by se pravdepodobne museli menit voditka a ventily. Spodek je dobrej, nikde nic nemlati, ale co to udela za treba 20tis km nikdo nevi, takze pujdu radeji touhle cestou.

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 13 pro 2009, 16:30
od Mojmec11
Vyčerpávající info o funkci EGRů
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 40#p276140

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 24 čer 2010, 09:19
od Foldyna
da se to pouzit i na motor Y22DTR?

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 08:59
od Vypravca
forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=71&t=10787&sid=7666fc7604f114415e48f423ac92debb&start=120
Tu to vyriesil jeden clen fora a vraj mu to funguje.

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 14:02
od jerry mouse
Vypravca píše:forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=71&t=10787&sid=7666fc7604f114415e48f423ac92debb&start=120
Tu to vyriesil jeden clen fora a vraj mu to funguje.
Daj lepši link, to by bol zázrak keby to bola pravda!!! 8) 8) 8) :)

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 16:11
od matozippi
tu je opraveny odkaz
chalanisko pouzil tuto schemu ale ladil to cez OpCom
Obrázek
namiesto doporov dal trimre a ladil kym nedostal spravne hodnoty na live diagnostike

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 19:15
od spermin
má to na Z-ko tam to jde softvérově.

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 19:30
od jerry mouse
spermin píše:má to na Z-ko tam to jde softvérově.
Mysliš to Z-ko čo mema vetrak chladiča? Ak je to to na čo obaja myslime tak, to ide cez op-com preprogramovať bežne bez žiadnej úpravy, akorát sa demontuje EGR a zaslepi sa patričným dielom od GM!

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 19:42
od spermin
jinak se to asi chová jako zaslepení a lambda to podle mně pozná.

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 09 říj 2013, 20:57
od Vypravca
spermin píše:jinak se to asi chová jako zaslepení a lambda to podle mně pozná.
No nie lambda, ale RJ to kontroluje MAP senzorom.

Re: EGR ventil - oklamání RJ

Napsal: 14 říj 2013, 14:38
od Vypravca
Takze podla schemy vieme, ze nam do EGR ide do pinov A - E 12V
A= -12V, E= +12V
Pin B je kostra spojena s MAP senzorom.
Pin D je stale napatie 5V.
Pre nas je dolezity udaj z pinu C. Tam treba odmerat napatie pri zatvorenom a pri otvorenom EGR.
A podla toho ,,simulovat,, cinnost EGR. Kedze EGR ma len dve polohy, otvorene a zatvorene, tak by sme mali namerat dve hodnoty.
Este treba odmerat cievku EGR medzi A a E aky ma odpor. Lebo odpor relatka nebude rovnaky s odporom cievky.
Takze cisto teoreticky, ked da RJ pokyn aby EGR otvoril, tak pojde tych 12V do vykonneho odporu pripojeneho na piny A a E.
Dalej nam tam pojde 5V na pin D a ukostreny pin B. Ked dostaneme 12V na A a E, tak zaroven musime dostat na pin C cez nejaky obvod, take napatie, ake je na funkcnom EGR na nastartovanom aute s otvorenym EGR.
Takze cisto teoreticky by to mohlo fungovat.
Uz len dobrovolnika, ktory by to v praxi otestoval. A ak to bude fungovat, tak sa moze robit sutaz: Hod EGR do dialky!